Oldal: 51 / 2034

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 16:30
Szerző: Steve
Realista24 írta:
Valamint azon hőbörögnek, hogy a mínusz sok fokban jóval kevesebbet bír a kocsi egy töltéssel, mint amúgy.
Milyen meglepo :lol:
Láttam már erre is “kreált teszteket”, amiben bizonygatják, hogy ilyen márpedig nem létezik. :D

Nem kell sok ész hozzá, hogy az ember értse ha maxon kell fűtened a kocsit, nagyobb az ellenállás a hóban..az nem uaz a szitu, mint egy szép tavaszi napon gurulni. :coffee:

Nem vonz.


A plug-in téma inkább érdekel, de ott meg az rémiszt el, hogy két különböző hajtásmód van, dupla hibalehetőséggel.
Vagyis drágább is.

Így privátba venni ez rémiszt el(az árakon kívül :mrgreen: )

Én nem zárkózok el semmitől, de nem leszek az elsők között semmivel sem.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 16:15
Szerző: Realista24
Valamint azon hőbörögnek, hogy a mínusz sok fokban jóval kevesebbet bír a kocsi egy töltéssel, mint amúgy.
Milyen meglepo :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 16:07
Szerző: Steve
h3x0r írta: Az megvan amugy, hogy a Cybertruck-ra nem kerult kilincs? Egy gombot kell megnyomni, hogy kinyiljon az ajto. Megneznem, ahogy Steve a -18-ban izgul, hogy be tudja nyomni a gombot vagy sem. :mrgreen:
:kalapos:
Több kollegámnak van Mod Y rejtett ajtónyitóval.
Kocsi leolvasztása ellenére gondjuk volt vele. :mrgreen:

Ezen kívül az irányjelzőn morgolódnak, hogy sávváltáskor magától kapcsolna vissza, miután sávot váltott az ember, de a hó miatt a szenzorok nem jól érzékelik a sávhatárokat.

Valamint azon hőbörögnek, hogy a mínusz sok fokban jóval kevesebbet bír a kocsi egy töltéssel, mint amúgy.


De majd Erik kijavít, hogy vannak erre is releváns statisztikák. Nekem csak a kollegák mesélik ezeket akik használnák télen a kocsijukat.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 15:55
Szerző: Andrew Dawn
zoli0415 írta:
ANDS írta:

Mert nem pörgetik annyira. Ha üveghangig pörgeted, az is eszi majd az olajat. A 16 szelepes a felső tartományban jobban húz, nagyobb élmény pörgetni.

Opel és Mercedes más kategória, kár összehasonlítani. Mintha egy 30 körüli fittnessedző csajt hasonlítanál egy 50 körüli, jól főző háziasszonyhoz. :mrgreen:
Így van...egyértelmű, hogy az 50 körüli, jól főző háziasszony
Szerintem a hasonlat nagyon jó. Kinek mire kell... :D

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 15:34
Szerző: zoli0415
ANDS írta:
___Samy___ írta:
Tudom, pont, hogy a 8 szelepest szeretnem. Ahogy hallottam az jobban bevalt konstrukcio, nem zabal annyi olajat.
….
Mert nem pörgetik annyira. Ha üveghangig pörgeted, az is eszi majd az olajat. A 16 szelepes a felső tartományban jobban húz, nagyobb élmény pörgetni.

Opel és Mercedes más kategória, kár összehasonlítani. Mintha egy 30 körüli fittnessedző csajt hasonlítanál egy 50 körüli, jól főző háziasszonyhoz. :mrgreen:
Így van...egyértelmű, hogy az 50 körüli, jól főző háziasszony

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 14:59
Szerző: h3x0r
Az megvan amugy, hogy a Cybertruck-ra nem kerult kilincs? Egy gombot kell megnyomni, hogy kinyiljon az ajto. Megneznem, ahogy Steve a -18-ban izgul, hogy be tudja nyomni a gombot vagy sem. :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 14:49
Szerző: Steve
Yazid írta:
Steve írta: Nekem megvolt ma reggel az autó teszt.

