Oldal: 251 / 1275

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 24., hétfő 15:34
Szerző: füst
Boldog Karácsonyt! :)

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 24., hétfő 15:00
Szerző: dzsi91
Merry kriszmösz emberek !! :iszunk:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 24., hétfő 14:12
Szerző: p.csabi1
Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek!
:)

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 24., hétfő 14:12
Szerző: Jim
jujj
fájdalmas :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 24., hétfő 13:54
Szerző: RealAsensio

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 19:05
Szerző: Huni
h3x0r írta:
Huni írta:h3x0r, Kolozsvár-Szeben-Pitesti-Bukarest útvonalon mentetek?
Gyergyó-Bukarest, 330 km, éjjel 5-6 óra, nyáron hazafele jöttem már 10-et is. :lol:
Igen, azert hozza tartozik, hogy Kolozsvarig volt majdnem 3 ora, ami 150 km. :mrgreen: (ejszaka 20 perccel kevesebb)

szerk.: pedig az ut minosege is jo volt
Az út minőségével ott nincs baj, de nagy a tranzitforgalom, irányonként egy sáv, kamionok, veszélyes előzések, balesetek. Az egyik legveszélyesebb szakasz az országban. Hasonló a magyarországi 4-es úthoz, bár ez elég sok szakaszról elmondható itt.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 18:46
Szerző: h3x0r
Huni írta:h3x0r, Kolozsvár-Szeben-Pitesti-Bukarest útvonalon mentetek?
Gyergyó-Bukarest, 330 km, éjjel 5-6 óra, nyáron hazafele jöttem már 10-et is. :lol:
Igen, azert hozza tartozik, hogy Kolozsvarig volt majdnem 3 ora, ami 150 km. :mrgreen: (ejszaka 20 perccel kevesebb)

szerk.: pedig az ut minosege is jo volt

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 18:31
Szerző: istimester
Én nagyjából bejártam a régi Monarchiát. Brünnben éltem hat évig. Bocs, de a saját szememnek hiszek.
Pedig statisztikát is tanultam a sok-sok félév matek során :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 18:25
Szerző: Huni
Félreértés ne essék, nem azt akartam mondani, hogy nálatok sokkal jobb lenne minden, csak azt sem gondolom reálisnak, hogy Románia annyira utolérte volna Magyarországot. Vannak területek amiben közeledtünk, de az összképet nézve van lemaradás. Ahogy Professore is írta, vannak olyan részei az országnak, hogy meglepődnétek. Olténiában (Craiova és Slatina között) van egy Bals nevű kisváros, ahol reggel 7-től este 8-ig dugó van. Miért? A gyalogátjárók miatt. Arra nem képesek bazdki, hogy lámpákkal irányítsák a forgalmat, vagy felüljárót építsenek a gyalogosoknak. Jön mama, rálép az átjáróra, a forgalom megáll. Átment mama, indulna a forgalom, jön tata. Tata átmegy, jön Jocó a kutyájával. Egyszerűen megoldható lenne a probléma, terelőút sem kellene, de ennyit sem oldanak meg. És ott szívsz 1 órát, mie átmész azon a 3 km-en. Erdély mondjuk úgy ahogy kinéz, de átmész a moldvai részre, mondjuk Vasluiba és az az érzésed, hogy időutazol. Bár az igaz, hogy egyes részeken voltak fejlesztések, vannak normális utak is. Erdély egyik legkeresettebb turista látványossága a Gyilkos-tó, talán jártatok ott. És ha mondjuk azt az idén nyáron tettétek, akkor kaptatok ízelítőt azokból az utakból, amiről beszélek. Gyergyószentmiklóstól a Békás-szorosig kegyetlenül irtó szar volt, aztán ősszel maszekoltak egy keveset, de tavaszra megint ugyanolyan lesz.

h3x0r, Kolozsvár-Szeben-Pitesti-Bukarest útvonalon mentetek?
Gyergyó-Bukarest, 330 km, éjjel 5-6 óra, nyáron hazafele jöttem már 10-et is. :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 18:20
Szerző: h3x0r
Professore írta:Gyere egyszer egy Kolozsvar-Bukarest vonalon es beszelgethetunk.
Barhogy is nezzuk, egy ketszer akkora orszag fele annyi autopalyaval, ennek is a negyeden (Bukarest - Konstanca) a 2 savbol 1 szinte jarhatatlan. Nyaron volt egy Nagyvarad - Konstanca utunk, 850 km, ejszaka 10 ora alatt, nappal 11. Ami alapbol nem sokat arul el, viszont olyan is ritkan fordult elo, hogy tesom vezetes utan kb azonnal ment lefekudni, pedig korabban tobbszor is vezetett ennel idoben es tavban is joval tobbet.

