Oldal: 2 / 2031

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 16:28
Szerző: babaking
lestat írta: En tobb f1en is voltam a Hungaroringen.

Sosem ereztem magam veszelyben.
Rallyban konkretan a palya mellett allnak. Igen tisztara mint a retro f1.
Csak mintha a rally nem fejldott volna sehova.

Marmint abszolut nem ertek hozza de valami biztonsagosabb nezoteret vagy palyakat lehetne kiepiteni. Es nem pedig az emberekben bizni hogy vsak nem olyan hulyek. Mert de. Olyan hulyek.
Ráadásul pont az a rally lényegen, hogy eldugott, szűk helyen mennek sokszor. Erdő mélyén nem lehet kerítést építeni meg lelátót. Pontosabban le lehet így sterilizálni, de akkor az már egy másik sport - pl rallycross.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 16:18
Szerző: hehetheoriginal
lestat írta: En tobb f1en is voltam a Hungaroringen.

Sosem ereztem magam veszelyben.
Rallyban konkretan a palya mellett allnak. Igen tisztara mint a retro f1.
Csak mintha a rally nem fejldott volna sehova.

Marmint abszolut nem ertek hozza de valami biztonsagosabb nezoteret vagy palyakat lehetne kiepiteni. Es nem pedig az emberekben bizni hogy vsak nem olyan hulyek. Mert de. Olyan hulyek.
mennyi penz kellene hozza, hogy a vb-tol kezdve lefele minden bajnoksagban es kupaban 100km-nyi palyakat kiepitsenek kordonokkal, keritesekkel?

hagyjuk mar. megint ostobabiztos rendszert akar az ember epiteni, mindenkinek a kis kezecskeit fogni meg megragni a falatot, mielott a szajaba teszed.....
vicc.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 16:03
Szerző: lestat
En tobb f1en is voltam a Hungaroringen.

Sosem ereztem magam veszelyben.
Rallyban konkretan a palya mellett allnak. Igen tisztara mint a retro f1.
Csak mintha a rally nem fejldott volna sehova.

Marmint abszolut nem ertek hozza de valami biztonsagosabb nezoteret vagy palyakat lehetne kiepiteni. Es nem pedig az emberekben bizni hogy vsak nem olyan hulyek. Mert de. Olyan hulyek.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 15:07
Szerző: Bencze
Realista24 írta:
Ezeket a kommenteket en sem ertem, mert egy F1 ugyanolyan veszelyes tudna lenni, ha a nezok a palya szelen allnanak, es nem elkeritve, falak, es mindenfele biztonsagi eszkozok mogott.

Ezek miatt eszembe sem jutna kimenni egy ilyen esemenyre...szornyu ami tortent.
Hat eleg megnezni hany versenyzo halt meg Senna elott. Monzaban pedig ez tortent 61ben, amikor a nezok meg gyakorlatilag vedtelenek voltak baleseteknel, mint a rally versenyeken.
His car became airborne and crashed into a side barrier, fatally throwing von Trips from the car, and killing fifteen spectators.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 12:55
Szerző: hehetheoriginal
gutihaz14 írta:
hehetheoriginal írta: sztem ha hülye a néző, és szar helyre áll, akkor nem kell ilyenen meglepődni.
nekem gyerekkorom legjobb élményei közé tartoztak a raliversenyek.
az egy dolog ha a nezo hulye es tiltott helyre all (igen felmerik mindig minden alkalommal hova tilos allni, ide tilos volt, többször szolnak is hogy ne allj ott) de a gyereket minek teszi ki ilyennek az meg szanalmasabb
a téma az volt, be kéne -e tiltani a sportot.
ha hulye a nezo, az miert a sport/sportág hibája?

