OFF

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.

Hol szoktál borravalót adni?

A szavazás 2024. február 23., péntek 13:03-kor befejeződött.

Benzinkúton
5
2%
Boltban
1
0%
Ètteremben
60
29%
Futárnak
43
21%
Fodrásznál
43
21%
Hotelben/egyéb szálláshelyeken
3
1%
Kocsmában
28
14%
Mindenhol
10
5%
Sehol
12
6%
 
Szavazatok száma: 205

Avatar
Anthony
Hozzászólások: 8081
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 8:33
Kedvenc játékosaid: Cristiano Ronaldo
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Anthony » 2019. december 3., kedd 11:04

major írta: Szemleletvaltas kell, azt kellene elerni, hogy a varosokban az emberek ne is nyuljonak autohoz, tomegkozlekedes es car sharing ez kellene legyen az elsodleges es talan ez is ami megvalosithato, nem az h most akkor hajtson mindeki elektromost mert az zold.
Ez is nagyon kellene. Főleg kisebb városokban könnyen megoldható lenne: ahol én lakom, kb. 140 ezres város, én kvázi betiltanám az autós forgalmat: csak főutakon lehetne közlekedni autóval, legyen 4x annyi autóbusz, tessék tömegközlekedni, biciklizni, és akkor lehetne nyugodtan rollerezni is. A kommunizmusban is közlekedtek az emberek, amikor 10-ed annyi autó létezett. Most kényelmesebb? Persze. Több helyre kell eljutni? Igen. De ettől függetlenül brutálisan lekorlátoznám az autó használatot.
Nagyobb városokban nehezebb, ott óriásiak a távolságok. De ott is a tömegközlekedést kell támogatni ezerrel.

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9205
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2019. december 3., kedd 11:02

Kerlon írta:40 lakásos társasháznál, illetve panel tömböknél a töltés szerintem kivitelezhetetlen. Parkoló helyenként töltő kiépítés túlzott lenne.
A szomszed epp tolti a Teslajat az emeletrol :mrgreen:

major
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2015. április 27., hétfő 11:08

Re: OFF

HozzászólásSzerző: major » 2019. december 3., kedd 10:47

kiserik írta: A villany autózással az a probléma, hogy sokan máról holnapra képzelik az átállást. Ez egy nagyon hosszú folyamat kell, hogy legyen. Emlékezzük vissza (már aki élt akkor :D ) milyen volt a mobil telefonok megjelenése. Először csak autóba tették őket (hybrid technológia), majd megjelentek az asztali változatok, aktatáskányi méretek és mára már mindenkinek zsebben van. A hálózatok is jól bírták, mert fejlődtek. Ha a lent említett 40 lakásos társasházban légkondit akarnak szerelni, az mindenki szerint ok, de az elektromos autó tönkreteszi a hálózatot. :ike:
Jelenleg gyerek cipőben jár az egész, de van egy irány, amit Musk mutat. Már 1000km-es hatótávról beszélgetnek, 30 perces gyors töltéssel, vezeték nélküli töltők, stb. A Cybertruck-nál bemutatott gyártási eljárások le fogják csökkenteni az előállítási árat (autó prés). A tökéletes autópilóta pedig baromira biztonságossá fogja tenni a közlekedést, ami hosszú távon rettentően felgyorsulhat és kontinensen belül kiválthatja esetleg a repülőt is. Biztonságról jut eszembe, az sem elhanyagolható, hogy egy elektromos autó mindig, minden körülmények között biztonságosabb lesz, mint egy hagyományos motorral rendelkező autó. Emellett kínál napelemet aksipakkal (bizony, kocsiból kiszedettel is), sőt, Amerikában bérelhető is, ha valakinek nincs rá egyben pénze, így a költsége nem nő, de zöldíti a világot.
Mókás dolog, mikor valaki megpróbál szembe menni a világgal. Elon Musk folyamatosan ezt teszi és mindenki hülyének nézi. Aztán szépen lassan mellé áll a világ. Lehet ötletelni, hogy nem az elektromos autóé lesz a jövő, meg a hybridet (evolúciós zsákutca) kellene fejleszteni, de nem véletlen, hogy a VW (a világ egyik legnagyobb autógyára) teljes mellszélességgel beállt az elektromos autók mellé. Ehhez igaz, hogy kellett 7-8 év, de belátták, hogy ez a jövő. Mostanra már az a célkitűzésük, hogy szinte teljesen CO mentesen állítsák elő az autóikat.
füst írta: A lehető legjobb dolog volt, hogy kicsiny hazánk nem foglalkozik komolyabban szélerőművekkel. Pár darab elfér mutatóba, napenergiát valahol 20% környékén lehet maximalizálni a termelésben, az összes többit nukival kell megtermelni. Iletve kellene, ideálisan. Ennél több megújuló szétcseszi a stabilitást, és megemeli az energiaárat.

