hehetheoriginal írta:
az utakon valo viselkedes egyenesen aranyos es osszefugg a mindennapokkal, hogy mindenki full ideg es be van feszulve, mert azon jar az agya, hogy vajon lesz e mit enni a het vegere...
minden mindennel összefügg, roncstarsadalom.
vajon ausztriaban miert nyugodt es normalis kb mindenki (talan mar tul lassu es elozekeny is, es ez mar atmegy balesetveszelyesbe) a bevandorlo majom kelet-europai ups meg dhl futarokon kivul?
Tudom, hogy sokan nem fogtok egyetérteni velem de azért leírom. Hehe nem neked szól, hanem általánosságban reagálok arra a mondatra.
Ez a kedvencem amit mindig olvasok. Nem a gyorshajtó vagy a szabálytalanul előző a hibás hanem aki lassan megy és "kikényszeríti". Meg a lónak a fa... Bocsánat de ez mindig felidegesít.
Ha egy autó pl 50 helyett 30-al megy annak lehet millió oka - sír a gyerek, nem tudja merre van, nem érzi jól magát, viszi hátul a csillárt vagy a levest ebédre, 90 éves, vagy csak simán alkalmatlan a vezetésre. Igen van ilyen. Ettől még joga van közlekedni. És ha te (nem te hehe, általánosságban mindenki) nem vagy képes azt +10 másodperc, ne adj isten +2 perc időveszteséget elviselni, akkor nem csak a másik alkalmatlan a vezetésre hanem te is. Nincs olyan, hogy kikényszerítette a veszélyes előzést és ezért balesetveszélyes lassan menni.
Igen van a KRESZ-ben olyan, hogy indokolatlanul lassú haladás. Az, hogy nem tartja valaki biztonságosnak a magasabb tempót egy indok. Ha pedig nem az akkor szabálysértést követ el, de ezt csak az összes körülményt lehet vizsgálni, és utólag megbüntetni. És attól mert szabálytalan attól még te nem lehetsz az és nem okozhatsz egy még veszélyesebb szituációt.
Galacticos írta:
Mert az aztan sokkal jobb amikor 50es tablanal a kalapos suzukis bacsi 40el megy nehogy tul lepje, vagy amikor ketsavos uton 70es tablanal mindketten fej fej mellett 60al versenyeznek. A biciklisek meg igyis tul baleset veszelyesek foleg a belvarosba amikor mar gyorsabban mennek mimt az autosok, a zebran at tolni a biciklit azt 10bol 8elfelejti es a kid utcabol kiront 40el eléd. De igen, jobban kene buntetni aki tul lepi az 50et.
Tul sok az onjelolt rendor itt is ahogy latom.
A fenti részre pont reagáltabb fentebb. A többire tőszavakban, ha már nem sikerült rendesen megérteni amit írtam:
- nem az kellene jobban büntetni aki 50 helyett 55-el megy hanem aki 50 helyett 100al. Vagy 30 helyett 60-al. Mert ha lelépnek elé kilapítja az embert és esélye nincs megállni. Vagy ledarál egy biciklist.
- A biciklisre ugyanúgy vonatkozik a KRESZ. Őket is nyugodtan lehetne büntetni ha átmegy a piroson, vagy nem adja meg az elsőbbséget.
- a zebra kérdése: pont ezért kellene pontosítani a KRESZT. Mert nem egyértelmű. Ugyanis át lehet tekerni a zebrán, viszont akkor nincsen! elsőbbsége. Tehát ha 40-el átmegyek a zebrán és elütnek én leszek a hibás. Ha gurulva közelítem meg nem kell megállni az autósnak, hogy átengedjen.
- gyorsabb a biciklis mint az autós? Amíg a sebességhatár alatt van addig ez van. Át lehet ülni a biciklire és lehet haladni.
A belvárosba nem való (személy) autó. De ez más téma.