Oldal: 44 / 1066

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 11:49
Szerző: Swineherd
Amúgy aranyos, ahogyan a vérbolsi ivadékok, a csuhásozó lókupec és a hasonszőrű Soros-tanoncok keresztényt játszanak és aggódnak a karácsonyért, a sok buta birka meg béget hozzá.
Ja, meg volNERék, a mélyhazaffyak.

:)

"Csuhások! Térdre, imához!" (Dr. Orbán Viktor)

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 11:37
Szerző: füst
Hallgatom az érveidet.

Emberek által megválasztott országgyűlési képviselőket dobtak ki egy független közintézményből.
Igen, joguk van belépni az intézménybe, de ahhoz nincs hogy zavarják az ott folyó munkát.
Többszöri figyelmeztetést kaptak, hogy nem léphetnek be az üzemterületre, azaz a szerkesztőségbe és stúdióba.
Azzal zsaroltak, ha nem engedik be őket, a több ezer dühös ember fog bejönni.
Hamis tűzriadót csináltak, zaklatták az mtv munkatársait.
Ezek ellenére bent éjszakázhattak, ott téblábolhattak ameddig akartak.

Ezután találta ki hadházy, hogy ő majd a tiltás ellenére átmászik egy lépcsőkorlátot hogy behatoljon az üzemterületre, és többszöri figyelmeztetés után sem állt el a szándékától. Huzat belekapaszkodott.
Ezután dobták ki őket.

Szerintem(!) megdolgoztak érte. :)

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 11:28
Szerző: Pipita
füst írta:
kodo írta:Meg mondjuk nem kellett volna kidobniuk az országgyűlési képviselőket.
Na ebben már nem értünk egyet. :D
Hallgatom az érveidet.

Emberek által megválasztott országgyűlési képviselőket dobtak ki egy független közintézményből.

Úgy, hogy a kabátjukat nem vihették magukkal, pucsliban ki a minusz tízbe.

Szerencsétlen szolgák.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 11:22
Szerző: füst
kodo írta:Meg mondjuk nem kellett volna kidobniuk az országgyűlési képviselőket.
Na ebben már nem értünk egyet. :D

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 11:16
Szerző: kodo
Meg mondjuk nem kellett volna kidobniuk az országgyűlési képviselőket.

Egyre szánalmasabb a kormanypartunk.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 10:56
Szerző: füst
Dupla D írta:Füst mi a véleményed az MTVA-s botrányról? Most azért küzdenek, hogy ne legyen elfogult az állami pénzen fenntartott állami tv. Legutóbb azt mondtad, hogy már te is úgy gondolod, hogy túl nagy hatalma van már a médiában a kormánynak.
Az a véleményem, hogy az mtv-nek be kellett volna számolnia a tüntetésről a híradóban, helyi tudosítással, élő felvétellel, mert a bejáratuknál történt. És nyilván azt mondani, ami valóban történt, nem mismásolni. Emellett azt az 5 pontos papít átvehették volna, és beszámolhattak volna róla. :) Szerintem ezekben hibáztak.
Azt megértem, hogy nem közvetítették órákon keresztül élőben, azt hogy nem engedték felolvasni az 5 pontot az ellenzéki képviselőknek, szintén.
hogy ne legyen elfogult az állami pénzen fenntartott állami tv
Az mtv elfogultsága zavar. De ez ellen küzdeni Don Quijote szélmalomharca, mert ez szerintem természetes. Németországban is színesítik a híreket, vagy éppen nem számolnak be róla ha nem a kormány szája íze szerinti. És ez szerintem kb. mindenhol így van. Ha lesz kormányváltás, akkor megfordul az egész, ahogyan lenni szokott.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 10:34
Szerző: Dupla D
Füst mi a véleményed az MTVA-s botrányról? Most azért küzdenek, hogy ne legyen elfogult az állami pénzen fenntartott állami tv. Legutóbb azt mondtad, hogy már te is úgy gondolod, hogy túl nagy hatalma van már a médiában a kormánynak.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 10:32
Szerző: füst
vidéki városokban ilyen konkrét halyzetet nem tudok, nem hallottam ilyenekről. (én most konkrétan a közlekedési helyzetről beszélek)
Ha szigorúan ennél maradunk, akkor is lenne hova önteni a pénzt, a vidéki úthálózat megér egy misét, nem csak Pestnek vannak problémái. Vasút szintén.