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 12:25
Szerző: gutihaz14
hehetheoriginal írta: sztem ha hülye a néző, és szar helyre áll, akkor nem kell ilyenen meglepődni.
nekem gyerekkorom legjobb élményei közé tartoztak a raliversenyek.
az egy dolog ha a nezo hulye es tiltott helyre all (igen felmerik mindig minden alkalommal hova tilos allni, ide tilos volt, többször szolnak is hogy ne allj ott) de a gyereket minek teszi ki ilyennek az meg szanalmasabb

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 11:58
Szerző: hehetheoriginal
sztem ha hülye a néző, és szar helyre áll, akkor nem kell ilyenen meglepődni.
nekem gyerekkorom legjobb élményei közé tartoztak a raliversenyek.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 11:46
Szerző: Realista24
babaking írta:
Mindezektől függetlenül nem értem azokat a hozzászólásokat más fórumokon, miszerint be kell tiltani az egészet, mert hulladék sofőrök roncsokkal versenyeznek. Szerintem ez nagyon távol áll a valóságtól, a rali önmagában egy nagyon szép (és nagyon nehéz) sportág, ami sok más sporttal együtt bizonyos veszélyeket rejt. És aki azokba az autókba beül ezzel tisztában is van.
Ezeket a kommenteket en sem ertem, mert egy F1 ugyanolyan veszelyes tudna lenni, ha a nezok a palya szelen allnanak, es nem elkeritve, falak, es mindenfele biztonsagi eszkozok mogott.

Ezek miatt eszembe sem jutna kimenni egy ilyen esemenyre...szornyu ami tortent.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 10:51
Szerző: babaking
pergabor írta:
lestat írta: https://index.hu/belfold/2024/03/24/tom ... rendorseg/

Szornyu baszki.
Engem valahogy az ilyenek miatt sem vonzott soha hogy kimenjek egy rally versenyre. Kurvara veszelyes mindenkire nezve.

A rali sem annyira veszélyes, ha megvan hozzá a megfelelő szurkolói kultúra és persze szervezés. Nyilván egy bizonyos mértékű veszélyfaktor mindig ott van, de nem lehet minden méteren pályabíró így a szurkolóknak lehetne annyi esze, hogy betartják az alapvető szabályokat a saját érdekükben is. Bár ha van pályabíró az sem jelent néha semmit hiszen több kommentet is láttam ralis oldalakon más nézőktől, hogy azt a társaságot aki áldozatul esett a baleset előtt jó pár alkalommal figyelmeztették, hogy ne oda álljanak, bementek a pályára stb... Felfoghatatlan, hogy gyerekekkel köztük is így viselkedtek, óriási felelőtlenség. :-(
A rali mindig is veszélyes volt, ha jó helyen állsz akkor is - egy váratlan műszaki hiba miatt az egyenesben is megsehet a baj, szóval ennél a sportnál csak rizikó minimalizálásról lehet beszélni, teljesen 0 sosem lesz sajnos.

Személy szerint én a gyerekemet nem vinném ki, mert a kockázat kezelése nem az én kezemben van. Aki ezt a sportot szereti az ezt nyílván másképp gondolja, és biztos jobban meg tudja ítélni, illetve mindenki maga dönt, hogy mi fér bele.

Mindezektől függetlenül nem értem azokat a hozzászólásokat más fórumokon, miszerint be kell tiltani az egészet, mert hulladék sofőrök roncsokkal versenyeznek. Szerintem ez nagyon távol áll a valóságtól, a rali önmagában egy nagyon szép (és nagyon nehéz) sportág, ami sok más sporttal együtt bizonyos veszélyeket rejt. És aki azokba az autókba beül ezzel tisztában is van.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 25., hétfő 10:23
Szerző: pergabor
lestat írta: https://index.hu/belfold/2024/03/24/tom ... rendorseg/

Szornyu baszki.
Engem valahogy az ilyenek miatt sem vonzott soha hogy kimenjek egy rally versenyre. Kurvara veszelyes mindenkire nezve.

A rali sem annyira veszélyes, ha megvan hozzá a megfelelő szurkolói kultúra és persze szervezés. Nyilván egy bizonyos mértékű veszélyfaktor mindig ott van, de nem lehet minden méteren pályabíró így a szurkolóknak lehetne annyi esze, hogy betartják az alapvető szabályokat a saját érdekükben is. Bár ha van pályabíró az sem jelent néha semmit hiszen több kommentet is láttam ralis oldalakon más nézőktől, hogy azt a társaságot aki áldozatul esett a baleset előtt jó pár alkalommal figyelmeztették, hogy ne oda álljanak, bementek a pályára stb... Felfoghatatlan, hogy gyerekekkel köztük is így viselkedtek, óriási felelőtlenség. :-(

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 24., vasárnap 23:41
Szerző: reeed_ati
lestat írta: https://index.hu/belfold/2024/03/24/tom ... rendorseg/

Szornyu baszki.
Engem valahogy az ilyenek miatt sem vonzott soha hogy kimenjek egy rally versenyre. Kurvara veszelyes mindenkire nezve.
Rally helyett rally-crossra kell menni, sokkal látványosabb, belátni az egész pályát és full biztonságos az egész.
Rallyra én sem mennék, főleg nem gyerekekkel..