Eleg sok ismerosom koltozott Magyarorszagra, volt akinek bejott, volt aki inkabb vissza koltozott, mert a kevesebb fizubol is tobb penzt tud felre tenni. Azokrol nem is beszelve, akik eladtak a 2 szobas varosi lakasukat es Biharkeresztesrol jarnak napi szinten dolgozni ugy, hogy viszik a gyerekeket is iskolaba. Ami viszont erdekes, hogy Debrecen es Nagyvarad kozott rengeteg a hasonlosag, sok minden egyenlore allnak, egy kivetellel, ami az egeszsegugy. Akit mindket helyen kezeltek, az tudja, hogy brutalis a szakadek a ket orszag kozott es nem Romania javara. (Es itt most nem arrol van szo, hogy te viszed a WC papirt, a kezfertotlenitot, mennyit kell varakozz vagy epp mennyi halapenzt adsz, hanem az egyik helyen meg tudnak gyogyitani, a masikon nem)

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 16:08
Szerző: kierkegaard
Nem. Nem kell nezni a jot. Ugy sose lesz valtozas, fejlodes. Igen is ki kell nyitni a szankat, kimenni tuntetni nem pedig szolgalelkunek madadni.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 15:54
Szerző: Professore
kiserik írta: Huni írásából (mert arról volt szó) melyik az a rész, amibe nem lehet beírni Románia helyett Magyarországot? Infrastruktúra? Az E3-as főút az egyik legforgalmasabb az országban. Az országhatártól Miskolcig 80km-es szakaszon libasorban mennek folyamatosan a kamionok településeken keresztül. 20 éve készen vannak a tervek az autópályára. Tudod mennyi van ebből kész? 1 km. Tavaly adták át, mert már égő volt, hogy Szlovákiából nem tudnak normálisan lehajtani az ottani autópályáról a mi foshalom utacskánkra. Idén kezdtek bele az egész szakasz építésébe (valószínűleg a Hell érdekei miatt), de biztosan el fog tartani jó pár évig. Útfelújítás: járhatatlan utak felújítása abból áll, hogy felmarják a felső réteget, egy nagy géppel megtolólapozzák a felületet, majd az így keletkezett sűrűn barázdált útalapra rálökik a felmart aszfaltot és behengerezik. Mindezt ősz végén, a hidegben. Fél év után már csak a rázós réteg van meg. Rosszabb, mint volt, de a KPM-nek erre futja, a nagyvállalkozóknak meg nem éri meg, csak az új út építés lófasz minőségben.
Látszatra itthon minden szép és jó, csak rohad az egész. Főleg a végeken.
Nem is mondtam hogy az orszagutak szintjen nagy lenne a kulonbseg. Tudod azert nalatok a fontosabb korridorok menten epultek/epulnek (valoban) sztradak azaz van alternativa itt nincs. Ne gondold hogy nalunk minden sztrada szuper bar alig van belole... Gyere egyszer egy Kolozsvar-Bukarest vonalon es beszelgethetunk. Vagy ott van Moldva, Oltenia egy-egy teljes regio 0 autopalya nelkul stb. A foldutak es kovezett utak reszaranyarol ne is beszeljunk a "vegeken" mert ez nalunk meg boven napirenden van. Feher megye (Ro) kozutjainak kb 20% fold es kovezett ut. Vagy vegyuk akarmelyik E utat nehany varost leszamitva egy telepulesnek sincs elkerulo epitve, elozesi sav max komoly emelkedoknel es ott sem mindenhol (ebben a bulgarok is messze elottunk vannak pl) Mikor a Bukaresti korgyuru fele menetiranyonkent egy savos es az is sokaszor jarhatatlan es olyan dugo van rajta sokaszor hogy 1 ora alatt haladasz 1.5-2 km mert nincs megoldva a racsatlakozas stb. En amugy befejezem mert nincs ertelme plane ugy hogy max Erdely egyes reszein van sokatoknak tapasztalata. Mielott megkerdezned ha az utobbi 5 evet nezem es durvan megfuttatom akkor valahol 7-8 ezer km mentem Magyarorszagon sztradan, fouton es megyei szintu utakon vegyesen lenyegeben minden orszagreszt erintve. Szoval ismerem a magyar utviszonyokat eleg jol hidd el es a Romaniait is eleg komolyan. A minosegrol es tervezesi es karbantartasi bakikrol nem is erdemes hogy beszeljek mert katasztrofa. Egy pelda E60 Segesvar-Brasso szakaszon beomlott az egyik forgalmi sav kb 100 m hosszan. Na ezt megjavitani ugy 3 ev kellett...es sorolhatnam. Szerinted miert az Eu szintjen a legrosszabb a kozlekedesbiztonsag nalunk? Szoval amit Huni leirt az ugy is van es tartom hogy azert nalatok jobb a helyzet a NAGYINFRASTRUKTURA teren (mert ezt mondtam egyebkent)

Na mind1 a mar azon veszekedunk hogy kinel nagyobb a nyomor akkor eleg szomoru a helyzet mindket oldalon. Szoval nezzuk inkabb a jobb dolgokat mert ettol csak az ember depisebb lesz. A magam reszerol be is fejezem az "ervelest".