Szerintem bőven lehet más problémája is egy városnak a közlekedésen kívül, ami miatt az államhoz kell fordulnia. Pl. amikor átvállalta az állam az önkormányzatok adósságát, hogy ne menjenek csődbe. Vagy épp most mérjük fel dél-alföld kis- és középfeszültségű hálózatát. Hát oda is lehet majd önteni a pénzt dézsából, miután végeztünk és elindul a felújítás. Az államnak ezeket is mérlegelnie kell, amikor azon gondolkozik, hogy a föld alá vigye-e a HÉV-et. :)

Bár igazából szerintem meg is egyeztünk, hogy amiket leírtál, azokból mostanában nem lesz semmi, egyszer majd valamikor megvalósulhat, pár évtized múlva.:)

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 10:32
Szerző: rashidm
csababarca írta: De ha már konkrét példa:
reptér helyzete.
kitalálták hogy legyen ott parkoló,amire szükség van, megvolt az alapkőletétel, erre kitalálták, hogy jah amúgy ott majd egyszer vonatállomás lenne a föld alatt.
sztornó a beruházás.
nyilván erre megint milliárdok szálltak el, közbeszerzés, tervek, stb...agyhalottak komolyan, erre miért nem lehetett előre gondolni?

de amúgy jogos, meg szükség lenne végre egy gyorsvasútra BP-belvárosa, és a reptér között, mert ez majdnem példátlan, hogy nincs összekötve fixpályás rendszerrel a város meg a reptér.
Gondoltak erre, ne aggódj. :lol: Biztos valakinek kellett egy kis zsebpénz.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 10:04
Szerző: csababarca
Ilyenre kapnánk pénzt az EU-tól, ezeket szeretik.

vidéki városokban ilyen konkrét halyzetet nem tudok, nem hallottam ilyenekről. (én most konkrétan a közlekedési helyzetről beszélek)
nem gondolom, hogy ha BP-t fejlesztenék ilyen irányba, akkor mást meg nem lehetne.

stadionok is épültek egyszerre. :mrgreen:

azért bár ellenzéki vagyok, hülye nem, tudom hogy nem akkora volumenű beruházás lenne, mint egy kisvasút.
mi ezt már nem éljük meg, de ha körülnézünk jó néhány városban, ez a trend fog kialakulni.

vannak itt még égető problémák, lakhatási körülmények, albérlet árak az egekben, már nem csak Budapesten, hanem vidéki városokban is megduplázódtak az ingatlanárak. (nem csak megyeszékhelyeken, sima 15-20 ezres városokban is)



De ha már konkrét példa:
reptér helyzete.
kitalálták hogy legyen ott parkoló,amire szükség van, megvolt az alapkőletétel, erre kitalálták, hogy jah amúgy ott majd egyszer vonatállomás lenne a föld alatt.
sztornó a beruházás.
nyilván erre megint milliárdok szálltak el, közbeszerzés, tervek, stb...agyhalottak komolyan, erre miért nem lehetett előre gondolni?

de amúgy jogos, meg szükség lenne végre egy gyorsvasútra BP-belvárosa, és a reptér között, mert ez majdnem példátlan, hogy nincs összekötve fixpályás rendszerrel a város meg a reptér.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 9:47
Szerző: füst

minden jel arra utal évek óta, hogy saját kassza=fidesz/kormány kassza, amiből jutna a fideszes fővárosi önkormányzatnak is.
vagy pl a felcsúti kisvasút akkor hogyna épült meg? állami beuházás vagy helyi önkormányzati? nyilván tudjuk a választ.
ezek 10-20-30 éves távlatok amiket én mondok, előbb utóbb erre fog elmenni a város, ha tetszik, ha nem.
A felcsúti kisvasút EU-s pályázat keretében épült meg. Mielőtt belemegyünk, nekem sem tetszett a dolog. :)
BP, mivel nincs lemaradva az EU-s átlagtól, aligha nyerne ilyen pályázatot. De ha sikerülne ilyesmi, én is boldog lennék.
Emellettt más volumen megépíteni egy kisvasutat, mint átépíteni Budapest közlekedési hálózatát, utóbbi rengeteg erőforrást vinne el.

