Oldal: 94 / 1111

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 23:14
Szerző: csababarca
_Bushido_ írta:
De az is egy járható út, hogyha mondjuk a kelenföldi pályaudvarnál sokan letennék a kocsikat és busszal, metróval vagy akármi más tömegközelekedéssel mennének tovább. Persze autóval könnyebb, de akkor elvileg ez lenne a jövő?! Korábban néhányszor voltam fent Pesten, én is úgy csináltam, hogy a BUdaörsi úton lévő ELTE kolinál letettem a kocsit, átsétáltam a Kelenföldihez, és szépen betömegközlekedtem.

valami ilyesmi kulturát kellene elterjeszteni.
én is sokszor bemegyek a pöttyös utcáig, ott lerakom a kocsit, és bemetrózok a belvárosba.
főleg régebben csináltam ezt.
viszont kéne valami motiváció az autósoknak. mondjuk aki bemutatja a forgalmiját, az ingyen használhatja a bkv-t.
persze lehetnek visszaélések ezzel, ezt tudom, de valami ilyesmit.

nyilván ehhez kellenének bazi nagy külvárosi parkolók, ingyenesen, aztán lehetne erről beszélni.
kiépíteni metrót normálisan, központi helyekről, és menne be a belvárosba, föld alá bevinni a dolgokat.

lennének itt értelmes opciók, csak akarni kell, meg átállni az embereknek fejben.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 23:05
Szerző: Dupla D
_Bushido_ írta:Itt példának okáért konkrétan arra gondoltam, hogy Sopronban is megcsinálták a fél elvárost sétáló részleggel, nagyon kiszélesítették a járdákat, nagyon széles biciklisávot is kapott az út. Tették mindezt úgy, hogy az így is elég kevés belvárosi parkolókból sokat elvettek az autósoktól. Másik hülyeség ezáltal, hogy a buszok az úton állnak meg, felvenni és lerakni az utasokat, mert nem volt eszük "buszöblöt" (vagy minek hívják) csinálni, hogy a busz ott álljon meg és így az autósoknak ne kelljen megvárni, míg a busz végez. Tervben volt egy hatalmas parkolóház építése is ettől az utcától pár méterrel arréb, de sajnos műemlékeket, sírokat, várromakat találtak, úgyhogy kb egy éve áll minden. A parkolókat elvették, a sétálórészleget kiépítették, de nincsen megoldva az autós dolog.
Most épp az a terv, hogy jövőre a belváros másik részét is elveszik az autósoktól (ahol amúgy kb 200 méteren belül 4 rendőrlámpát tettek le egymás után). Ezzel esetleg megint csak nem lenne gond, csak először meg kéne oldani a leendő problémákat, nem még nagyobbakat kreálni.
Másik dolog: rengeteg szülő az iskola ajtajáig viszi a gyerekét kocsival és ott is akarja felvenni. Állítólag tervben van már egy iskolabusz-rendszer kiépítése is ezen oknál fogva, ami szerintem nagyon jó ötlet lenne. Olyan amerikai mintára. Szépe felvennék a gyerekeket mindenfelé, és a suli előtt letennék őket. és akkor nem lenne több 100 kocsi a sulik környékén reggel / délután.

Olyan sok probléma van a városban, és egyszerűen nem akarják / tudják megoldani. Pedig szerintem van több dolog is, amit aránylag egyszerűen meg lehetne könnyíteni.

Pesti közlekedést nem ismerem, úgyhogy azzal kapcsolatban nem tudok szólni. Csak egy gondolat, a rádióában beszélgettek erről pár mondatban, ott megemlítették, hogy pl az Üllői utat és a Havanna lakótelepet is meg kéne "reformálni", felújítani. VISZONT ha ennek nekiállnának, akkor megbénulna Budapest ezen része.