A villanyautókkal pedig új problémákat is a nyakunkba veszünk majd, képzeljük csak el, hogy egy ilyen villanyautókra átállt nagyobb, milliós városban esténként mindenki egyszerre akarja majd tölteni a verdát. Olyan sikítófrászban lesz majd a hálózat a rászabaduló terheléstől, hogy öröm lesz nézni. Nem állunk még erre készen, nagyon nem. Megújulókkal meg teljesen elképzelhetetlen ez a jövőkép.
Mondja ezt a kormányunk minden indoklás nélkül. Amióta befagyasztották itthon a szélerőműveket, azóta globálisan megháromszorozódott a mennyiségük. Megújuló + aksi telepek. Ez lesz a jövő.
Maradjunk annyiban, hogy nagyon mas velemenyen vagyunk Musk-al kapcsolatban.
Nagyon szep es jo, hogy mostmar majd zoldek lesznek az autoink de ha abbol is millios szammal gyartanak majd es mindeki 2-3evente ujat vesz majd megint semmivel nem vagyunk elorebb. A VW pedig arra megy amerre profitot lat, hidd el a legutolso szempont naluk, hogy milyen hatassal van a kornyezetre. Az en velemenyem, hogy megint forditva kezdtunk el mindent. Nincs semmi baj a belso egesu motorral, azzal van baj h evente keszul 10+ millio uj auto. Szemleletvaltas kell, azt kellene elerni, hogy a varosokban az emberek ne is nyuljonak autohoz, tomegkozlekedes es car sharing ez kellene legyen az elsodleges es talan ez is ami megvalosithato, nem az h most akkor hajtson mindeki elektromost mert az zold.

Avatar
géza
Hozzászólások: 1140
Csatlakozott: 2017. január 25., szerda 17:09

Re: OFF

HozzászólásSzerző: géza » 2019. december 3., kedd 10:28

Kiserik :agree:

kiserik
Hozzászólások: 5838
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2019. december 3., kedd 10:09

A villany autózással az a probléma, hogy sokan máról holnapra képzelik az átállást. Ez egy nagyon hosszú folyamat kell, hogy legyen. Emlékezzük vissza (már aki élt akkor :D ) milyen volt a mobil telefonok megjelenése. Először csak autóba tették őket (hybrid technológia), majd megjelentek az asztali változatok, aktatáskányi méretek és mára már mindenkinek zsebben van. A hálózatok is jól bírták, mert fejlődtek. Ha a lent említett 40 lakásos társasházban légkondit akarnak szerelni, az mindenki szerint ok, de az elektromos autó tönkreteszi a hálózatot. :ike:
Jelenleg gyerek cipőben jár az egész, de van egy irány, amit Musk mutat. Már 1000km-es hatótávról beszélgetnek, 30 perces gyors töltéssel, vezeték nélküli töltők, stb. A Cybertruck-nál bemutatott gyártási eljárások le fogják csökkenteni az előállítási árat (autó prés). A tökéletes autópilóta pedig baromira biztonságossá fogja tenni a közlekedést, ami hosszú távon rettentően felgyorsulhat és kontinensen belül kiválthatja esetleg a repülőt is. Biztonságról jut eszembe, az sem elhanyagolható, hogy egy elektromos autó mindig, minden körülmények között biztonságosabb lesz, mint egy hagyományos motorral rendelkező autó. Emellett kínál napelemet aksipakkal (bizony, kocsiból kiszedettel is), sőt, Amerikában bérelhető is, ha valakinek nincs rá egyben pénze, így a költsége nem nő, de zöldíti a világot.
Mókás dolog, mikor valaki megpróbál szembe menni a világgal. Elon Musk folyamatosan ezt teszi és mindenki hülyének nézi. Aztán szépen lassan mellé áll a világ. Lehet ötletelni, hogy nem az elektromos autóé lesz a jövő, meg a hybridet (evolúciós zsákutca) kellene fejleszteni, de nem véletlen, hogy a VW (a világ egyik legnagyobb autógyára) teljes mellszélességgel beállt az elektromos autók mellé. Ehhez igaz, hogy kellett 7-8 év, de belátták, hogy ez a jövő. Mostanra már az a célkitűzésük, hogy szinte teljesen CO mentesen állítsák elő az autóikat.
füst írta: A lehető legjobb dolog volt, hogy kicsiny hazánk nem foglalkozik komolyabban szélerőművekkel. Pár darab elfér mutatóba, napenergiát valahol 20% környékén lehet maximalizálni a termelésben, az összes többit nukival kell megtermelni. Iletve kellene, ideálisan. Ennél több megújuló szétcseszi a stabilitást, és megemeli az energiaárat.