Abban egyetértünk, hogy modernizálódni fog BP, én is ezt szeretném. Csak amit leírtál, az akkora változás, amit nem tud finanszírozni a főváros, gondolj bele hány évente épül egy metro, vagy villamosvonal. Az állam pedig felelősséggel tartozik a vidéki városokért is, nem engedheti meg magának, hogy pest miatt elhanyagolja a többit, mert azokban is van konkrét helyzet. :)

Remélem, és hiszem is hogy ilyen irányba változik a város, de Tarlós nem fogja megérni a folyamat végét, és Puzsér se. Őszintén azt se hiszem hogy mi igen. :)
Ahogyan először írtad át kell hozzá állniuk az embereknek fejben. Szerintem nem. A mostaniaknak már nem, ha minden jól megy, akkor nemsokára megszületik az a generáció, ami már aszerint élhet.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 9:26
Szerző: RealAsensio
Jo latni, hallani, hogy vegre csinal valamit az ellenzek. Lehet, hogy nem ernek el vele semmit, de vegre nem csak a kanapebol a laptop elott ulve kommentaljak a fidesz tevekenyseget. Kemenyen fellepnek, balhet csinalnak, mikozben nem lepnek at egy bizonyos hatart. Csak igy tovabb. Elobb utobb eljutnak a hirek messzebbre is, tobb emberhez.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 9:02
Szerző: csababarca
füst írta:
röhöghetsz, de az államnak inkább ilyenekkel kellene foglalkoznia
Az lehet, csakhogy nem a fővárosi önkormányzat gazdálkodik az állam pénzével, saját kasszából meg nagyon szűkösek a lehetőségek.

minden jel arra utal évek óta, hogy saját kassza=fidesz/kormány kassza, amiből jutna a fideszes fővárosi önkormányzatnak is.
vagy pl a felcsúti kisvasút akkor hogyna épült meg? állami beuházás vagy helyi önkormányzati? nyilván tudjuk a választ.
ezek 10-20-30 éves távlatok amiket én mondok, előbb utóbb erre fog elmenni a város, ha tetszik, ha nem.

vidéket is kellene fejleszteni, nyilván, de itt most konkrét helyzet BP-n van, hogy nem lehet közlekedni a városban autóval, így a tömegközlekedő buszokkal sem.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 8:40
Szerző: Marky
Jó gondolat a vidék felzárkóztatása, azonban a jelenlegi belső migráció miatt Budapest és az agglomeráció kérdése a legsürgetőbb. Olvastam már valahol olyat is, hogy a rengeteg nem bejelentkezett lakos miatt akár 4-4.5m ember is élhet a térségben, amit egyszerűen nem bír el a hálózat. A legnagyobb hiba, amit a Fideszes vezetés itt elkövet az az, hogy nem egy egységként kezeli Pest megyét Budapesttel. A várostáblán túlra autó nélkül igazi agyrém a közlekedés. Az autósokat már arra kéne ösztönözni, hogy be se üljenek a kormány mögé, legyen reális alternatíva a tömegközlekedés.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 7:40
Szerző: füst
röhöghetsz, de az államnak inkább ilyenekkel kellene foglalkoznia
Az lehet, csakhogy nem a fővárosi önkormányzat gazdálkodik az állam pénzével, saját kasszából meg nagyon szűkösek a lehetőségek.

Ha viszont már az állami kasszából való megvalósításon gondolkozunk, akkor inkább hagynám a fenébe, a vidéki városoknak sokkal nagyobb szüksége lenne a beruházásokra. BP hozza, kicsivel meg is előzi az átlag EU színvonalat, a többi régió meg jól le van maradva, azok érdemelnek több figyelmet. Ha már választani kell.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 17., hétfő 0:46
Szerző: csababarca
füst írta: Föld alá bevinni dolgokat? Annyira azért nem olcsó kivitelezni az ilyesmit, hát ha még ingyenesek is lennének. Ennyi pénze van a fővárosnak? :D
Még a hármas metro felújítása is csak azután tudott beindulni, hogy 2015-ben az állam átvállalta a bkv adósságállományát.
Nekem is szimpatikusak a Budapest megreformálásáról szóló gondolatok, de olyan nagy mozgástér azért nem hiszem hogy van. Hacsak nem ilyen 30-40-50 éves távlatokat nézünk.
hát, hév vonalakra gondoltam, meghosszabbítani, és bevinni a föld alá, elővárosi vasútakat is lehetne, stb.
olvastam erről koncepciókat, nem megvalósíthatalan.

röhöghetsz, de az államnak inkább ilyenekkel kellene foglalkoznia, mint plakátkampányokkal milliárdokért, vagy stadionok építésével, hogy csak a két legnagyobb ostobaságot említsem.
ennek legalább értelme, és haszna is lehetne.

