Ezért írram, hogy ki fog ez majd alakulni.h3x0r írta:A Toyota Priusok tetejere lehetett venni napelemet 1-1.2 millio forintert. Ez atlagban napi +5km hatotavot jelentett.Steve írta: Ez kombinálva egy napelemes megoldással, mint pl a Toyota BZ4X csinált, hogy a tetőn a napelem és töltöd azzal.
Az Aptera keszitett 3 kereku nagyon konnyu autot napelemekkel. Mar nem emlekszem pontosan, de nyaron 10-12 orat allt napon az auto es ugy jott ossze 35-45 km-nyi energia.
Az a baj az ilyen tetokkel, hogy nagyon dragak, keveset "toltenek", kicsi a felulet, talan 2 panelnyi hely van rajtuk osszesen, az arabol kijon a fel haztetore valo napelem.
Amit akartam írni, hogy Magyarország afotyságai megfelelőek lehetnek, ha a technológia fejlődik és ha az áramellátás megoldódik.
Mindez nem holnap lesz.
Hogy pl itt Svédországot említsem. Területre 10x akkora ország, mint Magyarország.Nagyok a távolságok.
Hideg van az év felében, ami szintén nem kedvez az elektromos autózásnak. Hó van az év majdnem felében, az szintén nem.
Gondoltam, mint valami pozitívumot az elektromos autózáshoz megjegyzem, hogy pl Magyarország adottságai jobbak erre.
Mindenesetre számomra nem aktuális egy teljesen elektromos kocsi jelenleg. Több szempontból sem.