Na akkor szép sorjában:
- spórolás: mikor vettük, akkor a másik alternatíva a RAV4 volt. Tesla 20, Toyota 16 (emellett várni kellett volna rá 1 évet, a Tesla-ra 2 hónapot, az Octavia meg már nagyon arra tartott, hogy egy vagyont kell majd rá költeni, kuplung, vezérlés, fékek, stb, 300.000km-rel adtam el) volt akkor, most még kisebb a különbség. Fogyasztás: mivel mi 90%-ban autópályán megyünk 140-150-es tempóban (nejem gyorsabban, én lassabban), ezért elég sokat fogyasztunk üzemanyagból. A Toyota beszippant így 7-8 litert is, sőt. Mivel nem mértem külön, így átlagoltam, 1 év alatt mentünk 37.000km-t. Pontosan nem néztem, de EV-vel 20-25kWh-t fogyasztunk így 100-on. 90%-ban otthon töltünk, így ezt 40Ft-tal (éves MVM számla alapján) számolom, a 10%-ot meg mondjuk 200 Ft-tal (SuC töltő még olcsóbb is jelenleg). Emellett lassan megspóroltam 1 vagy 2, (Toyotánál nem tudom most fejből, hogy 15 vagy 30 ezrenként kell, a Hiluxomnál 15) kötelező szervízt. Ez mondjuk elvitte volna a 2 autó közti különbség kamatát
A pontos összeg nagyon sok mindentől függene, de 1-1,5 millió körül van, így írtam 1,3-at.
- autómosó mód: azt kell látni, hogy ezek az autók folyamatosan működnek. Nincs rajta kikapcsoló gomb. Ha elkezded egy ilyen kefés fossal basztatni, akkor van rá esély, hogy valamelyik szenzor meghülyül, mert nem érti, hogy mi a fene történik vele. Ezért van rajta egy ilyen mód, amit, ha bekapcsolsz, akkor tudja, hogy nem kell megijedni, ez csak a mosó kefe. Sőt, a központi tablethez is van olyan ""gomb"" amivel el lehet sötétíteni, hogy le tudd takarítani.
Ha valakit érdekel szivesen válaszolok a kérdésekre és megosztom a tapasztalataimat. Én tényleg nagyon jó alternatívának tartom, ha valaki tud otthon tölteni, sokat megy és nem akar 1 seggel levezetni sokszáz km-t, belefér neki 2-300-anként 1 kis pihenő, pisiszünet, stb.
h3x0r: bakker, most erre nincs időm, ha érdekel a fentiek tükrében egyéb dolog, akkor szívesen megosztom, de csak este, addig nem leszek gép előtt, max telefonról, azon meg nem szeretek hosszan írni.