OFF

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.

Hol szoktál borravalót adni?

A szavazás 2024. február 23., péntek 13:03-kor befejeződött.

Benzinkúton
5
2%
Boltban
1
0%
Ètteremben
60
29%
Futárnak
43
21%
Fodrásznál
43
21%
Hotelben/egyéb szálláshelyeken
3
1%
Kocsmában
28
14%
Mindenhol
10
5%
Sehol
12
6%
 
Szavazatok száma: 205

Avatar
___Samy___
Hozzászólások: 8212
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 20:51

Re: OFF

HozzászólásSzerző: ___Samy___ » 2021. augusztus 3., kedd 13:40

Nem a tuningolas a veszelyes, hanem ha nem tudsz vezeteni es/vagy meg egy idiota is vagy mellette.

Annak idejen en is terveztem egy optimailzalo chipet a golfomba, de sajnos az elet hamarabb kozbeszolt, mar nem volt mibe belerakni.

Most meg csak azert nem nyulok hozza, mert a 170 lo boven eleg nekem. 170 vagy 200 lo szamomra mar lenyegtelen, mert ugyse hasznalnam ki.

De ha okosan nyul hozza az ember, abbol semmi gond nem lehet. Neha jol jon, hogy ha van egy kis erotartalek elozesekkor.
"We will not fight for one decade, when Madrid is the best club of the last century and the best club in history, also the best in the last decade and is the best because we never do something like that, not appreciate someone success"

Avatar
mocsok
Hozzászólások: 2241
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 10:43
Tartózkodási hely: Budapest

Re: OFF

HozzászólásSzerző: mocsok » 2021. augusztus 3., kedd 13:01

Realista24 írta: Smart és a tuning :mrgreen: Alapból betiltanám azt a verdát.


Miért?

BarçaNorbi
Hozzászólások: 495
Csatlakozott: 2015. január 10., szombat 15:35
Kedvenc játékosaid: Ronaldinho, Ronaldo, Henry, Iniesta, Thiago, Neymar
Kedvenc csapatod: Barça

Re: OFF

HozzászólásSzerző: BarçaNorbi » 2021. augusztus 3., kedd 13:01

nmate írta: Hobbiból miért ne lehetne tuningolni? Nem mindenkinek az élethossz a cél, lehet csak villogni akar.
Azert reagalt a tobbsegunk ugy, ahogy, mert a leiras alapjan ezt nem villogos tuningnak szanja, hanem hetkoznapi hasznalat kozben javuljon az auto teljesitmenye normal hasznalat soran. Akinek nem szamit az elethossz huzza nyugodtan az autojat akar az egekig, ha erre van igenye, viszont a kerdes nem erre iranyult szerintem.

Avatar
nmate
Hozzászólások: 13782
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 22:24
Kedvenc játékosaid: Arbeloa

Re: OFF

HozzászólásSzerző: nmate » 2021. augusztus 3., kedd 12:32

Hobbiból miért ne lehetne tuningolni? Nem mindenkinek az élethossz a cél, lehet csak villogni akar.

En más vagyok mondjuk. Most csattogtam át Németországba a kis 1248 kobcentis Puntommal, mind a 69 lova jól vette az akadályt és pályán 120-as tempóval, 4,8literes átlaggal megvolt az út, nagyrészt klímával.
Élvezem, hogy olcsó az alkatrész bele, de 40000 km alatt csak olajat cseréltem meg szűrőket (leszamitva amit vételnél költöttem rá), fél évente nézetem át jobban, hogy minden rendben legyen.

Egyedül a biztonság aggaszt, a sok szaros SUV ronggyá törne ha bármi ütközés lenne.