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 24., vasárnap 23:01
Szerző: lestat
https://index.hu/belfold/2024/03/24/tom ... rendorseg/

Szornyu baszki.
Engem valahogy az ilyenek miatt sem vonzott soha hogy kimenjek egy rally versenyre. Kurvara veszelyes mindenkire nezve.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 23., szombat 13:20
Szerző: ferni
Faust írta: Azert az se veletlen, hogy miota a katat megszuntettek, a futarok tobb mint fele indiai vagy paki lett. Nem megeros mar a lusta magyarnak. :mrgreen:
Futárkodásba volt belelátásom, jó barátom ezt csinálta évekig, mentem is vele nem egyszer.

Kata alatt saját kocsival ilyen 700k-800k is összejött borravalóval tisztán, volt mikor több, mondjuk ő ügyes is volt mindig ebben, mert ezt is lehet ám szarul és lassan csinálni.

Ez pl ExpressOne volt, katát eltörölték, utána az összes futárszolgálat átállt saját autókra és azóta gatya a dolog. Most is meg lehet keresni egy szép összeget, hogy simán dolgozol nekik, de már közel sem annyit.

Ja és a Magyar Posta rendszere ami csomagokat visz ki valami nevetségesen elmaradott pl egy ExpressOnehoz képest.

Simán odaküldenek akár ugyanarra a címre is 2 futárt :lol: De ilyen azonos utcába folyamatosan.

Ugye itt területeket kéne felosztani címek alapján, de hát katasztrófa ami a postán/mpl-nél megy.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 23., szombat 12:58
Szerző: Kercsó
autóval bukó. csináltam. a saját bőrömön tapasztaltam. ülsz a dugóban, szivod a szmogot és nézed, ahogy a robogósok a bringa sávba gyuródnak.
egy 8 órás műszakban kb. 8-10 címmel tudnak többet kivinni motoron, mint egy autós. üzemanyagból is jobb deal. plusz ugye parkolni is könnyebb, főleg a belvárosban.
(pedig nekem a parkolás miatt soha nem kell aggódnom :lol: )

