Oldal: 54 / 2034

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:58
Szerző: nmate
Ha már autó, kíváncsi lennék ki mit hajt, mennyit hajtja, mennyire vigyáz rá, mennyit költ rá. :) (kivéve kiserik :mrgreen: :mrgreen: )

Fél éven belül aktuális lesz 2M környékén családi autó kategória, vagy bármi ami nagyobb, mint a jelenlegi. Ami egy 17 éves 5 ajtós Punto 2B 1.3 jtd, 4.3-4.5l körül eszik vegyesen. Évente 10k-t megyek, 80%-ban a "Budapestről ki, le vidékre és vissza Bp-re". Az idő 15-20%-a budapesti forgalomban történik. Ha nem megyek le Bicskénél, hanem megyek Győrig, 4.5-4.7l 110-120 között, amúgy kevesebb. Évente olajcsere, 5 év alatt csak kopó / fogyó alkatrészekre költöttem. Télen prémium üzemanyag az extra költség még, azt nem sajnálom tőle.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:48
Szerző: hehetheoriginal
Igazat is adnek, de ez a tarsadalom minden retegere jellemzo, raadasul aki nyomorog, az ritkan csapatja autopalyan.

A sales-es ott vezeti le a ceges octaviajaval, vagy most a hyundai-ok meg kiak azok, amik regen a skodak meg fordok voltak.
Amelyik fullon van, annak presztizsbol nyomnia kell.
A tobbi meg ugy gondolja, hogy dogoljon meg, hiszen roman/bolgar/szerb/ukran, csak a baj van veluk, itt legalabb en is bele tudok rugni.
ugyanabbol a forrasbol eredeztetheto az osszes ilyen viselkedes.
aki valoban a betevo falatert kuzd, az azert nyomja, aki mar felkapaszkodott a szarbol valahogy, az meg altalaban iq hianya miatt ugyanolyan faszparaszt marad, mint a meggazdagodas elott volt, ugyhogy o meg azert gondolja, hogy barmit megtehet az utakon pl, es a sok kis balfasz jobbagy meg takarodjon az utjabol de gyorsan.
ugyanugy roncs- es prolitarsadalom az egesz.
ezert van ekkora viktorimadat is, hiszen o a legnagyobb kiraly, hogy ennyit es ilyen faszan tud lopni, amig nekem is jut belole, addig lopjon csak, jovanazugy.
aki jo csaladban, jo korulmenyek kozt nott fel, megkapta a nevelest, sikeres is a felnott eleteben, az nem fogja agressziven agyontaposni a tobbi embert az autopalyan.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:38
Szerző: Realista24
hehetheoriginal írta:
Realista24 írta:

Csak itt nincs annyi tureshatar, ha jol tudom, na meg, ha kornyezetvedelmi okok miatt van korlatozas, es ott leped tul, akkor a hatar majdnemhogy a csillagos eg :lol:

Jogsihoz: nincs is annyi idegroncs az autokban, mint nalunk.
tudod, hogy az idegroncs nem a kultura vagy annak hianya miatt van, hanem mert kb mindenki az eletben maradasert, a megelhetesert, a betevo falatert, hetrol hetre, honaprol honapra kuzd, es ez kurvara ranyomja a belyeget minden interakciora, legyen az az utcan, az uzletben vagy az utakon...
es ez a legnagyobb kulonbseg nyugaton elni es mo-n elni kozott, hogy nyugaton nyugi van, es a biztonsag, a tudat, hogy minden rendben lesz. ez kibaszott nagy dolog manapsag.
Igazat is adnek, de ez a tarsadalom minden retegere jellemzo, raadasul aki nyomorog, az ritkan csapatja autopalyan.

A sales-es ott vezeti le a ceges octaviajaval, vagy most a hyundai-ok meg kiak azok, amik regen a skodak meg fordok voltak.
Amelyik fullon van, annak presztizsbol nyomnia kell.
A tobbi meg ugy gondolja, hogy dogoljon meg, hiszen roman/bolgar/szerb/ukran, csak a baj van veluk, itt legalabb en is bele tudok rugni.

Ez az altalanos velemenyem az evi atlag 50e km vezetesen alapulo tapasztalatok alapjan. Es ebben van minden, negy autopalya, kulfold, sima utak, varos, stb.