Avatar
lordgabi
Hozzászólások: 6480
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 0:56
Kedvenc játékosaid: Raúl, Puskás, CR, R9, RC, Zidane, Casillas, Ramos, Marcelo, Guti, Nacho
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Kárpátalja/Budapest

Re: OFF

HozzászólásSzerző: lordgabi » 2021. augusztus 3., kedd 12:07

És mennyibe kerül egy ilyen chiptuning, hogy ennyire komolyan elgondolkodtál azon a néhány plusz lóerőn? :hmmm:
Nekem tökéletesen elég a 180LE, négykerék meghajtás, télen-nyáron, panaszom nincs rá. 20 éves idén a "picike". :D
Váltani sem tervezek a kora miatt, kívül-belül patika, kimondottan csak markán belül egyszer.
Ex-szerkesztő.

2015. november 25.
UEFA Bajnokok Ligája - Shakhtar Donetsk 3-4 Real Madrid C.F.
Arena Lviv, Lemberg - A nagy találkozás! :sziv: :salute:

Avatar
raul 4 ever
Hozzászólások: 3577
Csatlakozott: 2020. augusztus 17., hétfő 9:32
Kedvenc játékosaid: Carvajal, Eder, Alaba, Mendy, Case, Modric, Kroos, Fede, Vini, BigBenz
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: raul 4 ever » 2021. augusztus 3., kedd 11:14

Yazid írta: :(
___Samy___ írta: Szerintem meg egy kis optimalizalastol nem biztos, hogy baja lesz. Nem ismerem a Hyundaiokat, de szamos autoban tul vannak meretezve az alkatreszek, egy kicsit szegenyebb az uzemanyag felhasznalas, stb.

Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.

egy kis optimalizálástól ne várj semmit, nem lesz bikább az autó.

és nem is véletlenül vannak túl méretezve az alkatrészek, a motorvezérlők is lebutítva, ÉLETHOSSZ! ezeknek a sufnituningos autóknak a motor élettartama le is csökken jócskán, nekem az a 15-30le nem érne meg annyit. régebben mikor divatba jött alig volt pár ilyen szaki pesten, most már van minden városban 10db tuning spíler.

ez a minimum 200Le-s turbós motoroknak lett kitalálva, ott van némi értelme, ott tudnak még lényeges Nm-t kisajtolni motorvezérlő írással meg levegőmennyiséggel.
A tuning és az optimalizálás két nagyon külön dolog, így van..

1-2-5-15 extra paci simán kijöhet egy optimalizálással, valószínű azok a tartalékok tényleg csak pihennek a motorban a "nyugisabbbra" írt szoftverrel.
Mivel érdekel(t) nagyon a téma, olvasgattam róla sokat én is, ha jól meg van csinálva az optimalizálás, ugye kvázi finomhangolják az adott konfigurációt, hogy az adott gépből kijöjjön ami még kihozható (hiszen hiába a tömeggyártás, vannak tűrések +- és a gyári szoftverek a nagy átlagot fedik, de ha minden egymáshoz van fésülve, jöhetnek elő kellemes meglepetések)

Aztán a tuning, meg amikor az adott blokkba bőven több levegőt tolnak egy erősebbre cserélt turbóval, hogy több tüzelőanyagot égessen el -> 200ból 300LE, vagy a végtelen..

De alapvetően egy boxtól csodák nincsenek, illetve persze minden húzható az égbe, csak akkor a megbízhatóság/károsanyag-kibocsátás/fogyasztás hármasból megy 1, 2 vagy mindhárom a levesbe..
2021 04 20 - Ceferintakaroggy

2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid

BarçaNorbi
Hozzászólások: 495
Csatlakozott: 2015. január 10., szombat 15:35
Kedvenc játékosaid: Ronaldinho, Ronaldo, Henry, Iniesta, Thiago, Neymar
Kedvenc csapatod: Barça

