OFF

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.

Hol szoktál borravalót adni?

A szavazás 2024. február 23., péntek 13:03-kor befejeződött.

Benzinkúton
5
2%
Boltban
1
0%
Ètteremben
60
29%
Futárnak
43
21%
Fodrásznál
43
21%
Hotelben/egyéb szálláshelyeken
3
1%
Kocsmában
28
14%
Mindenhol
10
5%
Sehol
12
6%
 
Szavazatok száma: 205

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 62795
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 5., hétfő 15:40

babaking írta:
Realista24 írta:


Azért írtam, ha úgy változik az infrastruktúra, az árak és a hatótáv, akkor lesz érdekes nekem, és szerintem még nagyon sok embernek.
Ezek szép lassan mind fejlődnek, bár amennyivel olcsóbb lesz a technológia azt szerintem benyelik majd a gyártók, így csak lassan fog lemenni az ár, az is inkább csak relatíve a hagyományosokhoz, meg (ideális esetben) a fizetésekhez.

A hatótáv meg azért érdekes kérdés, mert ugye egyrészt gyorsabban tölthetö akksikkal illetve az infrastruktúra fejlődésével minden megálló "büntetése" csökken, másrészt a hatótávolság növelésénél is egy bizonyos táv felett nem éri meg további pénzt áldozni arra, hogy még nagyobb legyen a hatótáv. Szóval nem hiszem, hogy lesznek 1500-2000 km hatótávúak.

Azt, hogy ki hol ülne át személye válogatja, de a legtöbben (az ismeröseim körében keszített nem reprezentatív felmérésem :mrgreen: ) 600-700 km-es hatótávval már kiegyeznek, amennyiben megfizethető maga az autó és nem tart a töltés sem mondjuk 10 percnél tovább, illetve lehet rendesen autópályatempót (140km/h) menni vele.

A Merci a EQXX tanulmányautóval megtett 1200 km-t, ráadásul nem is lassan. Nyilván tanulmányautó, meg minden de jelzésértékű, hogy az 1000km-es hatótáv már nincs olyan messze. (Megjegyzés: nekem nagyon bejön a formája, pláne hátulról gyönyörű)
Ahogy írtam, nekem nem 1500-2000 km hatótáv kell, hanem biztonságot 500 km, ami azt feltételezi, hogy egy 100as aksi elmegy 800-at.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Professore
Hozzászólások: 1996
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 7:49
Kedvenc játékosaid: Zidane, Redondo, Hierro, Casillias
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Kolozsvár

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Professore » 2022. szeptember 5., hétfő 15:20

Én csak arra vagyok csak kíváncsi hogy pár év múlva a használt EV-k mennyire lesznek ésszerű opciók. Addig meg nincs más lehetőségem mint a dízel.

Avatar
babaking
Hozzászólások: 3120
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: babaking » 2022. szeptember 5., hétfő 14:58

Realista24 írta:


Azért írtam, ha úgy változik az infrastruktúra, az árak és a hatótáv, akkor lesz érdekes nekem, és szerintem még nagyon sok embernek.
Ezek szép lassan mind fejlődnek, bár amennyivel olcsóbb lesz a technológia azt szerintem benyelik majd a gyártók, így csak lassan fog lemenni az ár, az is inkább csak relatíve a hagyományosokhoz, meg (ideális esetben) a fizetésekhez.

A hatótáv meg azért érdekes kérdés, mert ugye egyrészt gyorsabban tölthetö akksikkal illetve az infrastruktúra fejlődésével minden megálló "büntetése" csökken, másrészt a hatótávolság növelésénél is egy bizonyos táv felett nem éri meg további pénzt áldozni arra, hogy még nagyobb legyen a hatótáv. Szóval nem hiszem, hogy lesznek 1500-2000 km hatótávúak.