Besorolas kulon tema. Fehervaron Veszprem felol...szerintem sokan ismerik innen. Km hosszu sor a korforgalomtol, de a belso sav ures, ha meg valaki be mer oda menni, akkor rahuzzak a kormanyt, mert mi az , hogy valaki haszanlni meri azt a savot, ami arra van kitalalva, hogy autoval kozlekedjen rajta az ember es segitse a forgalmat es kisebb legyen a dugo :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:31
Szerző: hehetheoriginal
Realista24 írta:
hehetheoriginal írta: legkisebb bünti osztrakoknal is partiz euro, meg talan kevesebb is, mint a 30k, itt nem ez a kulonbseg, hanem a kultura. nekem mar tul ovatos, de itt elhiszem, hogy tortenik oktatas is mielott megkapja valaki a jogositvanyt...
Csak itt nincs annyi tureshatar, ha jol tudom, na meg, ha kornyezetvedelmi okok miatt van korlatozas, es ott leped tul, akkor a hatar majdnemhogy a csillagos eg :lol:

Jogsihoz: nincs is annyi idegroncs az autokban, mint nalunk.
tudod, hogy az idegroncs nem a kultura vagy annak hianya miatt van, hanem mert kb mindenki az eletben maradasert, a megelhetesert, a betevo falatert, hetrol hetre, honaprol honapra kuzd, es ez kurvara ranyomja a belyeget minden interakciora, legyen az az utcan, az uzletben vagy az utakon...
es ez a legnagyobb kulonbseg nyugaton elni es mo-n elni kozott, hogy nyugaton nyugi van, es a biztonsag, a tudat, hogy minden rendben lesz. ez kibaszott nagy dolog manapsag.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:31
Szerző: Realista24
___Samy___ írta: Azt en nem mondtam, hogy idegbol vezetek. Nem is hajtok, 140 folott nem szoktam menni, csak ha sos van. Eleve a ceges autora igyekszem is vigyazni.
Nem is irtam, hogy idegbol vezetsz, csak azt, hogy foloslegesen idegeskedsz, szerintem.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:29
Szerző: ___Samy___
Azt en nem mondtam, hogy idegbol vezetek. Nem is hajtok, 140 folott nem szoktam menni, csak ha sos van. Eleve a ceges autora igyekszem is vigyazni.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:16
Szerző: Realista24
___Samy___ írta: Vagy ahogy Csaba irta, az is kijon, aki nem amugy nem akart :mrgreen:
Na, a vegen csak odajutunk megint, hogy magadnak artasz ezzel az idegeskedessel :mrgreen:

Volt, hogy direkt toltam, mint a barom, villogtam, eloztem orrbaszajba, stb. Talan 8-10 percet nyertem egy 280 km-es szakaszon ahhoz kepest, ha megyek 135korul, es nem aggresszivoskodok kicsit sem. Jobb a motornak, fogyasztasnak, feknek es idegrendszernek.

Elobbi verzioban persze, hogy bosszanto volt 150rol 110-120ra fekezni, de ha csak 130-135 korul megyek, akkor csak kinyomom a tempomatot, motorfek teszi a dolgat, a roman lehuzodik, es mar mehetek is ujra.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:12
Szerző: ___Samy___
Vagy ahogy Csaba irta, az is kijon, aki nem amugy nem akart :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:10
Szerző: Realista24
___Samy___ írta:
Realista24 írta:

Kethetente egyszer, azert az nem olyan egetvero problema :mrgreen:
Nyomok egy fehervar-becs utvonalat, m7-m0-m1 viszonylatban, kiegne a reflektorom, ha ugy kozlekednek, ahogy te :mrgreen:


130 van itt is. A kozlekedesi kultura viszont szintekkel jobb.
Elozok egy kamiont, betartva a hatarokat, mert nincs kedvem buntetest fizetni, jon a bömbi 160-170-nel, lefekez, tart ket kocsinyi helyet, megvarja, amig lehuzodok, majd ujra gazt ad.

Nem dudal, nem villog, nem mutogat, amikor elmegy mellettem. Innen tudom, hogy osztrak osztrak, nem roman, magyar vagy szerb "osztrak".
Hat mivel az M3 keleti reszen kozel sincs akkor forgalom, mint az M7 barmelyik szakaszan, igy hala Istennek csak 2 hetene fordul ez elo :mrgreen:

Amugy hogy villogjak neki elore, ha meglepeteskent er a kisorolasa? Ez olyan, mint mikor mesz a fouton, es ugy fordulnak ki eled, hogy mar majdnem odaertel.
Meghuzod a kart, szivesen :mrgreen:

De latod, hogy ott van, totyorog, nem lassitasz, hanem villogsz, hogy figyelj paraszt, jovok. Aztan a fele ugyis kijon eled. :kalapos:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 9:02
Szerző: ___Samy___
Realista24 írta:
___Samy___ írta: Ja, a masik kedvencem, mikor a gyorsito savbol nem engednek besorolni. Az utobbi honapokban napi szinten hasznalom az autopalyat, de kb 2 hetente fordul elo az, hogy gyakorlatilag meg kell allnom, mert elfogyott a savom, es haladnak mellettem a kulsoben.
Kethetente egyszer, azert az nem olyan egetvero problema :mrgreen:
Nyomok egy fehervar-becs utvonalat, m7-m0-m1 viszonylatban, kiegne a reflektorom, ha ugy kozlekednek, ahogy te :mrgreen:
Anthony írta: Mondjuk nekem Ausztriában az volt a tapasztalatom, hogy folyamatosan a legnagyobb nyugalommal utolsó pillanatban kivágnak eléd a kamion mögül. Egy idő után kezdtem megszkoni.
Igaz ott nincs akkora sebességkülönbség, a kamion megy 90-el, a belső sávon meg átlagban 120-al közlekednek az autók (mivel annyi a korlátozás). És akkor biztonságosabban ki tud jönni eléd. Néha ott is jön egy BMW-s aki szarik a korlátozásokra, de a nagy többség betartja a 120-at.
130 van itt is. A kozlekedesi kultura viszont szintekkel jobb.
Elozok egy kamiont, betartva a hatarokat, mert nincs kedvem buntetest fizetni, jon a bömbi 160-170-nel, lefekez, tart ket kocsinyi helyet, megvarja, amig lehuzodok, majd ujra gazt ad.

Nem dudal, nem villog, nem mutogat, amikor elmegy mellettem. Innen tudom, hogy osztrak osztrak, nem roman, magyar vagy szerb "osztrak".
Hat mivel az M3 keleti reszen kozel sincs akkor forgalom, mint az M7 barmelyik szakaszan, igy hala Istennek csak 2 hetene fordul ez elo :mrgreen:

Amugy hogy villogjak neki elore, ha meglepeteskent er a kisorolasa? Ez olyan, mint mikor mesz a fouton, es ugy fordulnak ki eled, hogy mar majdnem odaertel.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:58
Szerző: Realista24
hehetheoriginal írta: legkisebb bünti osztrakoknal is partiz euro, meg talan kevesebb is, mint a 30k, itt nem ez a kulonbseg, hanem a kultura. nekem mar tul ovatos, de itt elhiszem, hogy tortenik oktatas is mielott megkapja valaki a jogositvanyt...
Csak itt nincs annyi tureshatar, ha jol tudom, na meg, ha kornyezetvedelmi okok miatt van korlatozas, es ott leped tul, akkor a hatar majdnemhogy a csillagos eg :lol:

Jogsihoz: nincs is annyi idegroncs az autokban, mint nalunk.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:57
Szerző: nmate
hehetheoriginal írta: legkisebb bünti osztrakoknal is partiz euro, meg talan kevesebb is, mint a 30k, itt nem ez a kulonbseg, hanem a kultura. nekem mar tul ovatos, de itt elhiszem, hogy tortenik oktatas is mielott megkapja valaki a jogositvanyt...
Ja, tényleg. Valami 2000 euró max rémlett, de látom az csak 31km/h+ átlépésnél van. Akkor csak értelmesebbek átlagban, ennyi. :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:52
Szerző: hehetheoriginal
legkisebb bünti osztrakoknal is partiz euro, meg talan kevesebb is, mint a 30k, itt nem ez a kulonbseg, hanem a kultura. nekem mar tul ovatos, de itt elhiszem, hogy tortenik oktatas is mielott megkapja valaki a jogositvanyt...

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:49
Szerző: nmate
Osztrákoknál azért keményen tudják szórni a büntetéseket, kétszer is meggondolod, hogy akár csak a 130-at átlépd vagy belemenj a másik seggébe picit. Idehaza annyira nem elrettentő az a 30 ezer (?) forint, ha 151-gyel bemérnek, követési távolság meg le van szarva.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:46
Szerző: Realista24
Remy írta: Mert magával foglalkozik, csőlátású, nem figyeli a forgalmat, se előre, se hátra. Csak annyit lát, hogy előtte ott egy autó és azt meg kell előznie.
A masik oldalt is erdemes megnezni, mert amugy figyelik azok, csak mivel a tolerancia veluk szemben konvergal a nullahoz, nincs mas eselyuk, mint ez, mert senki nem engedne ki oket. B verzio, hogy arra var, hogy kozel-tavol ne legyen senki a masik savban, ami ritkan fordul elo egy M1-en pl.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:44
Szerző: Realista24
___Samy___ írta: Ja, a masik kedvencem, mikor a gyorsito savbol nem engednek besorolni. Az utobbi honapokban napi szinten hasznalom az autopalyat, de kb 2 hetente fordul elo az, hogy gyakorlatilag meg kell allnom, mert elfogyott a savom, es haladnak mellettem a kulsoben.
Kethetente egyszer, azert az nem olyan egetvero problema :mrgreen:
Nyomok egy fehervar-becs utvonalat, m7-m0-m1 viszonylatban, kiegne a reflektorom, ha ugy kozlekednek, ahogy te :mrgreen:
Anthony írta: Mondjuk nekem Ausztriában az volt a tapasztalatom, hogy folyamatosan a legnagyobb nyugalommal utolsó pillanatban kivágnak eléd a kamion mögül. Egy idő után kezdtem megszkoni.
Igaz ott nincs akkora sebességkülönbség, a kamion megy 90-el, a belső sávon meg átlagban 120-al közlekednek az autók (mivel annyi a korlátozás). És akkor biztonságosabban ki tud jönni eléd. Néha ott is jön egy BMW-s aki szarik a korlátozásokra, de a nagy többség betartja a 120-at.
130 van itt is. A kozlekedesi kultura viszont szintekkel jobb.
Elozok egy kamiont, betartva a hatarokat, mert nincs kedvem buntetest fizetni, jon a bömbi 160-170-nel, lefekez, tart ket kocsinyi helyet, megvarja, amig lehuzodok, majd ujra gazt ad.