nyilván nem kitalálják, és jövőre már ilyen lesz a városkép, nem kell demagógnak lenni, ezek több 10 éves projektek.
de ilyenekben kellene gondolkozni, mert lassan-lassan tarthatatlan lesz az autós helyzet budapesten. dugók, dugók hátán, nincs parkolóhely, tömődik minden el.


egyébként összemostad a két dolgot, arra írtam az ingyenességet, hogy pl építenének egy stadion árányi pénzből 2 PpluszR parkolót, mondjuk a kökinél. (de megoldható lenne kijjebb hozni a metrót tegyük fel) aki ott lerakja a kocsiját, az ingyen beutazhat, meg ki.1-1szer naponta.
ezzel lehetne sarkallni az autósokat arra, hogy nem menjenek be a belvárosba annyian.
ha csak 10ből 1 lecseréli az autót erre a módszerre, már az is eredmény.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 23:51
Szerző: füst
nyilván ehhez kellenének bazi nagy külvárosi parkolók, ingyenesen, aztán lehetne erről beszélni.
kiépíteni metrót normálisan, központi helyekről, és menne be a belvárosba, föld alá bevinni a dolgokat
Föld alá bevinni dolgokat? Annyira azért nem olcsó kivitelezni az ilyesmit, hát ha még ingyenesek is lennének. Ennyi pénze van a fővárosnak? :D
Még a hármas metro felújítása is csak azután tudott beindulni, hogy 2015-ben az állam átvállalta a bkv adósságállományát.
Nekem is szimpatikusak a Budapest megreformálásáról szóló gondolatok, de olyan nagy mozgástér azért nem hiszem hogy van. Hacsak nem ilyen 30-40-50 éves távlatokat nézünk.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 23:14
Szerző: csababarca
_Bushido_ írta:
De az is egy járható út, hogyha mondjuk a kelenföldi pályaudvarnál sokan letennék a kocsikat és busszal, metróval vagy akármi más tömegközelekedéssel mennének tovább. Persze autóval könnyebb, de akkor elvileg ez lenne a jövő?! Korábban néhányszor voltam fent Pesten, én is úgy csináltam, hogy a BUdaörsi úton lévő ELTE kolinál letettem a kocsit, átsétáltam a Kelenföldihez, és szépen betömegközlekedtem.

valami ilyesmi kulturát kellene elterjeszteni.
én is sokszor bemegyek a pöttyös utcáig, ott lerakom a kocsit, és bemetrózok a belvárosba.
főleg régebben csináltam ezt.
viszont kéne valami motiváció az autósoknak. mondjuk aki bemutatja a forgalmiját, az ingyen használhatja a bkv-t.
persze lehetnek visszaélések ezzel, ezt tudom, de valami ilyesmit.

nyilván ehhez kellenének bazi nagy külvárosi parkolók, ingyenesen, aztán lehetne erről beszélni.
kiépíteni metrót normálisan, központi helyekről, és menne be a belvárosba, föld alá bevinni a dolgokat.

lennének itt értelmes opciók, csak akarni kell, meg átállni az embereknek fejben.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 23:05
Szerző: Dupla D
_Bushido_ írta:Itt példának okáért konkrétan arra gondoltam, hogy Sopronban is megcsinálták a fél elvárost sétáló részleggel, nagyon kiszélesítették a járdákat, nagyon széles biciklisávot is kapott az út. Tették mindezt úgy, hogy az így is elég kevés belvárosi parkolókból sokat elvettek az autósoktól. Másik hülyeség ezáltal, hogy a buszok az úton állnak meg, felvenni és lerakni az utasokat, mert nem volt eszük "buszöblöt" (vagy minek hívják) csinálni, hogy a busz ott álljon meg és így az autósoknak ne kelljen megvárni, míg a busz végez. Tervben volt egy hatalmas parkolóház építése is ettől az utcától pár méterrel arréb, de sajnos műemlékeket, sírokat, várromakat találtak, úgyhogy kb egy éve áll minden. A parkolókat elvették, a sétálórészleget kiépítették, de nincsen megoldva az autós dolog.
Most épp az a terv, hogy jövőre a belváros másik részét is elveszik az autósoktól (ahol amúgy kb 200 méteren belül 4 rendőrlámpát tettek le egymás után). Ezzel esetleg megint csak nem lenne gond, csak először meg kéne oldani a leendő problémákat, nem még nagyobbakat kreálni.
Másik dolog: rengeteg szülő az iskola ajtajáig viszi a gyerekét kocsival és ott is akarja felvenni. Állítólag tervben van már egy iskolabusz-rendszer kiépítése is ezen oknál fogva, ami szerintem nagyon jó ötlet lenne. Olyan amerikai mintára. Szépe felvennék a gyerekeket mindenfelé, és a suli előtt letennék őket. és akkor nem lenne több 100 kocsi a sulik környékén reggel / délután.