A villanyautókkal pedig új problémákat is a nyakunkba veszünk majd, képzeljük csak el, hogy egy ilyen villanyautókra átállt nagyobb, milliós városban esténként mindenki egyszerre akarja majd tölteni a verdát. Olyan sikítófrászban lesz majd a hálózat a rászabaduló terheléstől, hogy öröm lesz nézni. Nem állunk még erre készen, nagyon nem. Megújulókkal meg teljesen elképzelhetetlen ez a jövőkép.
Mondja ezt a kormányunk minden indoklás nélkül. Amióta befagyasztották itthon a szélerőműveket, azóta globálisan megháromszorozódott a mennyiségük. Megújuló + aksi telepek. Ez lesz a jövő.

Avatar
Remy
Hozzászólások: 27400
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 20:54
Kedvenc játékosaid: Zidane, CR, Ramos, Jesé, Griezmann, Varane, Marcelo, Modric, Bappé, Ødegaard
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Gotham
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Remy » 2019. december 3., kedd 9:49

ikelemen5 írta:
Illetve a repülőnek is. Túl olcsók a repülőjegyek, és boldog boldogtalan repülget.
Még jó, lol.
2014 - 10.
2016 - 11.
2017 - 12.
2018 - 13.
2022 - 14.

Ballon d'Or
Cristiano Ronaldo 2008, 2013, 2014, 2016, 2017!
Luka Modric 2018!
Karim Benzema 2022!

Schumacher, Verstappen, Alonso, Mick

New England Patriots

Avatar
Pipita
Hozzászólások: 3137
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 12:32
Kedvenc játékosaid: Ronaldo, Zidane, Guti, Iker, Higuaín, Marcelo, Bale
Kedvenc csapatod: Real, Leeds

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Pipita » 2019. december 3., kedd 9:45

Steve írta: Amúgy nekem főként azzal van bajom, amit leírtam a zöld gondolkodást támogatom.Az értelmes zöld gondolkodást.
Nekem ezt az egyik tanárom úgy magyarázta, hogy vannak a zöldek, meg vannak a sötétzöldek. :mrgreen:

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 27916
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2019. december 3., kedd 8:50

füst írta:
Szerintem annyira nem lesz sikítófrász. Nappal sokkal több fogyasztó működik, ami estére kihullik.
Szerintem te is tudod hogy a csúcsfogyasztás este 7-10 között van. Amikor hazaérnek a népek a napi tevékenységből és már világítani is kell.
Egy-egy otthoni használatra töltő 16 amperrel tölt fázisonként, 2-11 kW kb fázis számtól függően, mintha egésznap klímáznál kb.
Képzeld el ezt egy 40 lakásos társasháznál.
Az energiafelvétel nem ugyanott történik, ezért nem ugyanaz a biztosító látja el a klímát, mint az aksitöltőt. Rengeteg új fogyasztói csatlakozót kellene kiépíteni, olyan szinten kéne ehhez fejleszteni a kisfesz hálózatot, amihez garantálom hogy nincs meg az áramszolgáltatók forrása.
Utóbbival teljesen egyetértek. A napi töltögetés meg nem tudom, hogy mennyire lesz reális. A legtöbben napi 50 km-nél kevesebbet használják az autójukat és, ha napi szinten is felrakja tölteni, akkor akár egy szabályozott lassú töltéssel is lehet tölteni. Ugye a korábban említett az 8-10 órát vesz igénybe.