Re: OFF

HozzászólásSzerző: BarçaNorbi » 2021. augusztus 3., kedd 9:39

Alapvetoen a tobbseg oldalan allok, de nagyon sok dologtol fugg.
Az auto kora es nepszerusege (minel tobb auto van, annal tobbet huztak es tobb a tapasztalat amire tudsz hagyatkozni, persze nem garancia es sok a fake info). De ha egy 10-15 eves autonal nem huznak, hanem optimalizaljak a beallitasokat, akkor akar minimalis teljesitmeny tobblet mellett lehet alacsonyabb fogyasztas, ami a hosszu tapasztalatok es a fejlettebb technologia tesz lehetove.
Ilyenekben hiszek, a kicsi motorok drasztikus huzasaban nem, mert ahogy tobben irtak az elettartam rovasara mehet konnyeden. Alapvetoen a vadi uj turbos kis motorok gyarilag komolyan porgetve vannak, nem egy elso generacios ilyen motorcsalad mondjuk a VW-tol volt katasztrofa, es meg csak a fele se jut el a koztudatban micsoda problemak voltak zsir uj autokkal is, nemhogy par evesekkel. Persze azota sokat fejlodtek, de en akkor sem fektetek belejuk sok bizalmat, viszont ha az alkalmazasi mod alatamasztja akkor ma mar jo vetel lehet. Ha te mas celra hasznalod gyakran, akkor lehet elgondolkodnek kategoria valtason inkabb.

Avatar
wZoLee7
Hozzászólások: 13140
Csatlakozott: 2013. május 26., vasárnap 13:36
Kedvenc csapatod: REAL MADRID
Tartózkodási hely: SK

Re: OFF

HozzászólásSzerző: wZoLee7 » 2021. augusztus 3., kedd 9:25

Nem igazan ertem egy sima utcai autot miert kell tuningolni. Miert akar valaki gyorsabban menni, hisz azert minden auto tud menni 90-100 al. Velem nem hiteti el senki, hogy jot tesz ez az autonak mert biztos nem. Megelozol valakit es 1 vagy 2 perccel hamarabb ersz le a balcsira? Ugyan mar... Egy 30 km es szakaszon is latok legalabb 2 onjelolt profi versenyzot akinek a keggyirsabban kell mennie es mindenhol mindenkit megelozni, rajtan mulna inkabb lefokoznam az autokat nem fel. Vezetni meg nem tudnak

Avatar
Süti
Hozzászólások: 5891
Csatlakozott: 2015. november 8., vasárnap 20:12
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Budapest/Győr

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Süti » 2021. augusztus 3., kedd 9:21

Yazid írta:


egy kis optimalizálástól ne várj semmit, nem lesz bikább az autó.

és nem is véletlenül vannak túl méretezve az alkatrészek, a motorvezérlők is lebutítva, ÉLETHOSSZ! ezeknek a sufnituningos autóknak a motor élettartama le is csökken jócskán, nekem az a 15-30le nem érne meg annyit. régebben mikor divatba jött alig volt pár ilyen szaki pesten, most már van minden városban 10db tuning spíler.

ez a minimum 200Le-s turbós motoroknak lett kitalálva, ott van némi értelme, ott tudnak még lényeges Nm-t kisajtolni motorvezérlő írással meg levegőmennyiséggel.
Nem egy autóról tudok, ami 300e fölött jár így, turbós benzines. A motorok nagy része azért van lefojtva, hogy hozza a CO2 normákat, meg a katalógus fogyasztás adatot ciklusban, simán van bennük mozgástér.
Legends Never Die.

...popped into the penalty area towards Zidaaaaane! Oh, fantastic... :sziv:

Real Madrid will be back.
You can put that on a poster.
Stick it on your wall.
Pray to it every night.
We will be back.

Avatar
Yazid
Hozzászólások: 3399
Csatlakozott: 2013. május 2., csütörtök 8:57
Kedvenc játékosaid: Zidane

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Yazid » 2021. augusztus 3., kedd 9:17

:(
___Samy___ írta: Szerintem meg egy kis optimalizalastol nem biztos, hogy baja lesz. Nem ismerem a Hyundaiokat, de szamos autoban tul vannak meretezve az alkatreszek, egy kicsit szegenyebb az uzemanyag felhasznalas, stb.

Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.

egy kis optimalizálástól ne várj semmit, nem lesz bikább az autó.

