Oldal: 1233 / 2033

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:23
Szerző: Anthony
Nehéz utánakeresni, és nyilván a nagyobb országokban több nagy cég is van, ergo valós versenyhelyzet, de amit találtam pl:

Multiplex ausztrál cég építette: Wembley stadion, Emirates tornyok, London tower
Aecom amerikai cég: a fél világot, London, Svédország, Hongkong, stb.
A quatari vb egyik stadionját olasz cég építi konzorciumban.
A román nemzeti arénát német és olasz cég építette: Max Boegl és Astaldi
Alpine Bau németek a lengyel nemzeti stadiont.

Tovább nincs kedvem guglizni.

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:18
Szerző: füst
Colas, Strabag, Swietelsky, stb. Ezek ugrottak be hirtelen. Ezek a nagy cégek már azt csinálják hogy megvesznek - jelen esetben magyar - cégeket, és az lesz a nevük mint pl Swietelsky Vasúttechnika Kft. Autópályát meg mindenhol csinálnak, nem csak itt.
Nos, a Colas útépítéssel foglalkozik, a Swietelsky vasútépítéssel, a Strabag pedig ehhez a régióhoz tartozik, ráadásul pályázott is... az autópályaépítés pedig továbbra is egy másik iparág, nem az volt a téma. A Colas nem fog állatkertet építeni, erre van egy ezresem.

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:17
Szerző: defender3
Állami beruházásokhoz annyit, hogy még 2009-2010-es tanévben az igazgató volt a matektanárom és ő mindta, hogy az állami beruházások úgy kezdődnek, hogy a teljes összeg 20%-a kerül a haverok zsebébe, és csak a maradékból lesz beruházás. Azóta csak rosszabb lett a helyzet.

Így, hogy itt a tavasz ki mikor fogja az autóján cserélni a téli gumikat nyárira?

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:01
Szerző: rashidm
füst írta:
Anthony írta:Érdekes módon autópálya kilométerek ezreit építették külföldi cégek Európában, ha megnézünk külföldi stadionokat, sportlétesítményeket biztos ott is lehet találni bőven példát. 2017-ben ne hozzuk fel az utazási/szállítási költségeket, mert az már régen nem tényező sehol sem.
Ha biztos van bőven példa, akkor gondolom nem esik nehezedre mondani párat, hogy ne csak a levegőbe beszélj, és bebizonyítsd az állításodat, ha már a kérdésekre nem válaszoltál. :)
És igen, felhozom, mert nemhogy nem tényező, hanem jelentős összegekről van szó, nem véletlen hogy fénykorában a KÉSZ sem jutott messzebb Romániánál és Ukrajnánál.

Az autópálya-építés egészen más kávéház, teljesen más technológia és infrastrukturális szükségletei vannak, továbbá feltételezem Nyugat-Európa már nagyon jól kivan építve autópályákkal, míg Közép- és Kelet-Európában óriási hiány van autópályákból, ezért jobban érdekeltek a nyugati cégek is ebben a régióban. Az építőipar más tészta, épületek mindenhol ugyanúgy kellenek, ezért egy cég nem fog több száz km-rel és x országhatárral arrébb építkezni, ha a székhelyétől mondjuk 50 km-re is tud... De ez csak az én tippem. mivel nem értek az autópályaépítéshez, ott nem tudom mi újság, de mint mondtam, nem is ide tartozik, igazságtalannak tartom idekeverni. :)
Colas, Strabag, Swietelsky, stb. Ezek ugrottak be hirtelen. Ezek a nagy cégek már azt csinálják hogy megvesznek - jelen esetben magyar - cégeket, és az lesz a nevük mint pl Swietelsky Vasúttechnika Kft. Autópályát meg mindenhol csinálnak, nem csak itt.

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 18:19
Szerző: füst
Anthony írta:Érdekes módon autópálya kilométerek ezreit építették külföldi cégek Európában, ha megnézünk külföldi stadionokat, sportlétesítményeket biztos ott is lehet találni bőven példát. 2017-ben ne hozzuk fel az utazási/szállítási költségeket, mert az már régen nem tényező sehol sem.
Ha biztos van bőven példa, akkor gondolom nem esik nehezedre mondani párat, hogy ne csak a levegőbe beszélj, és bebizonyítsd az állításodat, ha már a kérdésekre nem válaszoltál. :)
És igen, felhozom, mert nemhogy nem tényező, hanem jelentős összegekről van szó, nem véletlen hogy fénykorában a KÉSZ sem jutott messzebb Romániánál és Ukrajnánál.