De az is egy járható út, hogyha mondjuk a kelenföldi pályaudvarnál sokan letennék a kocsikat és busszal, metróval vagy akármi más tömegközelekedéssel mennének tovább. Persze autóval könnyebb, de akkor elvileg ez lenne a jövő?! Korábban néhányszor voltam fent Pesten, én is úgy csináltam, hogy a BUdaörsi úton lévő ELTE kolinál letettem a kocsit, átsétáltam a Kelenföldihez, és szépen betömegközlekedtem.
Most mit akarsz mondani? Senki nem mondta, hogy egyből mindent zárjanak le az autók elől a belvárosban.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 22:57
Szerző: _Bushido_
Itt példának okáért konkrétan arra gondoltam, hogy Sopronban is megcsinálták a fél elvárost sétáló részleggel, nagyon kiszélesítették a járdákat, nagyon széles biciklisávot is kapott az út. Tették mindezt úgy, hogy az így is elég kevés belvárosi parkolókból sokat elvettek az autósoktól. Másik hülyeség ezáltal, hogy a buszok az úton állnak meg, felvenni és lerakni az utasokat, mert nem volt eszük "buszöblöt" (vagy minek hívják) csinálni, hogy a busz ott álljon meg és így az autósoknak ne kelljen megvárni, míg a busz végez. Tervben volt egy hatalmas parkolóház építése is ettől az utcától pár méterrel arréb, de sajnos műemlékeket, sírokat, várromakat találtak, úgyhogy kb egy éve áll minden. A parkolókat elvették, a sétálórészleget kiépítették, de nincsen megoldva az autós dolog.
Most épp az a terv, hogy jövőre a belváros másik részét is elveszik az autósoktól (ahol amúgy kb 200 méteren belül 4 rendőrlámpát tettek le egymás után). Ezzel esetleg megint csak nem lenne gond, csak először meg kéne oldani a leendő problémákat, nem még nagyobbakat kreálni.
Másik dolog: rengeteg szülő az iskola ajtajáig viszi a gyerekét kocsival és ott is akarja felvenni. Állítólag tervben van már egy iskolabusz-rendszer kiépítése is ezen oknál fogva, ami szerintem nagyon jó ötlet lenne. Olyan amerikai mintára. Szépe felvennék a gyerekeket mindenfelé, és a suli előtt letennék őket. és akkor nem lenne több 100 kocsi a sulik környékén reggel / délután.

Olyan sok probléma van a városban, és egyszerűen nem akarják / tudják megoldani. Pedig szerintem van több dolog is, amit aránylag egyszerűen meg lehetne könnyíteni.

Pesti közlekedést nem ismerem, úgyhogy azzal kapcsolatban nem tudok szólni. Csak egy gondolat, a rádióában beszélgettek erről pár mondatban, ott megemlítették, hogy pl az Üllői utat és a Havanna lakótelepet is meg kéne "reformálni", felújítani. VISZONT ha ennek nekiállnának, akkor megbénulna Budapest ezen része.

De az is egy járható út, hogyha mondjuk a kelenföldi pályaudvarnál sokan letennék a kocsikat és busszal, metróval vagy akármi más tömegközelekedéssel mennének tovább. Persze autóval könnyebb, de akkor elvileg ez lenne a jövő?! Korábban néhányszor voltam fent Pesten, én is úgy csináltam, hogy a BUdaörsi úton lévő ELTE kolinál letettem a kocsit, átsétáltam a Kelenföldihez, és szépen betömegközlekedtem.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 12:43
Szerző: BBeno
De azt nem lehet neki megbocsátani, hogy Viktor oroszspanjai miatt napi félmillió embert szaunában utaztat még 30 évig...
azt is milyen jól időzítették. már a kutya nem emlékszik rá mekkora nagy csalás történt abban a tenderben is és hány mrd melyik zsebbe került. az a válasza hogy "ha eddig is kibírták légkondi nélkül akkor ezután is" meg mindent visz. a rigó e-jegy botrányról nem is beszélve amiről természetesen mit sem tudott. aha :lol: :lol: :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 12:33
Szerző: Pipita
A sétáló főváros a jövő, a világ fejlettebbik fele ebbe az irányba tart. A város az embereké, nem az autóké, a várost emberek lakják, nem autók.

Puzsér nyilván nem sokat mondott el a működésképtelen koncepciójáról, mivel még nincs neki koncepciója. Májusban fog előállni vele ha minden igaz, addig szakemberek dolgoznak rajta.

És nyilván nem az az ötlet hogy holnap megávlasztják Puzsért holnaputántól meg nem mehet be autó a városba vagy börtönt kap. Nyilván rohadt nagy beruházások lennének ehhez szükségesek és nem egyik napról a másikra történne a dolog és nem egy darab lépés lenne hanem hatmillió apró dologbóltevődik össze.