40 lakásos társasháznál, illetve panel tömböknél a töltés szerintem kivitelezhetetlen. Parkoló helyenként töltő kiépítés túlzott lenne.
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
Halfkey
Hozzászólások: 4415
Csatlakozott: 2013. április 21., vasárnap 2:13

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Halfkey » 2019. december 3., kedd 8:34

Azért kocsik esetében hosszú távon valami alternatíva mindenkép kell, most a környezetvédelemtõl eltekintve is a kõolaj véges.

Tisztán elektromos autózásnál pedig szerintem az a kérdés mennyit tudnak fejlõdni az akksik és a töltési módszerek, mert az elmúlt 15 évet nézve a fejlõdés jelentõs. Kérdés ez folytatódik-e, vagy van e technológiai maximuma a dolognak (nem értek hozzá)

Avatar
ikelemen5
Hozzászólások: 2948
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 9:06
Kedvenc játékosaid: Zidane,Guti,Modric, Kroos
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: ikelemen5 » 2019. december 3., kedd 8:29

Továbbá rogyásig adóztathatják a dízel autó autókat, amíg a hajózásnak nagyon nagyon sokszorosan magasabb a károsanyagkibocsátása, azt pedig engedik. A tehert még értem, de a kabinos világjáró, tengerjáró szarokat, na azokat kitiltanám a francba.

Illetve a repülőnek is. Túl olcsók a repülőjegyek, és boldog boldogtalan repülget.

A tisztán elektromos autózás szerintem is zsákutca. Egyrészt rettentesen leterheli az elektromos hálózatot, másrészt időigényes is.
“I don’t trust fish.They breathe water…..that’s crazy.”

Avatar
füst
Hozzászólások: 3866
Csatlakozott: 2013. április 17., szerda 10:17
Kedvenc játékosaid: Zidane, Reus, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: füst » 2019. december 3., kedd 8:27

Szerintem annyira nem lesz sikítófrász. Nappal sokkal több fogyasztó működik, ami estére kihullik.
Szerintem te is tudod hogy a csúcsfogyasztás este 7-10 között van. Amikor hazaérnek a népek a napi tevékenységből és már világítani is kell.
Egy-egy otthoni használatra töltő 16 amperrel tölt fázisonként, 2-11 kW kb fázis számtól függően, mintha egésznap klímáznál kb.
Képzeld el ezt egy 40 lakásos társasháznál.
Az energiafelvétel nem ugyanott történik, ezért nem ugyanaz a biztosító látja el a klímát, mint az aksitöltőt. Rengeteg új fogyasztói csatlakozót kellene kiépíteni, olyan szinten kéne ehhez fejleszteni a kisfesz hálózatot, amihez garantálom hogy nincs meg az áramszolgáltatók forrása.

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 27916
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2019. december 3., kedd 7:41

Steve írta:
istimester írta: W212 facelift cca. 2015.

Szerintem a leggyönyörűbb szedán a világon :)

Az elképzelés egyébként a gyártási ciklus végéről lecsípni egy ideális esetben grafit színű, 4M, nem fekete bőr belsejű darabot. Ezekre 6 évet vagy 160 000 km garanciát vállalnak, úgyhogy még 2022-ig ráérek :mrgreen:

De ez most még a nagyon távlati nedves álom kategóriájú terv jelenleg, ugyanis baromira lefoglal az ingatlan keresés. Vagy nem adják el azt a kurva telket vagy csak úgy adnák el, hogy valami fos gyorsépített házat ők húznak fel rá, ami nekem nem kell. A 120 nm feletti lakások meg gyakorlatilag nincsenek.
Az valóban gyönyörű autó. Mondjuk a lakás kérdés az fontosabb, mint a kocsi. Pláne családos emberként.
kiserik írta: 5 (legjobb esetben 3) éves terv a villanyautó nálam + napelem (ez már megvan). Nagyon nem tartom hülyeségnek és örülök, hogy észhez tértek a nagy európai gyárak is, mint pl a VW.

A hülyeség viszont ott kezdődik, hogy a hazánk (valószínűleg Paks2 miatt) eltörölte a szélenergia felhasználást :-(
Szerintem tök jó, hogy igyekszel környezettudatosan és gazdaságosan tervezni a jövőt.