-18 fok volt kora reggel, de pöccre indult a kocsi. :)

Mondjuk az ajtó nehezen nyílt, az automatikus tükörnyitást meg elfelejtettem kikapcsolni, a kocsi felmelegítését is elfelejtettem időben elindítani, szóval a tükör az majdnem letört mikor összefagyva nyílt automatikusan. :lol:
Az a 3 eves volvod még jó hogy beindul beisbaxna :lol:
Céges, zsír új Mondeo anno nem indult be. :coffee:
Ebben a hidegben nem olyan egyértelmű.

13éves Mazdám is indult anno mindig pöccre, csak az ajtó fagyott be. :mrgreen:

-15 alatt szoktak a dolgok problémássá válni, azért örültem, hogy több nap hidegben állás után pöccre ment ma reggel minden.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 14:28
Szerző: Yazid
Steve írta: Nekem megvolt ma reggel az autó teszt.

-18 fok volt kora reggel, de pöccre indult a kocsi. :)

Mondjuk az ajtó nehezen nyílt, az automatikus tükörnyitást meg elfelejtettem kikapcsolni, a kocsi felmelegítését is elfelejtettem időben elindítani, szóval a tükör az majdnem letört mikor összefagyva nyílt automatikusan. :lol:
Az a 3 eves volvod még jó hogy beindul beisbaxna :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:55
Szerző: ___Samy___
Hat mindketto szarabb, mint a Mercim, de valamit valamiert :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:44
Szerző: Realista24
___Samy___ írta:
ANDS írta:

A G Astraban létezik 8 szelepes is, a Merivakban főleg 16 szelepes motorosokat látok a hirdetések között. A Meriva kasztnija nagyobb, kb. 200 kg- val nehezebb. A 16 szelepes motorok előnye, hogy jobban pörgethetők, emiatt hamarabb tönkre lehet vágni őket. Ugyanaz a motor egy nehezebb kasztnit nehezebben mozgat, jobban kell pörgetni, és többet fogyaszt.

Ahogy mész felfele, Astra helyett Vectra, vagy Meriva, stb., úgy lesznek az autók egy felszereltebbek. És jó eséllyel egyre többet hajtják is ezeket, egyre több lesz bennük a kilométer, nagyobb eséllyel voltak törögetve, és egyre drágább hozzájuk az alkatrész. Egyre több alkatrész lesz bennük, ami mind el tud romlani.
Tudom, pont, hogy a 8 szelepest szeretnem. Ahogy hallottam az jobban bevalt konstrukcio, nem zabal annyi olajat. Csak most elgondolkodtam, mert egy Meriva nekem szerintem kenyelmesebb lenne.
Astra se túl szép, de a Meriva kifejezetten ronda :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:42
Szerző: Steve
Nekem megvolt ma reggel az autó teszt.

-18 fok volt kora reggel, de pöccre indult a kocsi. :)

Mondjuk az ajtó nehezen nyílt, az automatikus tükörnyitást meg elfelejtettem kikapcsolni, a kocsi felmelegítését is elfelejtettem időben elindítani, szóval a tükör az majdnem letört mikor összefagyva nyílt automatikusan. :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:41
Szerző: ___Samy___
ANDS írta:
___Samy___ írta: Amugy a Merivakban is ugyanaz a motor van, mint a G Astrakban, jol gondolom?
A G Astraban létezik 8 szelepes is, a Merivakban főleg 16 szelepes motorosokat látok a hirdetések között. A Meriva kasztnija nagyobb, kb. 200 kg- val nehezebb. A 16 szelepes motorok előnye, hogy jobban pörgethetők, emiatt hamarabb tönkre lehet vágni őket. Ugyanaz a motor egy nehezebb kasztnit nehezebben mozgat, jobban kell pörgetni, és többet fogyaszt.