Pro tip: olvasgassátok a VEKE meglátásait, elég fasza dolgokat mondanak közlekedés témában.

h.csabi +1 :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 12:30
Szerző: h.csabi
_Bushido_ írta:Lehet, hogy valamennyire jó ötlet ez a bizonyos sétáló Budapest. Csak épp a kivitelezése nem könnyű, sőőt! Már több Pesttől kiesebb városban is megkezdték ezt az ötletet, viszont nincsen meg ehhez az infrastruktúra. Először talán azt kéne kiépíteni, felépíteni a hozzá szükséges dolgokat.
De Raisen, pont az a lényeg, hogy egy a városvezetésen belüli szemléletváltással el lehetne indulni ezen az infrastruktúra fejlesztési úton. Példának okáért nem engedélyezni, hogy a József nádor téren mélygarázst építsenek - miközben kiírtanak egy parkot -, azért, hogy még többen üljenek autóba, hogy a környéken lévő irodákba beérjenek reggelente. Ezzel párhuzamosan 9 órától már így is teljesen bedugul az MTA környéke, és kb. 20 perces vadászattal lehet csak parkolóhelyet találni. Közben a 16-os busz meg ugynaúgy áll a dugóban, mert nincs hely buszsávnak. Ha már a Lánchídnál tartunk, akkor a felújítás során lehetne például a járda felületet még jobban szélesíteni, hogy egyrészt a fényképezkedő túristák mellett gyalogosan el tudj haladni, másrészt, bicikli sávot csinálni, hogy biciklivel is át lehessen menni, és ne az úttesten kelljen az embernek bohóckodnia. :)

Vagy beszélhetnénk a Déli megszűntetésének ötletéről, hogy legyen plusz területe Mocsaiéknak sportolni (miközben a Műegyetemen meg omladoznak az épületek, de ez már megint egy másik story). Vagy a bohózatot, amit a Bartok Béla úttal leműveltek (másfél sávra beszorított autók, csak hogy a gecibicajosnak ne legyen igaza). A napi Váci úti csodát pedig nem is említeném.

Aki érdeklődik a városi közlekedés iránt, annak ajánlani tudom a Vitézy és a Közlekedő tömeg fb oldalát, szoktak érdekes contentek szerepelni.

Mondom mindezt úgy, hogy Tarlóst még csak nem is utálom. De azt nem lehet neki megbocsátani, hogy Viktor oroszspanjai miatt napi félmillió embert szaunában utaztat még 30 évig...

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 11:03
Szerző: _Bushido_
Lehet, hogy valamennyire jó ötlet ez a bizonyos sétáló Budapest. Csak épp a kivitelezése nem könnyű, sőőt! Már több Pesttől kiesebb városban is megkezdték ezt az ötletet, viszont nincsen meg ehhez az infrastruktúra. Először talán azt kéne kiépíteni, felépíteni a hozzá szükséges dolgokat.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 8:17
Szerző: Süti
A sétáló Budapest (jelenleg) nem egy működő koncepció sajnos. Pláne ahogy ő elképzelte, már amennyit elmondott erről.
Nekem Puzsér is már a túl sok kategóriába esik, nem azzal van baj, hogy mindenről van véleménye, hanem hogy szentül hiszi, mindenben igaza van.
Ez kicsit ismerős a másik oldalról. :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 0:09
Szerző: Pipita
Szerintem tök fasza kampányt folytat, a sétáló Budapest pedig egy lépés lenne Európa felé. A tizenötezer másik irányba tett rohamléptek után tök jó lenne végre picit a helyes irányba is elindulni.

Hogy erre Puzsér-e a megfeelő ember azt nem tudom. Az ötlettel mindenesetre ő állt elő.

Amúgy az szerintem nem baj ha a főpolgármester nem ért a városvezetéshez, ha az alpolgármesterei igen, és hallgat rájuk.

Gondolom nem kell magyaráznom hogy Trump sem ért az elnökösködéshez.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 15., szombat 22:47
Szerző: kierkegaard
Ude szinfolt?
Inkabb egy bohoc, jo nagy vicc. Semmit se ert a varosvezeteshez es az aki moge all az ugyan olyan komolytalan.

Akkor mar inkabb tarlos, mert szerintem a korrupcios szarjain kivul jol vegzi a munkajat.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 15., szombat 22:21
Szerző: 'shutterisland
visszaterve puzserre.
szerintetek lehet barmi realis sansza, vagy inkabb csak ude szinfolt az indulasa ?

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 15., szombat 14:20
Szerző: Tottinho
KAG írta:
Tottinho írta:Délutáni szarvas vonulás sátorhelynél.

Elég komoly :)
Sátor vonulás szarvashelynél nem volt? :mrgreen:
:lol: :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 15., szombat 14:16
Szerző: KAG
Tottinho írta:Délutáni szarvas vonulás sátorhelynél.