Azt, hogy ki hol ülne át személye válogatja, de a legtöbben (az ismeröseim körében keszített nem reprezentatív felmérésem :mrgreen: ) 600-700 km-es hatótávval már kiegyeznek, amennyiben megfizethető maga az autó és nem tart a töltés sem mondjuk 10 percnél tovább, illetve lehet rendesen autópályatempót (140km/h) menni vele.

A Merci a EQXX tanulmányautóval megtett 1200 km-t, ráadásul nem is lassan. Nyilván tanulmányautó, meg minden de jelzésértékű, hogy az 1000km-es hatótáv már nincs olyan messze. (Megjegyzés: nekem nagyon bejön a formája, pláne hátulról gyönyörű)
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 62795
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 5., hétfő 14:22

kiserik írta:
Realista24 írta: Én értem, hogy óriási Tesla fan vagy, nincs is ezzel bajon és azt is értem, hogy neked megéri, de én azért szálltam témába, mert jött az általános marketingszöveg, hogy úgyis megáll az ember másfél óránként, és akkor ezt az időt töltheti töltéssel is.
Azt hiszem a nagy marketingszöveg az volt, hogy én most (a dízellel) is megállok 2-300km-enként. Nekem ezért lehet jó az eautó. Ennyi. Aztán a puding próbája az evés, lehet, hogy fél év múlva úgy adom el, mint a huzat. Majd beszámolok róla :D A Tesla fanság meg inkább racionalitás. Jelenleg külön ligában játszanak. Voltam a Mercedesben megnézni egy EQB-t (asszony rángatott oda). Mondtam a vezető értékesítőnek, hogy én Teslát néztem, erre ő: Igen, technikailag nincs azon a szinten a Merci, de nagyobb benne a luxus érzés. Kb, mint ha vennél egy telefont, ami hardveresen/szoftveresen erősen le van maradva a konkurenciától, de a tok csili-vili, meg pihe-puha.

ui.: azt látom, hogy sokan hasonlítotok új árakat használt árakhoz. Alapból drágábbak az elektromosak, de ha használtakhoz nézzük az új autó árakat, akkor nagyon fals adatokat kapunk. Teljesen egyértelműen akkor érheti meg az eautó, ha az utazási szokásaidat le tudod fedni egy töltéssel és tudod otthon vagy a melóhelyen vagy a szomszédnál, vagy akárhol ingyen vagy legalább olcsó árammal tölteni.
A fan dolgot nem rosszból írtam, sőt, úgy tűnik, hogy tudod miről írsz, vagy jól adod elő :mrgreen:

Azért írtam, ha úgy változik az infrastruktúra, az árak és a hatótáv, akkor lesz érdekes nekem, és szerintem még nagyon sok embernek.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Nika91127
Hozzászólások: 2688
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Raúl, Zidane, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 13:55

kiserik írta:
Realista24 írta: Én értem, hogy óriási Tesla fan vagy, nincs is ezzel bajon és azt is értem, hogy neked megéri, de én azért szálltam témába, mert jött az általános marketingszöveg, hogy úgyis megáll az ember másfél óránként, és akkor ezt az időt töltheti töltéssel is.
Azt hiszem a nagy marketingszöveg az volt, hogy én most (a dízellel) is megállok 2-300km-enként. Nekem ezért lehet jó az eautó. Ennyi. Aztán a puding próbája az evés, lehet, hogy fél év múlva úgy adom el, mint a huzat. Majd beszámolok róla :D A Tesla fanság meg inkább racionalitás. Jelenleg külön ligában játszanak. Voltam a Mercedesben megnézni egy EQB-t (asszony rángatott oda). Mondtam a vezető értékesítőnek, hogy én Teslát néztem, erre ő: Igen, technikailag nincs azon a szinten a Merci, de nagyobb benne a luxus érzés. Kb, mint ha vennél egy telefont, ami hardveresen/szoftveresen erősen le van maradva a konkurenciától, de a tok csili-vili, meg pihe-puha.