és nem is véletlenül vannak túl méretezve az alkatrészek, a motorvezérlők is lebutítva, ÉLETHOSSZ! ezeknek a sufnituningos autóknak a motor élettartama le is csökken jócskán, nekem az a 15-30le nem érne meg annyit. régebben mikor divatba jött alig volt pár ilyen szaki pesten, most már van minden városban 10db tuning spíler.

ez a minimum 200Le-s turbós motoroknak lett kitalálva, ott van némi értelme, ott tudnak még lényeges Nm-t kisajtolni motorvezérlő írással meg levegőmennyiséggel.

Avatar
Süti
Hozzászólások: 5891
Csatlakozott: 2015. november 8., vasárnap 20:12
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Budapest/Győr

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Süti » 2021. augusztus 3., kedd 9:15

Hát, 1.4 turbós benzinesem van, 150ről 180-ra lett húzva, nyomaték 240-ről 300. A típus klubjában nem én vagyok az egyetlen, és senkinek az égvilágon semmi baja nincs az autóval. Nekem se. És jobban megy. Fogyasztani viszont nem igazán fogyaszt kevesebbet, bár nem is simogatom a gázpedált.

Nekem a legnagyobb problémám az volt, hogy alul (turbósnál nyilván adott) nem úgy megy, ahogy kellene. Mióta megcsinálták, sokkal hamarabb életre kel, és sokkal lineárisabb a teljesítménye.

Szóval én nem bántam meg.

Ja, én is LA-Chipnél voltam, nagyon értik a dolgukat, őket tudom ajánlani.
Legends Never Die.

...popped into the penalty area towards Zidaaaaane! Oh, fantastic... :sziv:

Real Madrid will be back.
You can put that on a poster.
Stick it on your wall.
Pray to it every night.
We will be back.

Nika91127
Hozzászólások: 2688
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Raúl, Zidane, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2021. augusztus 3., kedd 9:02

_Bushido_ írta:
Marky írta: 1.4-es dizellel orulj, ha elmegy 200 ezret a motor, ne keresd a bajt.
Ha nem tudsz elozni vegyel 2.0 folotti motort vagy/es tanulj meg visszavaltani.
Van nehany motor, amiben tenyleg van nemi erotartalek, de ha ilyen tunyingbokszokkal szethajtjak, akkor nem kell csodalkozni, ha 120 ezernel mar elreped a henger.
Nézegettem akkoriban az 1,6os kocsikat is, de az már egy árkategóriával nagyobb volt, azokra már nem volt kp. úgyhogy az 1,4es lett belőle. De amúgy igazad van a többi dologban.
Viszont úgy összességében érdekelt az itteniek véleménye - tapasztalata a témában. Mellesleg 120e lesz benne nemsokára.

Fel-le váltogatás megy már. Mellesleg ugye ez előtt Smartok voltak alattam, automata váltóval, elég furcsa is volt, amikor először beültem egy váltós kocsiba, s Egerből haza kellett hozni, de végül lassacskán megtanultam újra a dolgokat kezelni :mrgreen:

Amúgy a legtöbb pici Smart elég kevés lóerős, városi kicsi autó. Ez viszont fel van tuningolva. megy, mint a golyó, ha úgy lép oda neki az ember. Plusz van egy másik is... Az egyik Smart szerelő poénból csinált egy brutális Smartot feltuningolva, elképesztő volt, megnéztük, meghallgattuk, amikor odalépett a gázpedálnak, durva hangja volt - persze a fogyasztása is, nem átlagembernek való, de egyszer úgy mentem volna vele :D