Magyarországon legalább van napsütés is, nem úgy mint itt nálunk. Sokkal jobban kellene támogatni a napkollektorokat és elérhetővé tenni minél több ember számára.

Elektromos VW-t akartam venni, de pofátlanul drágának tartom. A többi túlárazott ázsiai kisautót amiket lehet kapni szintén.

Szóval maradt a dízel BMW.

Amúgy nekem főként azzal van bajom, amit leírtam a zöld gondolkodást támogatom.Az értelmes zöld gondolkodást.
A napkollektor hőt termel, a nepelem villanyt. Egy technikai újítás, jelen esetben egy villanyautó meg még jó, hogy drágább, mint a kiforrott autók.
füst írta: A lehető legjobb dolog volt, hogy kicsiny hazánk nem foglalkozik komolyabban szélerőművekkel. Pár darab elfér mutatóba, napenergiát valahol 20% környékén lehet maximalizálni a termelésben, az összes többit nukival kell megtermelni. Iletve kellene, ideálisan. Ennél több megújuló szétcseszi a stabilitást, és megemeli az energiaárat.

A villanyautókkal pedig új problémákat is a nyakunkba veszünk majd, képzeljük csak el, hogy egy ilyen villanyautókra átállt nagyobb, milliós városban esténként mindenki egyszerre akarja majd tölteni a verdát. Olyan sikítófrászban lesz majd a hálózat a rászabaduló terheléstől, hogy öröm lesz nézni. Nem állunk még erre készen, nagyon nem. Megújulókkal meg teljesen elképzelhetetlen ez a jövőkép.
Szerintem annyira nem lesz sikítófrász. Nappal sokkal több fogyasztó működik, ami estére kihullik. Gyakorlatilag este meg az autók miatt lesz fogyasztás. Egy-egy otthoni használatra töltő 16 amperrel tölt fázisonként, 2-11 kW kb fázis számtól függően, mintha egésznap klímáznál kb.

Amúgy szerintem vakvágány a villanyautózás, sokkal inkább a hybrid felé kellett volna elmozdulni. A kibocsájtás nagy része mindig kigyorsításnál van, azt meg a 25-50km-es plugin, de még a lágy hybridek is kiküszöbölik.

Illetve ugye a tüzelőcellás (hidrogén "hatjás") autókban is több van szerintem és egyszerűbb lenne a számukra a töltőállomások kialakítása, mint a villamoshálózat bővítése.
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
füst
Hozzászólások: 3866
Csatlakozott: 2013. április 17., szerda 10:17
Kedvenc játékosaid: Zidane, Reus, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: füst » 2019. december 3., kedd 0:23

A lehető legjobb dolog volt, hogy kicsiny hazánk nem foglalkozik komolyabban szélerőművekkel. Pár darab elfér mutatóba, napenergiát valahol 20% környékén lehet maximalizálni a termelésben, az összes többit nukival kell megtermelni. Iletve kellene, ideálisan. Ennél több megújuló szétcseszi a stabilitást, és megemeli az energiaárat.

A villanyautókkal pedig új problémákat is a nyakunkba veszünk majd, képzeljük csak el, hogy egy ilyen villanyautókra átállt nagyobb, milliós városban esténként mindenki egyszerre akarja majd tölteni a verdát. Olyan sikítófrászban lesz majd a hálózat a rászabaduló terheléstől, hogy öröm lesz nézni. Nem állunk még erre készen, nagyon nem. Megújulókkal meg teljesen elképzelhetetlen ez a jövőkép.

h.csabi
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 23:58

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h.csabi » 2019. december 2., hétfő 23:54

kiserik írta: A hülyeség viszont ott kezdődik, hogy a hazánk (valószínűleg Paks2 miatt) eltörölte a szélenergia felhasználást
Az atomenergia még mindig a legtisztább energiaforrás. Szélenergiával nem lennénk előrébb, mint nappal (ezzel így is eltúlzott energiapolitika érvényesült). Sőt, most már a németek is elkezdték kinyírni a szárazföldi szélerőműveket.
Az pedig tök jó, hogy van a tetőn napelem, csak az utcában ne legyen túl sok házon, mert szétnyírja a hálózatot.

Avatar
Steve
Hozzászólások: 7415
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2019. december 2., hétfő 23:19

istimester írta: W212 facelift cca. 2015.

