Fejléc kép
Fórumajánló
A Barcelona megelőzte a Realt Kínában
2020-01-16 21:42 d.gergo mailmangroup.com
A Barcelona megelőzte a Realt Kínában Egyéb hírek

A kínai Mailman reklámügynökség idén kilencedik alkalommal publikálta a kínában legbefolyásosabb európai klubok, játékosok és ligák listáját.

A Mailman Red Card publikáció minden évben bemutatja, hogy az európai labdarúgás szereplői hogyan teljesítettek a kínai piacon, beleértve a klubokat, ligákat és játékosokat. A 2020-as lista élén az FC Barcelona lett a legnépszerűbb klub, a Premier League a legnépszerűbb bajnokság, Cristiano Ronaldo pedig a legnépszerűbb játékos.

Legjobb csapat

A Barcelona a listán tavaly ötödik helyezett lett, idén megelőzte a mostani listán második Real Madridot. Az elismeréseket a kínai digitális és PR ügynökségek szakértői szavazták meg, és több kvantitatív tényezőt is figyelembe vett.

A Barcelona nagy ugrása a klubok között annak köszönhető, hogy az elmúlt egy évben hatalmasat robbant a klub, ami a kínai közösségi média jelenlétet illeti. A kínai közösségi oldalakon majdnem megduplázta követőinek számát a katalán alakulat, és a követők aktivitása is jelentősen megugrott ezeken az oldalakon – jobban tudták mozgósítani őket a tavalyi évhez képest. A klubok listáján második lett a Real Madrid, harmadik pedig a Chelsea – számol be a Mailman riportja.

Érdekesség a legjobb csapatok listáján, hogy bekerült az egyébként nagyjából fix “leosztású” legjobb tizenöt csapat közé az RCD Espanyol is a spanyol ligából, ebben pedig nagy szerepe volt annak, hogy kínai szupersztárt igazoltak Wu Lei személyében – a 28 éves támadót kétmillió euróért vették a Shanghai SIPG csapatától 2019. nyarán.

Deloitte: Történelmi szakadék van a Barca és a Real bevételei között

A Real Madrid a bevételekben is alulmaradt a katalánokkal szemben.

A LaLiga elismerése

A spanyol liga sem maradt elismerés nélkül, a La Liga a kínai piacon végzett aktív, labdarúgást népszerűsítő tevékenységei miatt kapott díjat, de a legnépszerűbb ligák listáján is befutott a második helyre. A La Liga szervezésében létrejöhetett Kínában a Hope Cup elnevezésű torna (magyarul “Remény Kupa”), melyben hat spanyol és hat kínai U16-os csapat szállhatott versenybe. A La Liga kínai elismeréseiben szerepe volt egyébként annak, hogy ez volt a legdinamikusabban növekedő bajnokság a Weibo közösségi oldalon a 2019-es évben, hogy 2021-re állandó akadémiát is létesítenek majd Kínában, és hogy több spanyol klubnak is segítséget nyújtott a kínai közösségi média jelenlétük megteremtésében és megerősítésében.

Cristiano az úr

A legbefolyásosabb játékos a közösségi médiában Cristiano Ronaldo lett, mögötte Neymar és Lionel Messi ért fel a dobogóra. Cristiano Ronaldo az elemzés minden metrikájában vezette a mezőnyt, és ő rendelkezett a legtöbb követővel a különböző platformokon is.

Az európai klubok számára továbbra is jelentős kereskedelmi lehetőséget biztosít a kínai piac, a Mailman riportja alapján csak úgy repkednek a dollár-tízmilliók a csapatok felé a digitális marketing piacon, beleértve az online tagsági konstrukciókat, e-kereskedelmet és egyéb exkluzív tartalmak értékesítését.

A Mailman teljes riportja, valamint a korábbi évek piacelemzései ide kattintva találhatóak.

Teljes menetrend