Másfelől meg elég cikinek tartom, hogy pl Balaton felé rengeteg 2-4 kipufógós autók benn állnak a sorban, vonatoznak a többi vacak kocsi után, amikor egy pici odalépés a részükről és már több 100 méterrel előrébb lennének. Nyilván nem az értelmesen haladókat mondom, hanem akik országúton is 70-80al mennek, s elképesztően feltartják a sort, kb "vonatot" képezve.
___Samy___ írta: Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.
itt jelen helyzetben 20-30 LE-ről van szó.
ANDS írta: Almási Zoli erre szakosodott, neki már könnyedén megy, hogy 400- 500 LE- re feltuningolja az utcai autókat, de azt az erőt át is kell vinni az útra, kerekek hamarabb kopnak, a váltó, a kuplung, minden jobban igénybe lesz véve, megszállottaknak való, nem átlag autósoknak. Autópályán 150 LE bőven elég voltaz 1400 kg- autóhoz, mostani autómban 250 LE van, jó érzés, de autópályán felesleges, városban felesleges. Országúton jól jön előzéskor. De ha tudsz vezetni, akkor 100LE- vel is tudsz előzni.
Hál Isten nincs baj a vezetéssemmel, tudok így is előzni, csak mégis hiányzik az a picike plusz belőle. nem feltétlen a lóerő. mert ugye előző kocsim is csak 5 LE_vel volt több, de nagyon sokat számít ezekszerint az a kb 200 kg plusz súly.
Hali!

A tuningboxot felejtsd el, az csak átveri a számítógépet, többet árt, és nem is használ. Ha akarsz rendes chiptuningot, hát... Nem egy 1.4 crdi Hyundai-al versenyeznék, na.
Ha jó chipest akarsz, őket tudom ajánlani. Nem széthajtásra mennek, több tucat VW-t írtak meg a Passat B8 csoportból, megelégedéssel.
https://lachip.hu/

Az a picike plusz hiányozni is fog, mert nincs ccm-ed, és a súlyod is nagy. Amúgy meg nem a lóerő számít, hanem a nyomaték...

Avatar
_Bushido_
Hozzászólások: 1988
Csatlakozott: 2018. augusztus 8., szerda 19:57
Kedvenc játékosaid: CR,Lebron
Kedvenc csapatod: Real, AS Róma, Lakers
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: _Bushido_ » 2021. augusztus 3., kedd 8:44

Marky írta: 1.4-es dizellel orulj, ha elmegy 200 ezret a motor, ne keresd a bajt.
Ha nem tudsz elozni vegyel 2.0 folotti motort vagy/es tanulj meg visszavaltani.
Van nehany motor, amiben tenyleg van nemi erotartalek, de ha ilyen tunyingbokszokkal szethajtjak, akkor nem kell csodalkozni, ha 120 ezernel mar elreped a henger.
Nézegettem akkoriban az 1,6os kocsikat is, de az már egy árkategóriával nagyobb volt, azokra már nem volt kp. úgyhogy az 1,4es lett belőle. De amúgy igazad van a többi dologban.
Viszont úgy összességében érdekelt az itteniek véleménye - tapasztalata a témában. Mellesleg 120e lesz benne nemsokára.

Fel-le váltogatás megy már. Mellesleg ugye ez előtt Smartok voltak alattam, automata váltóval, elég furcsa is volt, amikor először beültem egy váltós kocsiba, s Egerből haza kellett hozni, de végül lassacskán megtanultam újra a dolgokat kezelni :mrgreen:

Amúgy a legtöbb pici Smart elég kevés lóerős, városi kicsi autó. Ez viszont fel van tuningolva. megy, mint a golyó, ha úgy lép oda neki az ember. Plusz van egy másik is... Az egyik Smart szerelő poénból csinált egy brutális Smartot feltuningolva, elképesztő volt, megnéztük, meghallgattuk, amikor odalépett a gázpedálnak, durva hangja volt - persze a fogyasztása is, nem átlagembernek való, de egyszer úgy mentem volna vele :D