Szerintem a leggyönyörűbb szedán a világon :)

Az elképzelés egyébként a gyártási ciklus végéről lecsípni egy ideális esetben grafit színű, 4M, nem fekete bőr belsejű darabot. Ezekre 6 évet vagy 160 000 km garanciát vállalnak, úgyhogy még 2022-ig ráérek :mrgreen:

De ez most még a nagyon távlati nedves álom kategóriájú terv jelenleg, ugyanis baromira lefoglal az ingatlan keresés. Vagy nem adják el azt a kurva telket vagy csak úgy adnák el, hogy valami fos gyorsépített házat ők húznak fel rá, ami nekem nem kell. A 120 nm feletti lakások meg gyakorlatilag nincsenek.
Az valóban gyönyörű autó. Mondjuk a lakás kérdés az fontosabb, mint a kocsi. Pláne családos emberként.
kiserik írta: 5 (legjobb esetben 3) éves terv a villanyautó nálam + napelem (ez már megvan). Nagyon nem tartom hülyeségnek és örülök, hogy észhez tértek a nagy európai gyárak is, mint pl a VW.

A hülyeség viszont ott kezdődik, hogy a hazánk (valószínűleg Paks2 miatt) eltörölte a szélenergia felhasználást :-(
Szerintem tök jó, hogy igyekszel környezettudatosan és gazdaságosan tervezni a jövőt.

Magyarországon legalább van napsütés is, nem úgy mint itt nálunk. Sokkal jobban kellene támogatni a napkollektorokat és elérhetővé tenni minél több ember számára.

Elektromos VW-t akartam venni, de pofátlanul drágának tartom. A többi túlárazott ázsiai kisautót amiket lehet kapni szintén.

Szóval maradt a dízel BMW.

Amúgy nekem főként azzal van bajom, amit leírtam a zöld gondolkodást támogatom.Az értelmes zöld gondolkodást.

kiserik
Hozzászólások: 5838
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2019. december 2., hétfő 23:18

Steve írta:
kierkegaard írta: Nem teny az, hanem hulyeseg.
Nem tudom miota divat szidni a "zoldforradalmarokat".
Ok legalabb probalkoznak, kiallnak valami igazan fontos mellett. neha par aktivista mellenyul es rossz temaba kot bele..dehat istenem..

Szemelyes kedvencem, hogy mostanaban a veganokba kotnek bele. A "muhus" megemlitese utan pedig egybol ugrott a tuliskolazott nepesseg.
Ettől függetlenül ami pl Svédországban folyik szerintem nem korrekt. Nézd én jól keresek, de ettől még pofátlannak tartom, hogy 16 millió forintnak megfelelő összegekért adják a gagyi elektromos kocsikat, a jobb márkájúakat/minőségűeket 25 millió forint körül!

A pofátlan túlárazás közben meg büntetgetnek azért a dízel kocsiért, amire pár évvel ezelőtt ösztönöztek, hogy vegyél.

Akkor még az akkumulátorok lebontásáról és a brutálisan megugró áram fogyasztás/kitermelésről még nem is beszéltünk.

A környezetvédelem fontos. De ne arra használják fel, hogy embereket kizsákmányoljanak. Én így látom.
Érdemes megvizsgálni a dolgokat másik oldalról is. A Dízeles hülyeségbe nem látok bele. Az a svédek dolga a villanyosba már inkább.

Mint minden új dolog, így a villany autó is drága, főleg a jó. Még. Kevés a normális villany autó, így a Tesla mondhatjuk, hogy monopol helyzetben van. Amerikában elég jó áron hozzá lehet jutni, és ez meglátszik az eladási statisztikákon is. Nálunk drágább az euro-dollár egyenlőség miatt. De. Folyamatosan jönnek az újabb villany autók, amik nyomni fogják az árakat lefelé. Pár év. A másik de, hogy számold össze kb mennyit költesz az autódra 5-10-15 év alatt (szervíz, olaj, alkatrészek, üzemanyag, stb), majd számold ezt ki a villanyossal. Meglesz az árkülönbség :)

Az akkuk lebontásán folyamatosan dolgoznak. Gyakorlatilag már bebizonyosodott, hogy sokkal jobban bírják, mint ahogy tervezve volt. A jövő afelé viszi az irányt, hogy nem lebontani kell őket, hanem betenni megújuló energia farmokba aksiként. Ugye az akkuk nem elromlanak, hanem veszítenek a tároló kapacitásukból, így az autók hatótávja romlik (mondjuk 10 év alatt leromlik 80-90%-ra). A kocsiból kilököd, de ez az aksi még nagyon sokáig tud energiát tárolni.

