6. Egy Elit stadion születése

Az 1999-2000-es szezon során a klub útjára indított egy modernizációs folyamatot, mely keretében számos új szolgáltatás vált elérhetővé a szurkolók és tagok számára. Bevezetésre került a Real Madrid telefonos vonal, melyen keresztül a tagok és szurkolók elérték a klubot, ezen kívül a történelem során először telefonon keresztül is megnyílt a lehetőség rá, hogy jegyeket vásároljanak az érdeklődők. Újdonság volt ezen kívül az átruházható és ajándékba vásárolt éves bérlet bevezetése is.

A Santiago Bernabéu stadion lelátója
A Santiago Bernabéu stadion lelátója

A stadion kapacitását szektorokra bontották, és  a stadionon belüli jelzéseket is felújították. A lelátó harmadik szintjét újramodellezték, és elhelyeztek további 9.380 ülőhelyet. Az ezt megelőző szezonban 16.000 ülőhellyel bővültek a lelátók, a kapacitást azonban lecsökkentették 75.000 nézőre. A Real Madrid stadionjában azonban már mindenki helyet tudott foglalni a mérkőzések alatt.

Elnökké választása után Florentino Pérez elnök sem tétlenkedett, és újabb modernizálási tervet készített, mely magába foglalta a felszereltség technikai fejlesztését, a kereskedelmi szektor kiaknázását és új üzleti tevékenységek bevezetését is. Ezzel a stadion már az év 365 napjában üzemelt, négy étteremmel, a Bernabéu Túrával, és a világ legnagyobb sportszerüzletével.

Panorámakép a Santiago Bernabéu stadionról
Panorámakép a Santiago Bernabéu stadionról

A klub lecserélte az elektronikus eredményjelzőt és az öltözők is sorra kerültek a felújítások során. Az 1.300 telepített hősugárzónak köszönhetően a Santiago Bernabéu a világ legjobban fűtött stadionja. Egy integrált irányítópult segítségével az egész Bernabéu irányítható a távolból. 2007-ben az UEFA az Elit stadionok közé sorolta a Real Madrid otthonát, mely nem csak egy sportlétesítmény, de közösségi, kereskedelmi és üzleti tér is egyben, egy példa értékű komplexum mind modernségben, mind funkcionalitását és vezetését tekintve.