füst írta: Csatlakoznék, amit az energiaellátásról mond, az sajnos nagyon nem állja meg a helyét.
Csak pár mondatot szánnék rá, ha nem nagy baj, mert az úriember sem nagyon melyült el a témában, az érvkészlete ebben kérdéskörben bezárult a józan paraszti ész és az extrapolálás kettősével.
Ha lesz további 4 millió elektromos autó, annak a többletfogyasztását sajnos nem lehet megtermelni megújulóval, mert napelemekkel képtelenség zsinóráramot termelni, backup kell neki, amikor leesik a teljesítmény, és az nem lehet más mint gáz vagy szén. És mivel jelenleg nem szökkent szárba Európa-szerte az atomerőmű építés, úgy az "1 paksnyi" többletfogyasztás megtermelését sem lehetséges elkepzelni fosszilis energiaforrás nélkül. Pláne, hogy kicsit távolabbról nézve inkább bezárni kell majd egyre több atomerőművet, melyek az életciklusuk végéhez érnek a közeljövőben. A jelenlegi energiamix tehát biztosan nem lenne érvényes a megemelkedett fogyasztásra, mert a nukleáris energia részarány nem tud benne emelkedni, csak a gáz és a szén.
Ebből kifolyólag már az alaptézis, miszerint csak a gyártásnak van co2 lábnyoma, hibás.
Részemről itt ki is szálltam.
Erre pl. lehet megoldás az e-grid, pár videoban hallottam már róla, az alapkoncepcio az az ilyenek mögött, hogy az e-autók akksijából táplálna vissza a rendszer, ha igény van rá.
Kicsit életszerűtlennek érzem, ahhoz kb az kéne (gondolom), hogy boldog-boldogtalan amint nem használja a kocsit, egyből töltőre dugja, hogy ha kell másnak kapacitás, legyen..
Nem tudom ez mikortól lenne már ilyen l'art pour l'art dolog, hogy azért legyen sok villanyautó, hogy tölthessék egymást.. Vagyhogy megoldható-e pl, hogy Győrben töltőn a paneloknál 10000 autó és azokból megy anyósomhoz a delej Nyíregyre, mert vasal. Nyilván hülye példa, biztos máshogy van a gerinchálózat, de simán kialakulhatnak ilyen kapacitás- és igényközpontok..
Továbbra is szkeptikus vagyok a villanykocsikkal, szerintem több értelme volna inkább sziget jellegú házi napelemeket engedélyezni már csak, ezeket támogatni, stb... Nem látom a 2-3 tonnás dömperekkel gurulásban a világ megmentését még mindig.