Az autópálya-építés egészen más kávéház, teljesen más technológia és infrastrukturális szükségletei vannak, továbbá feltételezem Nyugat-Európa már nagyon jól kivan építve autópályákkal, míg Közép- és Kelet-Európában óriási hiány van autópályákból, ezért jobban érdekeltek a nyugati cégek is ebben a régióban. Az építőipar más tészta, épületek mindenhol ugyanúgy kellenek, ezért egy cég nem fog több száz km-rel és x országhatárral arrébb építkezni, ha a székhelyétől mondjuk 50 km-re is tud... De ez csak az én tippem. mivel nem értek az autópályaépítéshez, ott nem tudom mi újság, de mint mondtam, nem is ide tartozik, igazságtalannak tartom idekeverni. :)

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 17:04
Szerző: Anthony
Érdekes módon autópálya kilométerek ezreit építették külföldi cégek Európában, ha megnézünk külföldi stadionokat, sportlétesítményeket biztos ott is lehet találni bőven példát. 2017-ben ne hozzuk fel az utazási/szállítási költségeket, mert az már régen nem tényező sehol sem.

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 15:57
Szerző: rashidm
füst írta:
Anthony írta:http://index.hu/gazdasag/2017/03/01/nem ... boviteset/
Ide is csak a Strabag meg Mészáros pályázott. Úgy látszik a többi európai építőcég annyira képben van a magyarországi viszonyokkal, hogy nem hajlandóak energiát fektetni a pályázatba, gondolom tudják, hogy fölösleges.
Elég sok kijelentést tettem az elmúlt hsz-eimben, ezért az ilyesmit most mellőzném, mert érzem hogy sok lesz már ebből a témából és belőlem is és nem akarok untatni másokat a szavaimmal. Szóval inkább csak tőled kérdeznék, ha már ismét felhoztad a témát.
Kérlek áruld el; miért érné meg egy cégnek több száz, esetleg 1-1,5 ezer km-errel távolabbi építkezést megpályázni, ha a saját régiójában is talál? Másik oldalról pedig, hogyan lenne képes egy ilyen cég ugyanazért az árért jobb munkát vállalni, vagy pedig olcsóbban ugyanazt a minőséget garantálni, mint egy regionális cég, ha az utaztatás súlyos pénzeket visz el? Hogyan képzeled el a dolgot? Csak azután van értelme a konklúziódnak ha ezek a kérdések választ nyertek.
Olyan ez mintha egy szobafestő inkább a szomszéd megyébe járna át festeni a saját városa helyett... kinek érné az meg?

Sajnos megvan a véleményem bizonyos újságírói tevékenységekről. És arról is hogy mennyire divatos a magyar vonatkozású eseményeket, dolgokat és sokszor eleve a magyar szót pejoratív céllal használni. De tartom a szavam és nem fejtem ki.
Hát a Strabagnak konkrétan nem kéne utaznia, mert van mo-i részlege.

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 15:47
Szerző: füst
Anthony írta:http://index.hu/gazdasag/2017/03/01/nem ... boviteset/
Ide is csak a Strabag meg Mészáros pályázott. Úgy látszik a többi európai építőcég annyira képben van a magyarországi viszonyokkal, hogy nem hajlandóak energiát fektetni a pályázatba, gondolom tudják, hogy fölösleges.
Elég sok kijelentést tettem az elmúlt hsz-eimben, ezért az ilyesmit most mellőzném, mert érzem hogy sok lesz már ebből a témából és belőlem is és nem akarok untatni másokat a szavaimmal. Szóval inkább csak tőled kérdeznék, ha már ismét felhoztad a témát.
Kérlek áruld el; miért érné meg egy cégnek több száz, esetleg 1-1,5 ezer km-errel távolabbi építkezést megpályázni, ha a saját régiójában is talál? Másik oldalról pedig, hogyan lenne képes egy ilyen cég ugyanazért az árért jobb munkát vállalni, vagy pedig olcsóbban ugyanazt a minőséget garantálni, mint egy regionális cég, ha az utaztatás súlyos pénzeket visz el? Hogyan képzeled el a dolgot? Csak azután van értelme a konklúziódnak ha ezek a kérdések választ nyertek.
Olyan ez mintha egy szobafestő inkább a szomszéd megyébe járna át festeni a saját városa helyett... kinek érné az meg?

Sajnos megvan a véleményem bizonyos újságírói tevékenységekről. És arról is hogy mennyire divatos a magyar vonatkozású eseményeket, dolgokat és sokszor eleve a magyar szót pejoratív céllal használni. De tartom a szavam és nem fejtem ki.

Re: OFF

Elküldve: 2017. március 1., szerda 10:47
Szerző: Anthony
http://index.hu/gazdasag/2017/03/01/nem ... boviteset/
Ide is csak a Strabag meg Mészáros pályázott. Úgy látszik a többi európai építőcég annyira képben van a magyarországi viszonyokkal, hogy nem hajlandóak energiát fektetni a pályázatba, gondolom tudják, hogy fölösleges.