Olyan sok probléma van a városban, és egyszerűen nem akarják / tudják megoldani. Pedig szerintem van több dolog is, amit aránylag egyszerűen meg lehetne könnyíteni.

Pesti közlekedést nem ismerem, úgyhogy azzal kapcsolatban nem tudok szólni. Csak egy gondolat, a rádióában beszélgettek erről pár mondatban, ott megemlítették, hogy pl az Üllői utat és a Havanna lakótelepet is meg kéne "reformálni", felújítani. VISZONT ha ennek nekiállnának, akkor megbénulna Budapest ezen része.

De az is egy járható út, hogyha mondjuk a kelenföldi pályaudvarnál sokan letennék a kocsikat és busszal, metróval vagy akármi más tömegközelekedéssel mennének tovább. Persze autóval könnyebb, de akkor elvileg ez lenne a jövő?! Korábban néhányszor voltam fent Pesten, én is úgy csináltam, hogy a BUdaörsi úton lévő ELTE kolinál letettem a kocsit, átsétáltam a Kelenföldihez, és szépen betömegközlekedtem.
Most mit akarsz mondani? Senki nem mondta, hogy egyből mindent zárjanak le az autók elől a belvárosban.

Re: OFF

Elküldve: 2018. december 16., vasárnap 22:57
Szerző: _Bushido_
Itt példának okáért konkrétan arra gondoltam, hogy Sopronban is megcsinálták a fél elvárost sétáló részleggel, nagyon kiszélesítették a járdákat, nagyon széles biciklisávot is kapott az út. Tették mindezt úgy, hogy az így is elég kevés belvárosi parkolókból sokat elvettek az autósoktól. Másik hülyeség ezáltal, hogy a buszok az úton állnak meg, felvenni és lerakni az utasokat, mert nem volt eszük "buszöblöt" (vagy minek hívják) csinálni, hogy a busz ott álljon meg és így az autósoknak ne kelljen megvárni, míg a busz végez. Tervben volt egy hatalmas parkolóház építése is ettől az utcától pár méterrel arréb, de sajnos műemlékeket, sírokat, várromakat találtak, úgyhogy kb egy éve áll minden. A parkolókat elvették, a sétálórészleget kiépítették, de nincsen megoldva az autós dolog.
Most épp az a terv, hogy jövőre a belváros másik részét is elveszik az autósoktól (ahol amúgy kb 200 méteren belül 4 rendőrlámpát tettek le egymás után). Ezzel esetleg megint csak nem lenne gond, csak először meg kéne oldani a leendő problémákat, nem még nagyobbakat kreálni.
Másik dolog: rengeteg szülő az iskola ajtajáig viszi a gyerekét kocsival és ott is akarja felvenni. Állítólag tervben van már egy iskolabusz-rendszer kiépítése is ezen oknál fogva, ami szerintem nagyon jó ötlet lenne. Olyan amerikai mintára. Szépe felvennék a gyerekeket mindenfelé, és a suli előtt letennék őket. és akkor nem lenne több 100 kocsi a sulik környékén reggel / délután.

Olyan sok probléma van a városban, és egyszerűen nem akarják / tudják megoldani. Pedig szerintem van több dolog is, amit aránylag egyszerűen meg lehetne könnyíteni.

Pesti közlekedést nem ismerem, úgyhogy azzal kapcsolatban nem tudok szólni. Csak egy gondolat, a rádióában beszélgettek erről pár mondatban, ott megemlítették, hogy pl az Üllői utat és a Havanna lakótelepet is meg kéne "reformálni", felújítani. VISZONT ha ennek nekiállnának, akkor megbénulna Budapest ezen része.

De az is egy járható út, hogyha mondjuk a kelenföldi pályaudvarnál sokan letennék a kocsikat és busszal, metróval vagy akármi más tömegközelekedéssel mennének tovább. Persze autóval könnyebb, de akkor elvileg ez lenne a jövő?! Korábban néhányszor voltam fent Pesten, én is úgy csináltam, hogy a BUdaörsi úton lévő ELTE kolinál letettem a kocsit, átsétáltam a Kelenföldihez, és szépen betömegközlekedtem.