ui.: azt látom, hogy sokan hasonlítotok új árakat használt árakhoz. Alapból drágábbak az elektromosak, de ha használtakhoz nézzük az új autó árakat, akkor nagyon fals adatokat kapunk. Teljesen egyértelműen akkor érheti meg az eautó, ha az utazási szokásaidat le tudod fedni egy töltéssel és tudod otthon vagy a melóhelyen vagy a szomszédnál, vagy akárhol ingyen vagy legalább olcsó árammal tölteni.
Én a saját "költségvetésemhez" mértem :) Nem az újakhoz. A Passatot se újonnan vettem. Úgy kell nézni, hogy ha van X pénzed autóra, akkor veszel egy ilyen Springet 8-9 millióért, vagy 2 használtat. Mi az utóbbi mellett döntöttünk.
A társasházban töltő nincs.
Garázsom sincs.
A melóhelyen tilos használni a töltőt.

Ennyi :)

Avatar
Halfkey
Hozzászólások: 4410
Csatlakozott: 2013. április 21., vasárnap 2:13

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Halfkey » 2022. szeptember 5., hétfő 13:44

Azt én is akartam írni hogy egy új Passat is 10 felett van, szóval az a 8 még alá is lövi amiről itt szó volt.

kiserik
Hozzászólások: 5830
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2022. szeptember 5., hétfő 13:41

Realista24 írta: Én értem, hogy óriási Tesla fan vagy, nincs is ezzel bajon és azt is értem, hogy neked megéri, de én azért szálltam témába, mert jött az általános marketingszöveg, hogy úgyis megáll az ember másfél óránként, és akkor ezt az időt töltheti töltéssel is.
Azt hiszem a nagy marketingszöveg az volt, hogy én most (a dízellel) is megállok 2-300km-enként. Nekem ezért lehet jó az eautó. Ennyi. Aztán a puding próbája az evés, lehet, hogy fél év múlva úgy adom el, mint a huzat. Majd beszámolok róla :D A Tesla fanság meg inkább racionalitás. Jelenleg külön ligában játszanak. Voltam a Mercedesben megnézni egy EQB-t (asszony rángatott oda). Mondtam a vezető értékesítőnek, hogy én Teslát néztem, erre ő: Igen, technikailag nincs azon a szinten a Merci, de nagyobb benne a luxus érzés. Kb, mint ha vennél egy telefont, ami hardveresen/szoftveresen erősen le van maradva a konkurenciától, de a tok csili-vili, meg pihe-puha.

ui.: azt látom, hogy sokan hasonlítotok új árakat használt árakhoz. Alapból drágábbak az elektromosak, de ha használtakhoz nézzük az új autó árakat, akkor nagyon fals adatokat kapunk. Teljesen egyértelműen akkor érheti meg az eautó, ha az utazási szokásaidat le tudod fedni egy töltéssel és tudod otthon vagy a melóhelyen vagy a szomszédnál, vagy akárhol ingyen vagy legalább olcsó árammal tölteni.

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9180
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2022. szeptember 5., hétfő 12:57

Nika91127 írta:
h3x0r írta:
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

https://www.dacia.hu/modellek/uj-spring.html

Kezdőár: 8 209 000 Ft

AC töltési idő: 8-13 óra (a katalógus adat szerint)
DC gyorstöltési idő: 56 perc (a katalógus adat szerint)

Hát, továbbra is a 2 kocsink nem ér ennyit :) És funkcionálisan egyik sem ad kevesebbet, sőt...
Ezért írtam, hogy nálunk (romania) 10800 euró, az 4.4 millió forint támogatással. Ennyinél már érdemes lehet számolgatni, hogy agglomerációból bejárva mennyit utazol, ha munkahelyen tudod ingyen tölteni, azzal havi szinten mennyit spórolsz, stb.

Tesóm akart tavaly elektromos autót venni, először kia e-nirokat nézett, de végül úgy volt vele, hogy amelyik hatótávban is megnyugtató számára, az már árban nem fér bele.

Végül egy hybrid octavia iv lett. (Roncsauto program + céges kedvezmény ellenére is drágább lett, mint amennyit eredetileg rá szánt).