Ahogy mész felfele, Astra helyett Vectra, vagy Meriva, stb., úgy lesznek az autók egy felszereltebbek. És jó eséllyel egyre többet hajtják is ezeket, egyre több lesz bennük a kilométer, nagyobb eséllyel voltak törögetve, és egyre drágább hozzájuk az alkatrész. Egyre több alkatrész lesz bennük, ami mind el tud romlani.
Tudom, pont, hogy a 8 szelepest szeretnem. Ahogy hallottam az jobban bevalt konstrukcio, nem zabal annyi olajat. Csak most elgondolkodtam, mert egy Meriva nekem szerintem kenyelmesebb lenne.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:33
Szerző: nmate
Astra jó lehet, bár nem túl szexi, de szerintem egy H is belefér ennyiért.
zoli0415 írta: Az autót totálkárosra rakta és bontóba küldte, engem pedig a műtőasztalra.
Oh, lord. Remélem mindened rendbe jött.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 12:24
Szerző: ___Samy___
Amugy a Merivakban is ugyanaz a motor van, mint a G Astrakban, jol gondolom?

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 9:30
Szerző: zoli0415
Nekem is volt anno G Astram, 0 kilométeresen vettem és 14 éves koráig hajtottam, 310000 km-t csavartam bele. Ez idő alatt a kopó alkatrészeken és vezérlésen kívül egy db olajgombát cseréltem benne. Hihetetlen de soha, semmi baja nem volt. Életének egy hetes bmw vetett véget aki úgy godolta, hogy rá nem vonatkozik a dupla záróvonal és a balra kanyarodni tilos ezért felrakott egy villanyoszlopra. Az autót totálkárosra rakta és bontóba küldte, engem pedig a műtőasztalra.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 8:39
Szerző: lordgabi
Nekem 6 éve lesz majd júliusban, hogy enyém a 2001. év végi 2.5 TDI Audi A6 Avant Quattro, sötétkék, 180 lóerős remekmű. Otthon, magyar viszonylathoz hasonlítva nevetséges áron kicseréltem rajta a kuplungot, ami még eredeti volt, mert ha bemelegedett nem vette a hátsót (munkával együtt valami 80 ezer forint lehetett), teljes vezérlés csere megvolt (130 ezer forint körül talán mindennel együtt), fűtő radiátor (munkával együtt kb 20-25 ezer lehetett), teljes fényszóró felújítás kívül-belül (60 ezer), klíma nem működött a ventilátora hibája miatt (17 ezer forint kb. munkával együtt), klímafeltöltés/nyomáspróba (6000 forint), minden elektronika működik benne jelenleg is, hibakód mentes, autópályán nem hiszem, hogy 7-7,5 fölött fogyaszt, 137-re van beállítva a tempomat, városban ritkán használom, mindenre is jó a tömegközlekedés, szeptemberben most lejárt az olajcserém éves ideje, de csak 2500 km lett belehajtva sajna, tél végeztével szerintem lecserélem. Nem füstölt sosem, motorhoz sose volt piszkálva. Amikor nem volt háború, otthon is összegyűlt a 10-13 ezer km/év mivel használhatatlan a tömegközlekedés, ha itt dolgoztam, akkor ingázás miatt 20 ezer is volt (330 km egy irányba), régi szép idők... :'(
Olajcserét csak otthon kapott mindig - legutóbb ugye tavaly ősz elején, munkával együtt volt 20 ezer forint az olajszűrővel együtt, pollenszűrőt pár hónappal előtte magam kicseréltem, mert kicsit beáztattam, elég jó mesterek vannak, főleg ami az árakat illeti, villamossági szakember kevés van, gyenguszok.
Évek óta világított az Airbag, kicseréltem a vezérlő egységet (bontott, 4000 forint :lol: volt postával, mindennel együtt + 6000 a munka, segítettem a magnó és a belső panelek leszedésében a kézifékig teljesen egyedül csináltam), 1 hónap múlva egyből jelezte, de rá sem lehetett számítógéppel csatlakozni, olyan szintű volt az előző hiba is már, fel sem ismerte a légzsákvezérlőt.
ABS és kipörgésgátló is párhuzamosan ki-ki villant néha a hiba kezdetekor, aztán végleges lett a jelenség, ilyenkor sajna ugye nem működött egyik sem, télen húzós volt megállni...
Rengeteget számít és ad az összkerékhajtás, főleg aki sose hajtott korábban ilyet, és hóban kipróbálja... :salute:
Nyári gumival is úgy indul el tükörjégen, mintha le lett volna szögelve konkrétan a jármű.
Műszaki miatt már itt megoldottam ezeket, amúgyis zavart, hogy télen-nyáron karácsonyi hangulatban van a műszerfal ezen része, 300 km-re volt csak ismerős KPM-es, oda-vissza nem akartam törött lábbal levezetni, kuplunggal nem bírtak volna még a csavarok :mrgreen: , itt pedig nem merte senki okosban megoldani, úgyhogy 100 ezer volt, garanciálisan meg lett javítva a légzsákvezérlő és az ABS kocka is, itt keményebb árak mozognak basszus. :mrgreen: Simán átment, semmit nem kellet rádobni, rendesek voltak, mert villamossági szerelő ingyen haza is hajtotta, mert pénteken amikor otthagytam náluk, semmi bajom nem volt, hétfőn elkészült, kedden ők hajtották át műszakira a szomszédba, én pedig a kórházban voltam a vasárnapi ámokfutós meccs után. Zajlott az élet, na. 1 km-re volt tőlem, felhívtak, hogy barátnő, akárki érte tudna jönni, ők ki is fizették, csak haza kellene hajtani, mondom csak este 6 után lehetséges, mert neki még nincs jogsija, ismerőseim pedig csak akkor érnek rá, így hazahozták ők, örökre hálás leszek érte, vannak még rendes emberek (az egyik szerelő ott derült ki, hogy földim).