Nem dudal, nem villog, nem mutogat, amikor elmegy mellettem. Innen tudom, hogy osztrak osztrak, nem roman, magyar vagy szerb "osztrak".

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:41
Szerző: Anthony
Mondjuk nekem Ausztriában az volt a tapasztalatom, hogy folyamatosan a legnagyobb nyugalommal utolsó pillanatban kivágnak eléd a kamion mögül. Egy idő után kezdtem megszkoni.
Igaz ott nincs akkora sebességkülönbség, a kamion megy 90-el, a belső sávon meg átlagban 120-al közlekednek az autók (mivel annyi a korlátozás). És akkor biztonságosabban ki tud jönni eléd. Néha ott is jön egy BMW-s aki szarik a korlátozásokra, de a nagy többség betartja a 120-at.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:41
Szerző: Realista24
___Samy___ írta:
Realista24 írta:

De mi az hogy ne elozzon 110zel egy kamiont, ami velhetoen 90-nel megy?
Hatranez a tukorbe, addig o is 90nel ment, eleg messze vagy ahhoz, hogy meg tudja kezdeni az elozest, nyilvan gyorsan a seggebe ersz, mert a 140 es 90 kozott jelentos a kulonbseg, de itt kezdodik az emberi tenyezo, amire utaltam.

Es ahogy irtam, ha olvasod a kozlekedest, akkor tudod, hogy ez fog tortenni, ket valasztasod van. Elore jelzed, hogy jossz vagy elveszed a labad a gazrol. A harmadik opcio, amit csinalsz, egyedul a te egeszsegedre artalmas. :D
Ugy latom felrementunk, de en tovabbra is azokrol az esetekrol beszelek, mikor ugy rakja ki eled az autot, hogy te mar nem szamitasz ra. Es o nem 90-el megy mogotte, , hanem pont ez az, hogy nem akar lelassitani. Te arra szamitasz mar, hogy fekez, megvarja, mig elmesz mellette, utana gyorsit, eloz.

De nem, o kirakja eled, fekezzel le te 140-rol.
Nem mentunk felre, villogj, hogy mesz, jossz, haladsz. Csabara reflektalva, nem kettot, hanem tobbet, es az egyertelmusiti, hogy nem ki akarod engedni.

Nyilvan mindig van olyan, aki mindent leszarva kimegy eled, de mivel 90%ban szamitani lehet ra, ha meglatod, hogy roman vagy bolgar a rendszerm, igy tovabbra is ugy gondolom, hogy a megoldas a gyorsabb autos kezeben van.

De megertem az allaspontod, csak az a baj, hogy az emberek tulnyomo hanyada ilyen, nem veletlen van annyi rafutasos baleset a palyakon, mert hat 130-150nel, eleg 1,5 meter kovetesi tavolsagot tartani, abbol majd ert a paraszt, hogy huzzon mar elolem, mert en gyorsabb vagyok.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:38
Szerző: hehetheoriginal
Remy írta: Mert magával foglalkozik, csőlátású, nem figyeli a forgalmat, se előre, se hátra. Csak annyit lát, hogy előtte ott egy autó és azt meg kell előznie.
ez altalanos mindennapos dolog, hogy mindenki csak magaval foglalkozik es nem figyel a masikra, nem eszleli, erti es fogja fel, hogy rajta kivul mas emberek is vannak a vilagon.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 8:35
Szerző: ___Samy___
Ja, a masik kedvencem, mikor a gyorsito savbol nem engednek besorolni. Az utobbi honapokban napi szinten hasznalom az autopalyat, de kb 2 hetente fordul elo az, hogy gyakorlatilag meg kell allnom, mert elfogyott a savom, es haladnak mellettem a kulsoben.