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 15:05
Szerző: Remy
csababarca írta: valamire való autópályánk az M6, mivel nincs széthasználva. :mrgreen:
És még így is hepehupás. :lol: :D

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 15:03
Szerző: csababarca
magyar utak sincsenek sokkal jobb állapotban.
M5 katasztrófa, nem véletlen a sok baleset, nyomvályús, keskeny út. mint a régi 0ás.
de 50es főúton menj végig, Alsónémeditől Kecskemétig, az pont ilyen állapotban van, mint ami a román videóban. Pedig főútvonal.

infrastruktúrában előrébb vagyunk, az tény. de nem hiszem, hogy jó irány ha Romániához mérjük magunkat.
de engem nem is ez zavar, hanem a közszféra fizetései, ami konkrétan semmire nem elég, pláne egy családalapítás előtt álló pályakezdőnek.



valamire való autópályánk az M6, mivel nincs széthasználva. :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 13:56
Szerző: kiserik
Professore írta:
Dupla D írta:Huni írásába Románia helyett be lehetne írni Magyarországot is annyi különbséggel, hogy itt a kormányfő nem báb, hanem mindennek az atyja.
Hat azert nem eppen. Nehany dolog pl. nagyinfrastruktura azert mas szinten van nalatok. Hidd el a romanok nagyon nem kedvelnek de amig irigykedve es sokszor elismeroen beszelnek Magyarorszagrol addig meg mindig nagy kulonbseg van a ket orszag kozott. Persze vana aki erti/belatja es van aki nem barmennyit ervelhetnek.
Huni írásából (mert arról volt szó) melyik az a rész, amibe nem lehet beírni Románia helyett Magyarországot? Infrastruktúra? Az E3-as főút az egyik legforgalmasabb az országban. Az országhatártól Miskolcig 80km-es szakaszon libasorban mennek folyamatosan a kamionok településeken keresztül. 20 éve készen vannak a tervek az autópályára. Tudod mennyi van ebből kész? 1 km. Tavaly adták át, mert már égő volt, hogy Szlovákiából nem tudnak normálisan lehajtani az ottani autópályáról a mi foshalom utacskánkra. Idén kezdtek bele az egész szakasz építésébe (valószínűleg a Hell érdekei miatt), de biztosan el fog tartani jó pár évig. Útfelújítás: járhatatlan utak felújítása abból áll, hogy felmarják a felső réteget, egy nagy géppel megtolólapozzák a felületet, majd az így keletkezett sűrűn barázdált útalapra rálökik a felmart aszfaltot és behengerezik. Mindezt ősz végén, a hidegben. Fél év után már csak a rázós réteg van meg. Rosszabb, mint volt, de a KPM-nek erre futja, a nagyvállalkozóknak meg nem éri meg, csak az új út építés lófasz minőségben.
Látszatra itthon minden szép és jó, csak rohad az egész. Főleg a végeken.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 13:35
Szerző: Professore
Dupla D írta:Huni írásába Románia helyett be lehetne írni Magyarországot is annyi különbséggel, hogy itt a kormányfő nem báb, hanem mindennek az atyja.
Hat azert nem eppen. Nehany dolog pl. nagyinfrastruktura azert mas szinten van nalatok. Hidd el a romanok nagyon nem kedvelnek de amig irigykedve es sokszor elismeroen beszelnek Magyarorszagrol addig meg mindig nagy kulonbseg van a ket orszag kozott. Persze vana aki erti/belatja es van aki nem barmennyit ervelhetnek.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 13:10
Szerző: Dupla D
Huni írásába Románia helyett be lehetne írni Magyarországot is annyi különbséggel, hogy itt a kormányfő nem báb, hanem mindennek az atyja.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 12:50
Szerző: kiserik
A lényeg nem az, hogy Romániában kolbászból van a kerítés, hanem az, hogy míg nálunk dübörög a gazdaság, soha nem látott mértékben fejlődünk és a jóllét a tetőfokára hág, addig Romániában kb hasonló helyzetben vannak az emberek, a problémák és úgy kb minden ugyan az, ami nem ránk nézve hízelgő, ha megnézzük, ki honnan indult.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 12:26
Szerző: kierkegaard
Mar beelozte mo-t. Leirtam miert. Tovabbra is tulgondoljatok. Nem azt irtam, hogy luxemburgi eletszinvonal van.