Futóműben a hátsó két lengéscsillapító lett kicserélve, két hátsó rugó (csempészésre használt autóba volt megrendelve, megbukott a határon, az enyémbe landolt, be is szerelte a srác, 10 ezer volt mindennel együtt, csak szabaduljon tőle :lol: ).
Elől egy felső lengőkar, és két pici alsó lett megbolygatva, minden eredeti volt még rajta, fékek ugye alap dolgok.
Ja, és igen, sose vettem rá csak használt gumit, nagyon jó ismerőstől, több szezonig lement mind, kivéve a jobb hátsó gumi (emiatt nem áldoztam komplett szettre), a széle 3-4000 km után mintha flexxel meg lett volna csiszolva, megoldani nem tudták sehol a jelenséget, be volt rohadva a hátsó futómű állító csavar, flex és hegesztőgép megoldotta, szilentek durrogtak közben el, teljes cserével + azóta is tartós futómű állítással volt 100 ezer forint, ez is tavaly nyáron történt otthon.

Ezek voltak a költségek, egyik miatt sem kellett az útszélén otthagyni, nem is hagyott cserben, eladni nem szeretném, hogy másnak legyen egy jelenleg minden hibamentes autója, hozzám is nőtt, indokolatlan újítani, hogy nem tudok hazamenni vele, pedig megtehetném, nem mai darab már. :'(
Csomagtartó üveg alsó részénél van egy kis kezdődő rozsdázás és bal hátsó sárvédő fölött egy minimális, mert egyszer kézifék és sebességbe rakás nélkül lett leparkolva otthon egy fáradt nap után, 1 órán keresztül gondolkodhatott rajta, hogy megy vagy marad, egy iszonyatos hang hallatszott be a lakásba, szomszédok is hallották, ki akart szabadulni az udvarról, kerítés megfogta, jobban nem bírt kifelé nyílni már a kapu, szerencsére csak bal oldalt gyalulta meg kicsit a műanyag borítású részeket és az említett helyen kicsit belecsiszolt, de csak felületi, majd egyszer ki lesz javítva az is, otthon. :sziv: :lol:

Szerkesztve: első hiba volt, ami jelentkezett, mivel erre kell a legjobban ügyelni, hogy 10 liternél azért kevesebb ne lötyögjön a tankban, adagolóhibás volt, azonnal indult hidegen, aztán bolt előtt nem volt szabad leállítani a motort, mert csak tekert-tekert, de semmi, be kellett tolni, és egyből indult, 90 ezer forint volt biztosan működő, bontóból, felújítani 200 ezer lett volna, bíztam a magyarországi ismerősömben, jól bevált, azóta se volt soha gond vele, ha ügyel rá az ember. :agree:

Szerintem ezek beleférnek egy ilyen idős autónál, jó ideig egyiken sem kell gondolkodni szerintem, hogy előjön újra, olyan stabil az úton, csendes, 10 évvel fiatalabb Mazdában ültem a múltkor, ha be volt kapcsolva a rádió háttérzajnak, kiabálni kellett konkrétan. :D
50-60 ezer kilométert hajtottam eddig bele szerintem, legyen még sokszor ennyi, adja Isten.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 22:04
Szerző: Professore
Realista24 írta:
ANDS írta:

Minél fiatalabb, annál több benne az elektronika (és több a mêrgelődés). Nejem autójában ma épp a fűtés ment el.
Apameknak G astraja volt, elotte F, most a tokomtudja melyik. Egyikkel se volt sok gondjuk, mondjuk nem is hasznaljak sokat. Karbantartasa nem veszes koltseg, es viszonylag egyszeru is.

Ezert irtam nmate-nak is, hogy ki van-e zarva vagy nincs.
Legtöbben személyes tapasztalat alapján formálunk véleményt. Nekem 8 évig volt egy G Astra kombi 1.6 szívó benzin, amit 6 évesen vettem. Belecsavartam közel 200.000 km-t semmi komoly problémám nem volt vele. A vége felé jelent meg itt-ott rozsda de egy mazdahoz képest az is smafú. Pedig kapott szegény eleget, rossz utat is bőven. Mondjuk olajat, szűrőt azt mindig minőségit kapott 10e km ciklusban. Szerintem egyhamar nem lesz olyan megbízható kocsim éppen ezért nehéz szívvel is adtam el.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 21:07
Szerző: Steve
Halfkey írta: Ismerős lenyomott 2 évet Toyota szervízben. Azóta buszsofőr, de olyan kevés gond volt olyan régi kocsikkal, hogy azóta is csak Toyotát vesz. Nekem ez meggyőző ajánlás volt, csak sajnos a Rav4 és az Avensis kicsi, a Highlander drága volt amikor kerestem.
Ilyen sokann vagytok a családban, vagy használod árúszállításra is a kocsit? Mert az Avensis nem kimondottan kicsi, ezért kérdezem.

Máté, régi Mazdák? 2 különböző Mazda 6-om volt,meg egy CX-5, soha semmi gond nem volt velük, elektronika,motor mindig faszán indult. Viszont rozsdásodott mindkettő idősebb 6-os drasztikusan egy idő után.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 20:38
Szerző: Realista24
ANDS írta:
___Samy___ írta: ….

Áhh, en egy G Astrat vennek most :mrgreen:
Minél fiatalabb, annál több benne az elektronika (és több a mêrgelődés). Nejem autójában ma épp a fűtés ment el.
Apameknak G astraja volt, elotte F, most a tokomtudja melyik. Egyikkel se volt sok gondjuk, mondjuk nem is hasznaljak sokat. Karbantartasa nem veszes koltseg, es viszonylag egyszeru is.

Ezert irtam nmate-nak is, hogy ki van-e zarva vagy nincs.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 19:50
Szerző: Halfkey
Ismerős lenyomott 2 évet Toyota szervízben. Azóta buszsofőr, de olyan kevés gond volt olyan régi kocsikkal, hogy azóta is csak Toyotát vesz. Nekem ez meggyőző ajánlás volt, csak sajnos a Rav4 és az Avensis kicsi, a Highlander drága volt amikor kerestem.