Energia fogyasztás: érdemes megnézni, hogy mennyi áramot vesz fel egy ilyen autó és mennyit egy jobb klíma...

kierkegaard
Hozzászólások: 1692
Csatlakozott: 2018. július 17., kedd 14:59

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kierkegaard » 2019. december 2., hétfő 23:08

Nem a kocsis temaba akartam beleszolni. Kicsit se ertek hozza, de ha olvasok rola akkor ugyan azt irjak amit ti is.

Amugy az akkumulatorokat ha jol tudom eleg jol tudjak ujrahasznositani

Avatar
istimester
rex madridistae
Hozzászólások: 3306
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 13:22
Kedvenc játékosaid: Iván Helguera, Raúl
Kedvenc csapatod: DAC
Tartózkodási hely: Felvidék

Re: OFF

HozzászólásSzerző: istimester » 2019. december 2., hétfő 23:05

kierkegaard írta: Nem teny az, hanem hulyeseg.
Nem tudom miota divat szidni a "zoldforradalmarokat".
Ok legalabb probalkoznak, kiallnak valami igazan fontos mellett. neha par aktivista mellenyul es rossz temaba kot bele..dehat istenem..

Szemelyes kedvencem, hogy mostanaban a veganokba kotnek bele. A "muhus" megemlitese utan pedig egybol ugrott a tuliskolazott nepesseg.
Bocsánat, de csak jobban ismerem a saját ismertségi-baráti körömet.

Egyébként mi, a villamosenergia-termelésben résztvevők is próbálkoznánk, helyette áltaĺában valami törvényileg előírt műszakilag értelmetlen faszságot kell kibekkelnünk.

Avatar
Steve
Hozzászólások: 7415
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2019. december 2., hétfő 22:58

kierkegaard írta: Nem teny az, hanem hulyeseg.
Nem tudom miota divat szidni a "zoldforradalmarokat".
Ok legalabb probalkoznak, kiallnak valami igazan fontos mellett. neha par aktivista mellenyul es rossz temaba kot bele..dehat istenem..

Szemelyes kedvencem, hogy mostanaban a veganokba kotnek bele. A "muhus" megemlitese utan pedig egybol ugrott a tuliskolazott nepesseg.
Ettől függetlenül ami pl Svédországban folyik szerintem nem korrekt. Nézd én jól keresek, de ettől még pofátlannak tartom, hogy 16 millió forintnak megfelelő összegekért adják a gagyi elektromos kocsikat, a jobb márkájúakat/minőségűeket 25 millió forint körül!

A pofátlan túlárazás közben meg büntetgetnek azért a dízel kocsiért, amire pár évvel ezelőtt ösztönöztek, hogy vegyél.

Akkor még az akkumulátorok lebontásáról és a brutálisan megugró áram fogyasztás/kitermelésről még nem is beszéltünk.

A környezetvédelem fontos. De ne arra használják fel, hogy embereket kizsákmányoljanak. Én így látom.

Avatar
istimester
rex madridistae
Hozzászólások: 3306
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 13:22
Kedvenc játékosaid: Iván Helguera, Raúl
Kedvenc csapatod: DAC
Tartózkodási hely: Felvidék

Re: OFF

HozzászólásSzerző: istimester » 2019. december 2., hétfő 22:58

W212 facelift cca. 2015.

Szerintem a leggyönyörűbb szedán a világon :)

Az elképzelés egyébként a gyártási ciklus végéről lecsípni egy ideális esetben grafit színű, 4M, nem fekete bőr belsejű darabot. Ezekre 6 évet vagy 160 000 km garanciát vállalnak, úgyhogy még 2022-ig ráérek :mrgreen:

De ez most még a nagyon távlati nedves álom kategóriájú terv jelenleg, ugyanis baromira lefoglal az ingatlan keresés. Vagy nem adják el azt a kurva telket vagy csak úgy adnák el, hogy valami fos gyorsépített házat ők húznak fel rá, ami nekem nem kell. A 120 nm feletti lakások meg gyakorlatilag nincsenek.


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 78 regisztrált és 0 vendég