Az 55-60 km hét közben elég, töltés munkahelyen, de ha otthonról kell, az árban kb 2 literes fogyasztásnak felel meg. Bevásárláskor kb ingyenbe kijön az út, ha épp a taxisok (Boltosok, hogy pontosabb legyek) nem ott töltenek felváltva :lol: 200 km-es távon vegyesen használva kb 3.5-3.8 litert fogyaszt a benzin motor 100on.

rikko
Hozzászólások: 930
Csatlakozott: 2019. március 14., csütörtök 13:23
Kedvenc játékosaid: Zidane, Ronaldo, Iniesta, Pirlo, Maldini, Beckham, Puyol, Viera, Henry
Kedvenc csapatod: Barca, Wisla Krakow

Re: OFF

HozzászólásSzerző: rikko » 2022. szeptember 5., hétfő 12:28

Sziasztok !

Kérdésem a következő lenne. Viszonteladóként milyen vállalkozási formában érdemes lenni ?
Válaszokat előre is köszönöm!

Avatar
babaking
Hozzászólások: 3120
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: babaking » 2022. szeptember 5., hétfő 11:32

zsuninnyo írta:
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.
A hsz első részével teljesen egyetértek nem is reagálnék rá.

A kiemelt részhez: mindenkinek más a normális a normális használat, ezért ilyen kijelentéseket nem lehet önmagában tenni. Aki kéthetente ingázik Német o. és Mo. között annak más normális használat mint aki 30 km-röl ingázik.

Előbbire nem életszerű, utóbbira simán. Az elektromos autó sem svájci bicska ami mindenre jó, nem is szabadna úgy prezentálni.
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.

Nika91127
Hozzászólások: 2688
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Raúl, Zidane, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 10:55

zsuninnyo írta:
Nika91127 írta:

Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.
Reálisan nézve a Passatomban egy részecskeszűrő csere+porlasztócsere+magasnyomású csere, a kettőstömegű lendkerékről nem is beszélve, kerül annyiba, mint egy a kis benzines szaladgálós autó. Nekünk számolgatva, megéri fenntartani. Évi 20.000 km-t megyünk kb., attól függ nekem hol-mennyi gyakorlatom van. Ha jó az idő, úgyis bicózunk.
Plusz, nekem az utóbbi 2 évben 2x törték rommá a kocsimat, így 2x1,5-2 hónapig a "másodlagos" kocsi volt az első. Ha bérelni kellett volna, az súlyos százezrek.

zsuninnyo
Hozzászólások: 1270
Csatlakozott: 2021. március 5., péntek 13:42

Re: OFF

HozzászólásSzerző: zsuninnyo » 2022. szeptember 5., hétfő 10:51

Nika91127 írta:
zsuninnyo írta:

Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.
Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.
Pontosan ezert irtam, hogy ha meglennenek az ehhez kapcsolatos fejlesztesek... Varosba halal feleslegesnek kene lennie az autonak. Hosszabb tavra, meg csaladnak, meg beleferjen mindenki, azt adom persze. Szerintem idealisan 1 autonak elegnek kene lennie.
Az elektoroms resze meg... Az akksis autok (es az onvezetes ) egy zsakutca normalis hasznalatra. Varosban kivaltani a tomegkozlekedest meg a dizel/benzin autokat oke, masra nem jok, hiaba erolteti ezt mindenki. Cserebe retek draga, es amirol soha nem beszel senki, mennyi javitani. Na az meg egy csodas osszeg.

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 62795
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 5., hétfő 10:51

Pfej, de ronda ez is. Ennyi pénzért már autót lehet venni, szépet.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Nika91127
Hozzászólások: 2688
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Raúl, Zidane, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 10:45

h3x0r írta:
babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

https://www.dacia.hu/modellek/uj-spring.html

Kezdőár: 8 209 000 Ft

AC töltési idő: 8-13 óra (a katalógus adat szerint)
DC gyorstöltési idő: 56 perc (a katalógus adat szerint)

Hát, továbbra is a 2 kocsink nem ér ennyit :) És funkcionálisan egyik sem ad kevesebbet, sőt...