az autó előnye a nehéz csomagok kiszállításánál jön ki, az extra pénz. a xar időjárás esetén is kényelmesebb.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 23., szombat 12:50
Szerző: Galacticos
Marky írta: Az autot nem csak megvenni kell, van illetek, ado, biztositas, kell egy alap szerviz, gumik. Ezutan meg mindig ott tart a kezdo futarunk, hogy egy 30 eves jarmutol fugg a megelhetese.
Havi 600-as bevetel szepen nez ki papiron, de lehet ket honapig se tudja tartani, ha szetesik alatta az auto es ehhez a 600-hoz heti 80-100 oraban kell cirkalni a varosban, ami emeli a birsagok beszedesenek eselyeg.
Hol kell heti 100 orat meloznod a 600ert? Az mindennapi meloval is tobb mint 14 ora munka.
Az autot nem csak megvenni kell, de ha nem csak erre van az autoja, akkor valoszinuleg az auto mar adott, a sulyado meg a biztositas meg neked is kifog jonni nem csak neki. A birsagokhoz annyit hogy emberfuggo, ugyanugy a jogsijat is elveszitheti barki aki mast melozik, ki mennyire tartja a szabalyokat.
Marky írta: Ellenben egy Lidl-Aldi dolgozo mindenfele extra macera es risk nelkul megkeres bejelentve 300-at.
Es egesznap ul a penztarmogott vagy ugral egy raktervezetonek. A masiknal meg kocsikazik a varosba, kicsit szabadabb melo. En nem azt mondom h futarkodni jo, meg a vilag legjobb biznisze de ne allitsuk mar be h az full minusz amikor nem az.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 23., szombat 10:27
Szerző: Faust
Azert az se veletlen, hogy miota a katat megszuntettek, a futarok tobb mint fele indiai vagy paki lett. Nem megeros mar a lusta magyarnak. :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 23., szombat 9:54
Szerző: Marky
Galacticos írta: mitol lenne minuszos? Havi 5-600 ezret siman megkeresnek, ebbol havonta veszel 2-3 db swiftet. A biztonsagi dolgokba igazad van, de biciklivel es motorral sincs sokkal tobb eselyed egy utkozesnel, sot.
Az autot nem csak megvenni kell, van illetek, ado, biztositas, kell egy alap szerviz, gumik. Ezutan meg mindig ott tart a kezdo futarunk, hogy egy 30 eves jarmutol fugg a megelhetese.
Havi 600-as bevetel szepen nez ki papiron, de lehet ket honapig se tudja tartani, ha szetesik alatta az auto es ehhez a 600-hoz heti 80-100 oraban kell cirkalni a varosban, ami emeli a birsagok beszedesenek eselyeg.
Ellenben egy Lidl-Aldi dolgozo mindenfele extra macera es risk nelkul megkeres bejelentve 300-at.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 23., szombat 9:14
Szerző: Galacticos
De egy atlag kajafutarnak nincs penze venni egy elektromos autot.
Marky írta: Autoval szerintem, ha tenylegesen lekonyveli az ember a koltsegeket (kopas, uzemanyag, esetleg meg a beszerzesi ar, 1-2 birsag), akkor siman minuszos a tortenet. Lehet addig tolni egy Swifttel, amig szetesik, de azzal meg varosi forgalomban is konnyu meghalni.
mitol lenne minuszos? Havi 5-600 ezret siman megkeresnek, ebbol havonta veszel 2-3 db swiftet. A biztonsagi dolgokba igazad van, de biciklivel es motorral sincs sokkal tobb eselyed egy utkozesnel, sot.

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 23., szombat 9:10
Szerző: h3x0r
gyakorikerdesek: Mennyit keres egy autós foodora futár?
(febr. 14. 07:37)

"Heti 200 ezerrel lehet számolni főállásban. Ha valaki megnyomja, hogy megy például heti 60-70 órát, akkor ennél jóval több pénzt is lehet csinálni.

Havi bruttó 800at túlhajszoltság nélkül összelehet szedni.

Nem árt ha van egy elektromos autód, én havi 400kw áramot használok el az autó töltésére, ez 30ezer forintos költség, a nem rezsicsökkentett árammal számolva. Ameddig pedig nem lépem át az évi 2500kw-os fogyasztást, addig csak havi 15ezer az üzemanyag(áram) költségem.

Egy Dacia springel szállítok. kb 4 millió volt Romániából behozva. Lazán tud egy egész napot hozni(150km) még télen is a hidegben, fűtéssel. 10 fok feletti időben pedig 250km városi hatótávot tud.

Adóra jelenleg havonta 88 ezret fizetek. Persze nem árt ha az ember 25 alatti, és SZJA mentes, mert akkor 2.66 millió felett sem kell SZJA-t fizetni.

Ha minden költséget levonok, akkor is 650ezer megmarad tisztán a 800ezerből. Viszont havi szinten egy 30-50 ezer forintnyi KP-s borravalóval is lehet számolni, ha ezt is hozzáadom, akkor olyan 700ezer netto megvan havonta 200 körüli munkaórával.
"

Re: OFF

Elküldve: 2024. március 23., szombat 8:59
Szerző: 'shutterisland
autoval szerintem sem eri meg annyira, legalabb is ha az ember visszaoszt minden kiadast mondjuk eves szinten, kivonja az osszbevetelbol, akkor az oraber nem igazan fogja tukrozni a beletett effortot.

mondjuk en nem tapasztalatbol beszelek, mert nem futarkodtam meg autoval pesten, de hallomasbol tudok par dolgot en is pesti/szegedi ismerosoktol akik csinaltak es amiket marky irt az realisnak tunik.