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 19:15
Szerző: Kercsó
brutál igaz motivációs löket.

már ha érdekel egyáltalán valakit itt

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 18:08
Szerző: Realista24
Ezért írtam, hogy ha nem tudnak kevesebbet lopni, akkor legyen piaci alapú a pályázat kiírása. Nagyobb meló, de legalább tízmillárdok maradnának meg/lennének nehezebben ellophatóak.

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 17:59
Szerző: füst
Realista24 írta:
Most az a lépés jön, hogy mond valaki valami jobbat, és aszerint továbbhaladunk. A problémák itt kezdődnek. :)
Lopjanak kevesebbet, az rossz nézet? Vagy ami 10.000 Ft, azt ne 100.000 Ft-ért szerezzék be. És hasonló apróságok. Az egész kiírási rendszert kellene átreformálni, lennének rá ötleteim is, de sok értelme nincsen. Kezdetben elég lenne egy piaci alapú árazást bevezetni, nem pedig keret alapút.
Hát ez már színtisztán politikai kérdés, nem nagyon szeretnék továbbhaladni, még pár sort megengedek magamnak; röviden mind nagyon jó nézet, csak a lopjanak kevesebbet olyan kategória, mint oroszlánnak mondani hogy egyen kevesebbet az elé rakott húsból. Ha maga a rendszer nem önszabályozó, és nem zárja ki a lopás lehetőségét, akkor kivülről hiába mondogatjuk hogy lopjanak kevesebbet. Szóval a kiírási rendszer reformálása már inkább jónak tűnik. Sajnos keveseknek ér el odáig a keze, hogy befolyásoljon ilyen magas szinten döntéseket, de meg lehet próbálni, támogatottság kérdése az egész. Ha te belekezdesz, garantáltan van egy szavazatod, de ha nincs aki megtegye, mert sajnos nincs, akkor csak a vállvonogatás marad... Magam részéről ez egy óriási fekete pont a kormány részére, párt szinten, mert kivételesen nekem Orbánnal viszonylag kevés problémám van, a jelenlegi és a közelmúltbéli felhozatalból őt tartom a legalkalmasabb embernek... viszont párt szinten, akik körbeveszik őt, az métely... az ellenzéki erőt szintén nem szeretném hosszasan jellemezni, rombolni tudnak, értékalkotásban eddig 0. A legszomorúbb hogy a kormányzásban olyan környezet alakult ki, ami Orbánra van szabva. Jelenleg hát ki-ki döntse el, de szerintem úgy nagyjából működőképes, viszont ha ő leköszön, akkor elszabadul a hajóágyú. De ez már messzire visz.

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 17:09
Szerző: Realista24
Most az a lépés jön, hogy mond valaki valami jobbat, és aszerint továbbhaladunk. A problémák itt kezdődnek. :)
Lopjanak kevesebbet, az rossz nézet? Vagy ami 10.000 Ft, azt ne 100.000 Ft-ért szerezzék be. És hasonló apróságok. Az egész kiírási rendszert kellene átreformálni, lennének rá ötleteim is, de sok értelme nincsen. Kezdetben elég lenne egy piaci alapú árazást bevezetni, nem pedig keret alapút.

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 17:00
Szerző: füst
Szerinted azzal lehet élénkíteni a magyar építőipart, hogy mindig mindent egy cég nyer, ergp monopoliuma van belföldön, vagy azzal ha korrekt verseny van?
Hát... a kérdést nem egészen értem.
Ha nincs más cég, ami versenyképes pályázó lenne, akkor hiába akarsz versenyeztetni... nem tudom elképzelni a szituációt amire gondolsz, van mondjuk 2 cég, akinek lenne kapacitása hogy végigvigye a projektet. Az egyik jelentkezik, mert úgy gondolja megéri, a másik nem, mert nem tud olyan jó ajánlatot adni, vagy más munkák miatt nincs rá erőforrás, vagy stratégiailag más építkezést fontosabbnak ítél meg stb. ezért nem pályázik... ilyenkor mit kellene tenni, erőszakkal rátukmálni arra aki nem is pályázott? Versenytársat külföldön lehetne találni, az viszont egészen biztos nem segítene a magyar gazdaságnak. Több ló nem indul. :)
A lopnak, de másképp nem lehet/legalább csináltak valamit, legalább itthon marad a pénz szemlélet amit nagyjából képviselsz eléggé szomorú, hogy ne fogalmazzak durván.
Én is nagyon szomorúnak tartom a helyzetet, de amíg nincs senki aki jobb ötlettel előállna rendszerszinten, addig álljon le minden? Ez sajnos nem életszerű.
Addig a pontig könnyű eljutni hogy "ez így szar". Ezt felfogtam, és szerintem mind tisztában vagyunk vele. Most az a lépés jön, hogy mond valaki valami jobbat, és aszerint továbbhaladunk. A problémák itt kezdődnek. :)

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 16:27
Szerző: Anthony
http://index.hu/sport/futball/2017/02/2 ... _stadiont/
Itt azt írja, hogy "nyílt nemzetközi közbeszerzési eljárás" volt, vagyis bárki jelentkezhetett volna, de sajnos csak a Strabag és Mészáros értek rá jelentkezni.