Elég komoly :)
Sátor vonulás szarvashelynél nem volt? :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 15., szombat 13:58
Szerző: Tottinho

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 15., szombat 13:25
Szerző: Pipita
_Bushido_ írta:Anno bevezették a vasárnapi zárvatartást (ami pl Ausztriában sok-sok éve működik), majd látták, hogy mégse jó, úgyhogy visszavonták. Most bevezették ezt az új törvényt. Pár hónap alatt ki fog derülni, hogy milyen. HA netán ez se váltja be a "hozzá fűzött reményeket", akkor LEHET, hogy ezt is visszavonják. De gondolom úgy voltak vele, hogy egy próbát megér. Aztán meglátjuk.

De legalább Gyurcsány feri és a bandája ne mondana semmit a mostani huliganizmus témájában. Épp nekik kéne csöndben maradni a korábban történtek miatt.
Tehát? Mi a lényeg? Nem látom a hozzászólásodnak az értelmét.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 14., péntek 21:41
Szerző: kodo
_Bushido_ írta:Anno bevezették a vasárnapi zárvatartást (ami pl Ausztriában sok-sok éve működik), majd látták, hogy mégse jó, úgyhogy visszavonták. Most bevezették ezt az új törvényt. Pár hónap alatt ki fog derülni, hogy milyen. HA netán ez se váltja be a "hozzá fűzött reményeket", akkor LEHET, hogy ezt is visszavonják. De gondolom úgy voltak vele, hogy egy próbát megér. Aztán meglátjuk.
Ez nem így működik. Teljesen rossz hasonlat.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 14., péntek 21:37
Szerző: _Bushido_
Anno bevezették a vasárnapi zárvatartást (ami pl Ausztriában sok-sok éve működik), majd látták, hogy mégse jó, úgyhogy visszavonták. Most bevezették ezt az új törvényt. Pár hónap alatt ki fog derülni, hogy milyen. HA netán ez se váltja be a "hozzá fűzött reményeket", akkor LEHET, hogy ezt is visszavonják. De gondolom úgy voltak vele, hogy egy próbát megér. Aztán meglátjuk.

De legalább Gyurcsány feri és a bandája ne mondana semmit a mostani huliganizmus témájában. Épp nekik kéne csöndben maradni a korábban történtek miatt.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 13., csütörtök 19:19
Szerző: csababarca
kierkegaard írta:Poltvadász Játék!

Ki mondta az alábbi két idézetet?

"Elegünk van a politikai pamfletekből, az ellenzék ahelyett, hogy kákán is csomót keres, örvendezhetne, hogy a kormány teljes foglalkoztatottságot teremtett"

"A Kádár rendszerben ajándéknak számított a másodállás vállalása, de akkor sokak számára a mélyszegénység elkerülését jelentette. Arról ne is szóljunk, hogy a szabad szombat az akkori kormányzás szerint adomány volt. Egyre jobban látszik, hogy a felcsicsázott irodában ülő szakszervezeti vezetők nem ismerik fel a munkások tényleges érdekeit"

a) Thrürmer Gyula
b) maga Kádár
c) Biszku Béla
d) a fidesz több milliárd közpénzből kitömött civil szervezete

megjelölöm a D válaszlehetőséget.

zseniálisak egyébként.
és nem sül le a pofájukról a bőr.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 13., csütörtök 18:26
Szerző: kierkegaard
Poltvadász Játék!

Ki mondta az alábbi két idézetet?

"Elegünk van a politikai pamfletekből, az ellenzék ahelyett, hogy kákán is csomót keres, örvendezhetne, hogy a kormány teljes foglalkoztatottságot teremtett"

"A Kádár rendszerben ajándéknak számított a másodállás vállalása, de akkor sokak számára a mélyszegénység elkerülését jelentette. Arról ne is szóljunk, hogy a szabad szombat az akkori kormányzás szerint adomány volt. Egyre jobban látszik, hogy a felcsicsázott irodában ülő szakszervezeti vezetők nem ismerik fel a munkások tényleges érdekeit"

a) Thrürmer Gyula
b) maga Kádár
c) Biszku Béla
d) a fidesz több milliárd közpénzből kitömött civil szervezete

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 13., csütörtök 17:14
Szerző: Pipita
kierkegaard írta:
füst írta:...
a nemzeti konzultcio 4,2 millio. a fidesz közpénzből pártpolitikára használja fel tízszerese a jobbik költségvetésének. Ez miért a jobbik hibája? Azért gyalázatos a jobbik vagy az LMP teljesítménye, mert nem tudják felvenni a versenyt a lopott vagyonból fenntartott propagandagépezetre? Nem a kormány teljesítménye gyalázatos, hiszen közpénzt használnak fel pártpolitikai célokra? Ez csak azért oké mert nem a Gyurcsány hanem az Orbán csinálja? Ez nem kommunista gondolkodás?