Avatar
h3x0r
Hozzászólások: 9180
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Nagyvárad

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h3x0r » 2022. szeptember 5., hétfő 10:13

babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Ha mar masodik auto, nalunk allami tamogatassal 10-11 ezer euro a Dacia Spring (mostmar inkabb utobbi). Most az egy dolog, hogy milyen minosegu a belseje, hogy a csomagtartonal nincs vilagitas, vagy hogy az ajtora kell tegyel gumit, ha akarsz egy normalis szigetelest, de varosi kozlekedesre megfelel. Az kedvezo ara miatt nagyon elszaporodtak.

Avatar
babaking
Hozzászólások: 3120
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: babaking » 2022. szeptember 5., hétfő 10:07

Pont a paneldzsungelben nincs szükség családonként 2 autóra. Ha a munkaköröm nem igényelné nekem pont 0 autóm lenne.

Egyébként meg a családonként 2 autó pont, hogy életszerű sajnos - bár az tény, hogy nem 2 db 10 milliós, ebben igazatok van.
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.

Nika91127
Hozzászólások: 2688
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Raúl, Zidane, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 10:02

zsuninnyo írta:
Nika91127 írta:

Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)
Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.
Nos, minden relatív, szerintem. Az se mindegy, milyen a 2 autó...
Nekünk 2 autó van. Egy nagyobb, dízel, ami hosszútávra jó. Ez nem ideális városban használatra, a részecskeszűrő nem szereti a tötymörgést és a rövid távokat.
Van egy 1,5 milliót se érő, pici, szívóbenzinesünk. Igaz, ez 7 litert eszik, de évi 5-6 ezer km-re használjuk, csak városban, klímázva, stb.
Tehát, hiába van 2 autónk, a kettőnek az összértéke nincs annyi, mint egy Nissan Leaf/VW Golf elektromosnak. Amikkel bajosan lehetne leutazni pl. megpakolva, klímázva teszem azt Szegedre, Pécsre, stb., úgy, hogy ne "kicentizve" legyen.

zsuninnyo
Hozzászólások: 1270
Csatlakozott: 2021. március 5., péntek 13:42

Re: OFF

HozzászólásSzerző: zsuninnyo » 2022. szeptember 5., hétfő 9:28

Nika91127 írta:

Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)
Barcsak ott tartana az emberiseg, hogy megertsek (es kivitelezzek az ehhez kapcsolodo fejleszteseket), ritkan kell 2 auto.

Avatar
Realista24
El Padre
Hozzászólások: 62795
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Realista24 » 2022. szeptember 5., hétfő 9:27

babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Nem életszerű.
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema

Nika91127
Hozzászólások: 2688
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
Kedvenc játékosaid: Guti, Raúl, Zidane, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2022. szeptember 5., hétfő 9:21

babaking írta: Elektromos témához. Nyilván nem mindenkinek való elektromos autó - ezt szerintem nem is vitatja - , aki gyakran megy hosszú utakra annak nem biztos, hogy ez a megfelelő eszköz. De ha csak évi 2x mész 1000km-nél többet akkor bőven beleférnek az extra megállók. Nyilván mindenki maga ismeri jól a saját szokásait. Bár nyilván csak egy szűk réteg, de második autónak egy kisebb elektromos tökéletes.

Asszonynak gyerekeket hurcibálni, városban rohangálni, vagy melóhelyre 30km-t bemenni. Erre a célra nem Teslát vennék, hanem egy Golfot/ Nissant - tehát kisebbet és olcsóbbat.
Bárcsak ott tartana a magyar gazdaság, hogy második autónak mindenki egy 10 milliós autót tud fenntartani... Meg tudja tölteni otthon a saját napeleméről. Ez a "paneldzsungelekben" nagyon futurisztikus jövőkép :)


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 93 regisztrált és 0 vendég