@füst
Én nem tudom, hogy te mennyire vagy tisztában a dolgokkal, de attól mert építkezésben dolgozol és érted a számokat meg a rajzokat a többihez nem biztos, hogy igen.
Szerinted azzal lehet élénkíteni a magyar építőipart, hogy mindig mindent egy cég nyer, ergp monopoliuma van belföldön, vagy azzal ha korrekt verseny van?
A lopnak, de másképp nem lehet/legalább csináltak valamit, legalább itthon marad a pénz szemlélet amit nagyjából képviselsz eléggé szomorú, hogy ne fogalmazzak durván.

Egyébként meg nézzétek meg a Dagály tervek vs valóság fotóit, meg az államtitkári magyarázatot hozzá. Ez a magyar ugar..

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 16:25
Szerző: füst
Amúgy füstről nem tudom eldönteni, hogy bérelt troll, vagy mert ő az építőiparban dolgozik azt hiszi mindent tud. Csak ő tud helyesen.
Nem szoktam ilyenekre válaszolni, de neked segíthetek a döntésben... nagyon kevés témában írok, és mivel például nekem az ízlelőbimbóim is kifejezetten gyengék, ezért a második feltételezésed egészen biztosan kiesik. Az elsőhöz szerintem nem vagyok elég aktív fórumozó, és szerintem nem jut el nagy tömegekhez az írásom, de ha valakinek van kedve fizetni... :)
Nem véletlen, hogy rengetek építési vállalkozás ment tönkre az utóbbi években...
Hát, elég nagy a versengés. Sok vállalkozás van viszonylag kevés munkára, ezért előnytelen szerződésbe is hajlandóak belemenni az alvállalkozók, csak azért hogy legyen munka. És ezáltal kiszolgáltatottá válnak, a pénzéhez rendszerint az jut hozzá magabiztosan, aki minőségi, lelkiismeretes munkát végez (ez jó dolog), vagy aki a megfelelő emberekkel van jó viszonyban (ez pedig nem).

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 16:00
Szerző: Realista24
a. Mert olyan nehéz lesz változtatni azon, mint 45 milliárdról 190-re tornászni a költségvetés tervezetet :lol:
Amúgy ha hiszed, ha nem, azon már nehéz változtatni.

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 15:59
Szerző: kiserik
Realista24 írta:De a jó hír, hogy a pályázat alapján legalább nem lesz 250 milliárd mert csak 5%-kal nőhet maximum a költségvetés nagyon indokolt esetben.
Ja. Mert olyan nehéz lesz változtatni azon, mint 45 milliárdról 190-re tornászni a költségvetés tervezetet :lol:

Magyar fővállalkozó vs külföldi: ismerek sajnos olyan alvállalkozót, aki állami megbízásban ment tönkre. Elkezdték a melót gépekkel, emberekkel, nem is volt baj. Még az elején pénzt is kaptak. Aztán a pénz ilyen olyan indokkal megakadt, de a munkát folytatni kellett, mert ha nem, akkor ugrott minden. Összeszedtek minden megtakarítást, még hitelt is vettek fel, hogy tudják fizetni a munkásokat, üzemeltetni a gépeket, de a magyar fővállalkozó nem fizetett. Addig húzták, míg nem kénytelenek voltak abbahagyni a munkát 150 milliós "állami" tartozás mellett. Azóta sem láttak belőle egy petákot sem, de nem is fognak. Nem véletlen, hogy rengetek építési vállalkozás ment tönkre az utóbbi években...

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 15:57
Szerző: sentry
Amúgy füstről nem tudom eldönteni, hogy bérelt troll, vagy mert ő az építőiparban dolgozik azt hiszi mindent tud. Csak ő tud helyesen.

De én elengedem ezt a témát, mert sajtreszelővel maszturbálni is élvezetesebb 100x mint vitatkozni ezen a témán. Én nem leszek ettől több, és meg is untam. Nektek kitartás! :agree:

Re: OFF

Elküldve: 2017. február 27., hétfő 15:56
Szerző: MesQueUnClub
Attól nem élénkül a gazdaság, hogy építkezésnek feltüntetett rablást végeznek, mert annak a 190 milliárdnak gyanítom fel se, fordul az építkezésre. A gazdaság fellendítésének, nem az a módja, hogy közpénzt lopnak.