Lenne másik kérdésem is. Miért költ állami monopolhelyzetben lévő cég mint az MVM meg a jegybank lakossági hirdetésekre és miért csak fideszes médiában? Hogy a bús picsába lett a magyar állam a legnagyobb piaci hirdető, kétszer annyit költve a hirdetési piacon mint a telekom (2. helyezett)? Ez is az ellenzék gyalázatos teljesítménye miatt van? Hogy évi 200 milliárdokkal tömjük a fideszes "nonprofit" médiaholdingot ahová a strómanok ingyen ajánlottak fel milliárdos cégeket?

A választási törvény egyfordulós rendszere ahol elveszik másfél millió szavazat is az ellenzék hibája?

Az olaf jelentések a kimosott és pártpropagandára felhaszált uniós forrásokról is az ellenzék hibája?

Az is az ellenzék hibája, hogy Orbán nem mer elmenni egy nem-fideszes újságba ahol nincsenek megfélemlítve a dolgozók?

Örülnék, ha említenéd a véleményed az Orbán által közérdeknek minősített fideszes médiaholdingról is. Tudod, amit az orbán nemzetgazdasági közérdeknek minősített, hogy ne tudja vizsgálni az ÁSZ és a GVH. Jó lenne, ha elárulnád, hogy szerinted miért mond le fideszes oligarchák tömege 400 cégről amiket nemrég még milliárdokért vettek meg. Matolcsy Ádi a jegybanki alapítványokon keresztül kimosott milliárdokból megvette milliárdokért az origót, hogy aztán ingyen lemondjon róla. A ballib sajtó hibája nyilván, hogy ezt a versenyhivatal Orbán döntése miatt nem vizsgálhatja, miközben pár hete megakadályozták, hogy az RTL Klub megvegye a 24.hu 30%-át.

Persze hogy ingerultek az emberek mert milyen orszag az ahol a kínaiaknak bemondásra megépítünk egy 750 milliárdos vasútvonalat megtérülési terv nélkül vagy ahol felvesszük a magyar történelem legnagyobb hitelét devizában az oroszoktól vagy ahol a gazdaság 7%-át öntik rá az infrastruktúrára pont azok akik ellen a viktorka szabadságharcot vív, egy olyan évtized ahol még Románia is feljön vásárlóerő alapján mellénk, az egy kibaszott jó gazdasági környezet. Minimum egy 10,5%* lenne a legisebb elfogadható fejlődés nem? Amire azt lehetne mondani, hogy nézd már, itt tényleg 5%-al túlteljesítjük a régiót.
Ezek itt mind nem az ellenzék hibája. Ezek itt mind Orbán Viktor és bandájának "hibája". Vagy hát rendszere.

Az ellenzék egyetlen hibája az hogy fejből összeírtál hatezer szart, lehetne még ötször ennyit egy óra kutatómunkával tényszerűen alátámasztva leírni, mégsem tudta mindezen dolgokat a maga malmára hajtani az ellenzék, mert annyira töketlen az összes.

2012-ben az LMP megpróbálta megakadályozni az egyoldalú alkotmánymódosítást. Nem sikerült, de legalább cisnáltak valamit. Attól naptól tegnapig gyakorlatilag hat és fél éven keresztül nem csinált semmit a parlamenti ellenzék. Ami értékelhető megmoozdulás volt az egy új, parlamenten kívül maradt pártnak, meg a viccpártnak volt köszönhető. Ez az ellenzék bűne.

Nekem a tegnapi nap nagyon tetszett mert végre csináltak valamit. Így tovább.
Viszont itt mellékzöngén azt is megemlíteném, hogy a megmaradt ellenzéki médiának óriási súlya van, és itt nyilván az indexre gondolok. Ez pedig az ellenzéknek is lehet probléma, ugyanis én úgy érzem hogy bizonyos kérdésekben nem is mernek máshogy megnyilvánulni egyes politikusok, csak úgy hogy az tetsszen a balos vagy ellenzéki sajtónak, mert ha nem, akkor őket is simán szétszedik. És szerintem ebből is fakadnak ott problémák, konkrétan hogy a balos sajtónak akarnak megfelelni, nem pedig a szavazóknak. De ezt lehet csak én érzem így.
Az index miatt már nem sokáig kell aggódnod sajnos.