Másfelől meg elég cikinek tartom, hogy pl Balaton felé rengeteg 2-4 kipufógós autók benn állnak a sorban, vonatoznak a többi vacak kocsi után, amikor egy pici odalépés a részükről és már több 100 méterrel előrébb lennének. Nyilván nem az értelmesen haladókat mondom, hanem akik országúton is 70-80al mennek, s elképesztően feltartják a sort, kb "vonatot" képezve.
___Samy___ írta: Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.
itt jelen helyzetben 20-30 LE-ről van szó.
ANDS írta: Almási Zoli erre szakosodott, neki már könnyedén megy, hogy 400- 500 LE- re feltuningolja az utcai autókat, de azt az erőt át is kell vinni az útra, kerekek hamarabb kopnak, a váltó, a kuplung, minden jobban igénybe lesz véve, megszállottaknak való, nem átlag autósoknak. Autópályán 150 LE bőven elég voltaz 1400 kg- autóhoz, mostani autómban 250 LE van, jó érzés, de autópályán felesleges, városban felesleges. Országúton jól jön előzéskor. De ha tudsz vezetni, akkor 100LE- vel is tudsz előzni.
Hál Isten nincs baj a vezetéssemmel, tudok így is előzni, csak mégis hiányzik az a picike plusz belőle. nem feltétlen a lóerő. mert ugye előző kocsim is csak 5 LE_vel volt több, de nagyon sokat számít ezekszerint az a kb 200 kg plusz súly.

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 62796
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2021. augusztus 3., kedd 8:26

Smart és a tuning :mrgreen: Alapból betiltanám azt a verdát.

Amúgy adom, amit a többség írt, meg kell tanulni vezetni normálisan.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Avatar
___Samy___
Hozzászólások: 8212
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 20:51

Re: OFF

HozzászólásSzerző: ___Samy___ » 2021. augusztus 3., kedd 8:14

Szerintem meg egy kis optimalizalastol nem biztos, hogy baja lesz. Nem ismerem a Hyundaiokat, de szamos autoban tul vannak meretezve az alkatreszek, egy kicsit szegenyebb az uzemanyag felhasznalas, stb.

Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.
"We will not fight for one decade, when Madrid is the best club of the last century and the best club in history, also the best in the last decade and is the best because we never do something like that, not appreciate someone success"

Marky
Hozzászólások: 1905
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 22:31
Kedvenc játékosaid: R9, CR7, Benzema, Marcelo
Kedvenc csapatod: csakamadrid.

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Marky » 2021. augusztus 2., hétfő 23:51

1.4-es dizellel orulj, ha elmegy 200 ezret a motor, ne keresd a bajt.
Ha nem tudsz elozni vegyel 2.0 folotti motort vagy/es tanulj meg visszavaltani.
Van nehany motor, amiben tenyleg van nemi erotartalek, de ha ilyen tunyingbokszokkal szethajtjak, akkor nem kell csodalkozni, ha 120 ezernel mar elreped a henger.

Egyebkent a legtobb ilyen “tuning” egy hatalmas atveres, a gazpedalon allitanak egy kicsit, hogy azonos szognel nagyobb legyen a gazreakcio, mert sokan keptelenek megnyomni a pedalokat, vagy rendesen leforgatni a sebessegeket.
Vezettem 50 loeros Opelt es 180 loeros VW-t is, mindegyikkel lehet totyogni es mindegyikkel meg lehet indulni a lampanal, csak vezetni kell tudni.

Avatar
_Bushido_
Hozzászólások: 1988
Csatlakozott: 2018. augusztus 8., szerda 19:57
Kedvenc játékosaid: CR,Lebron
Kedvenc csapatod: Real, AS Róma, Lakers
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: _Bushido_ » 2021. augusztus 2., hétfő 22:57

raul 4 ever írta:
_Bushido_ írta: Autó tuningolás. Csinálta valaki? Érdemes? Milyet? A korábbi autómban volt egy full egyszerű tuning box, amit rá kell kapcsolni a motorra, így ki is vehető. Ellenben van egy komolyabb dolog, számítógéppel csinálják, chiptuning (dízelnél azt írják 20-30 lóerő) - ebben gondolkodom. 1,4es kocsinál nagyon érzeni, hogy országúton jóval nehezebben indul meg, mint ahogy én szeretném.