Hasonlo torvenyeket hoztak meg itthon is.
En ia tudnam linkelni a 12cmes lelatot, az utfejleszteseket, a szel kalman teri orat (ami nem nagy ugy de annal viccesebb).

Sajnos mondhatjuk azt hogy a gonosz nyugat szetlop minket de amig a balkanon ilyen politikusok vannak ddig baszhatjuk. En igazabol azt is leszarom ha igazabol mo koroket ver romaniara..en csak annyit szeretnek hogy ne fidesz, mszp, dk fele partok kormanyozzak az orszagot es a tarsadalmunkat erdekelje a politika, erzekelje a sulyat. Erdekeljek mas emberek gondjai.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 22., szombat 12:11
Szerző: Huni
Nem kell irigykedve nézni Romániát, mert nincs amiért. :lol: Korrupt politikusok, lófasz kormány, még mindig alacsony fizetések. Munkaerőhiány viszont van, ennek ellenére még rengeteg cégnél az az általános felfogás, hogy ha nem tetszik valami, el lehet menni, mert jön a helyedre 10 másik. Csak ez nem feltétlenül igaz. Januárban lelépett egyik munkatársam, másfél hónap alatt a helyére nem találtak megfelelő embert. Pedig "csak" egy 3,5 t-s kisteherautó sofőr ő is, B kategóriás hajtásin, állóképességen és román nyelvtudáson kívül nem igazán kell más. Nem egy atomfizika, na. Aztán végül visszajött ő, erre bedobtak neki egy olyan ajánlatot, hogy az addigi fizetésének a felével kezdhet, aztán talán emelnek rajta. Nyilván nem ment bele, de bepróbálkoztak, annak ellenére is, hogy nem igazán voltak jó alkupozícióban.

Egy 18 ezres városról beszélek, nem Bukarestről vagy Kolozsvárról. Én például itt úgy keresek meg 200-at, hogy havi szinten átlag 80 órát vezetek a napi 8 órás munkaidőn kívül, és állítólag gecijól meg vagyok fizetve. Egy nagyvárosban jobbak a fizetések, viszont ha nincs saját lakásod, vagy házad, rengeteget elvisz az albérlet, és ott vagy ahol a part szakad.

Az a Románia, ahol 13 kilométer autópálya átadása remek teljesítménynek számít, nem biztos, hogy annyira jól halad előre. Ahol egy 200 méter hosszúságú híd újra aszfaltozására nem elég 10 hónap, ahol az országot átszelő 1-es főút Predeal-Comarnic szakaszán télen a síszezon, nyáron a nyaralás miatt megnövekedett forgalom minden egyes nap 2-4 órás dugóban való araszolást jelent sok éve. Itt, ahol a craiovai Dacia gyár 10 percenként tud kiengedni egy autószállítót, mert autópálya híján gyakorlatilag Pitesti és Szeben között megbénítanák az amúgy is akadozó forgalmat. Ahol a fővárosnak olyan körgyűrűje van, hogy az valami elképesztően szégyen, miközben Bulgáriában építettek egy ilyent.

És ez csak az infrastruktúrának, a közlekedésnek egy egészen kis szelete.

A kormánypárti többségnek köszönhetően úgy írják át és meg a törvényeket, ahogy akarják, aztán hoznak ilyen törvényeket, hogy a hivatali visszaélés, sikkasztás az amúgy nem bűncselekmény ha nem ér el egy bizonyos összeget (kb 1,5 millió forint), és ha kiderül, te meg visszaadod a pénzt, akkor semmi probléma nincs. Leváltják az egyetlen jól működő szervezet, az ANAF vezetőjét, mert sorra leplezik le a korrupt politikusokat, és a kormánypárt vezetőjét szorongatják, hogy aztán olyan kerüljön a helyére aki nem bántja akit nem szabad.
A miniszterelnök egy báb, akit irányít egy bűnöző, és az egy dolog, hogy teljesen inkompetens, idegen nyelven nem beszél, de még románul sem tud helyesen. :lol:

Ja, és most fogadnak el egy sürgősségi kormányrendeletet az adótörvények módosításáról, ami majd magával hozza gyakorlatilag mindennek a drágulását.

Úgyhogy annyira azért nem rózsás a helyzet itt sem.