1 szóval: ne.
Többel: milyen kocsid van? 1.4 dízel? gondolom akkor 3 hengeres vw amit az 1.9ből csaptak le, vagy toyota?
Azok ilyen mennyi lóerősek? 75-85? Akkor az azt jelenti, hogy (mondjuk ha 80 lóból lesz 100), hogy 25%-kal fog egy szűk fordulatszám tartományban több kw-ot termelni a motorod. Az már jelentős többletterhelés a kuplungra, féltengelyekre (bár nyilván 1-2szer kibírják, meg nem hirtelen szakad rá több erő az egész erőátvitelre (meg a motor forgó elemeire, MINDRE!!), hanem már zárt kuplungnál, meg haladás közben, de azért akkor is).
Aztán azon kívül, hogy nem tudod kiautózni a többletet, mert (valószínűleg) a fordulatszám skála végén lesz erősebb a motor, a többlet telj. több hővel jár, a kenési+hűtőrendszerben is utána kéne menni --> minimum tökéletes olaj+vízkör (pumpákkal, csövekkel, hőcserélőkkel, megfelelő minőségű folyadékokkal).. persze ha szempont a tartósság.. Meg ugye patika turbó kell nyilván, meg pl. a tüzelőanyagellátásnak is ki kell bírnia, hogy több naftát kezel -> lehet nincs is annyi keresztmetszet a gyári rendszerben...
Szóvl ha erősebb kocsi kell, spórolj a gyengébbel a kevesebb adón, fogyasztáson, olcsóbb alkatrészeken és vegyél később egy erősebbet.

Vagy a pénteki alfa 1.9 jtd az erőmérőből. Ott pedig adott volt minden --> köbcenti, turbó, s alig hozott vmit a tuningbox..
1,4 dízel. 90 LE. Hyundai i30. Előző kocsim 1,5ös dízel volt, 95 LE, de kb 200 kg-al kevesebb. Viszont fürgeségben elég nagy a különbség.
mert úgy írják, hogy dízelből jelentősen nagyobb növelést tudnak elérni.
Azért is gondolkodtam el rajta, mert van egy kis Smartunk, amit már így vettünk, ARB tuninggal = chiptuning, ausztriában csinálja egy magyar cég. lassan 2,5 éve használjuk, semmi motorikus baja nem volt, pedig kb széthajtottam a városban kiszállítás végett - de voltunk vele Győrben, Balatonon, itt a környéken mindenfelé.

Avatar
raul 4 ever
Hozzászólások: 3577
Csatlakozott: 2020. augusztus 17., hétfő 9:32
Kedvenc játékosaid: Carvajal, Eder, Alaba, Mendy, Case, Modric, Kroos, Fede, Vini, BigBenz
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: raul 4 ever » 2021. augusztus 2., hétfő 22:21

_Bushido_ írta: Autó tuningolás. Csinálta valaki? Érdemes? Milyet? A korábbi autómban volt egy full egyszerű tuning box, amit rá kell kapcsolni a motorra, így ki is vehető. Ellenben van egy komolyabb dolog, számítógéppel csinálják, chiptuning (dízelnél azt írják 20-30 lóerő) - ebben gondolkodom. 1,4es kocsinál nagyon érzeni, hogy országúton jóval nehezebben indul meg, mint ahogy én szeretném.

1 szóval: ne.
Többel: milyen kocsid van? 1.4 dízel? gondolom akkor 3 hengeres vw amit az 1.9ből csaptak le, vagy toyota?
Azok ilyen mennyi lóerősek? 75-85? Akkor az azt jelenti, hogy (mondjuk ha 80 lóból lesz 100), hogy 25%-kal fog egy szűk fordulatszám tartományban több kw-ot termelni a motorod. Az már jelentős többletterhelés a kuplungra, féltengelyekre (bár nyilván 1-2szer kibírják, meg nem hirtelen szakad rá több erő az egész erőátvitelre (meg a motor forgó elemeire, MINDRE!!), hanem már zárt kuplungnál, meg haladás közben, de azért akkor is).
Aztán azon kívül, hogy nem tudod kiautózni a többletet, mert (valószínűleg) a fordulatszám skála végén lesz erősebb a motor, a többlet telj. több hővel jár, a kenési+hűtőrendszerben is utána kéne menni --> minimum tökéletes olaj+vízkör (pumpákkal, csövekkel, hőcserélőkkel, megfelelő minőségű folyadékokkal).. persze ha szempont a tartósság.. Meg ugye patika turbó kell nyilván, meg pl. a tüzelőanyagellátásnak is ki kell bírnia, hogy több naftát kezel -> lehet nincs is annyi keresztmetszet a gyári rendszerben...
Szóvl ha erősebb kocsi kell, spórolj a gyengébbel a kevesebb adón, fogyasztáson, olcsóbb alkatrészeken és vegyél később egy erősebbet.

Nézz meg 1-2 vidit a Becsületesneppertől, Ámon Olivért esetleg.. A tuning mindig ott kezdődik, hogy szétbarmolják a motorteret, flexel gyorsan vágnak helyet a nagyobb turbónak és nem 2 katt után ugrik elő EXTRA 20-30 LE egy boxból..
Persze ha előfordul, hogy szögre ugyanaz a motor van 2-3 telj. szinttel, akkor a gyengébbhez tényleg csak laptop kell és mehet a bugi. De ugye ettől nem lesz mindenhol 15-20 LE-vel erősebb a motor, csak egy ponton.. Csalóka..

Vagy a pénteki alfa 1.9 jtd az erőmérőből. Ott pedig adott volt minden --> köbcenti, turbó, s alig hozott vmit a tuningbox..
2021 04 20 - Ceferintakaroggy

2009 07 09 - 2023 06 06 - uno, dos, tres, Hala Madrid

Avatar
'shutterisland
Hozzászólások: 8507
Csatlakozott: 2013. április 16., kedd 1:45
Kedvenc játékosaid: LM / GD
Kedvenc csapatod: fcb / esp / arg
Tartózkodási hely: UK

Re: OFF

HozzászólásSzerző: 'shutterisland » 2021. augusztus 2., hétfő 21:49

A többi (nagyobb) városban mik a tapasztalaitok étkezés témakörben? Régen (covid előtt) jó dolog volt családostul, vagy akár kettesben elmenni egyet enni - mármint menüzni, nem puccos helyre - most meg kb mindenki házhoz rendeli. Ennyire elkényelmesedtek az emberek vagy ennyire fosnak a vírustól? Nálunk pl rengeteg vendég maradt otthon, inkább kiszállíttatja. Pedig régen a sok öreg nagyokat beszélgetett ott helyben a többiekkel, ügyes-bajos dolgaikról.
itt uk-ben kb fullon van minden vendeglatohely a csucsidokben.
ozonlenek be az emberek mindenhova.

4 csillagos hotelben dolgozom, agybaj.

Avatar
_Bushido_
Hozzászólások: 1988
Csatlakozott: 2018. augusztus 8., szerda 19:57
Kedvenc játékosaid: CR,Lebron
Kedvenc csapatod: Real, AS Róma, Lakers
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: _Bushido_ » 2021. augusztus 2., hétfő 21:44

A többi (nagyobb) városban mik a tapasztalaitok étkezés témakörben? Régen (covid előtt) jó dolog volt családostul, vagy akár kettesben elmenni egyet enni - mármint menüzni, nem puccos helyre - most meg kb mindenki házhoz rendeli. Ennyire elkényelmesedtek az emberek vagy ennyire fosnak a vírustól? Nálunk pl rengeteg vendég maradt otthon, inkább kiszállíttatja. Pedig régen a sok öreg nagyokat beszélgetett ott helyben a többiekkel, ügyes-bajos dolgaikról.

Másik:
Autó tuningolás. Csinálta valaki? Érdemes? Milyet? A korábbi autómban volt egy full egyszerű tuning box, amit rá kell kapcsolni a motorra, így ki is vehető. Ellenben van egy komolyabb dolog, számítógéppel csinálják, chiptuning (dízelnél azt írják 20-30 lóerő) - ebben gondolkodom. 1,4es kocsinál nagyon érzeni, hogy országúton jóval nehezebben indul meg, mint ahogy én szeretném.


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 133 regisztrált és 0 vendég