Re: Politika
Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 16:07
Én a saját példám is mondom.kiserik írta:Csak ez nem ilyen egyszerű Ahhoz, hogy 90-nel, kényelmesen, biztonságosan menj 100km-t, kell kb 15kWh áramnak megfelelő energia, 130-cal kb 20kWh 50-nel meg 7kWh alatt. Ezek jó légellenállás melletti számok. Ugye kb 11 kWh 1 liter benzin/gázolaj. Ebből látszik, hogy mekkora pazarlás a 4-5 literes fogyasztás is, nem még Steve 9 litere. Ez mind a rossz hatásfok miatt, főként a kinti levegő (környezet) fűtésére elmenő energia. Innen csak matek, hogy mekkora akksi kell a 800km-es hatótávhoz. Jelenleg a Teslákban (Model Y és 3) max 70-75 kWh-s akksik vannak. Az EV-kben a legrágább dolog a lóbőr... akarom mondani az akksi. Normál áron nem éri meg annyit beletenni, plusz rohadt nehéz lenne az így is nehéz autó. Ott a csodás iX3. Alávágtak majd 100kWh akksit és alig lehet vele autózni, mert annyit zabál, ráadásul baromi drága gyártani az akksi mérete miatt.Realista24 írta:
De baszki, ne kelljen mar megallni 2-400km-kent, foleg, ha majd mindenki ugy gondolja, hogy majd megallok gyorstolteni.
Tessek csinalni 800km-es verdakat, addig meg hagyjuk.
Dottore: utópisztikus vagy nem, almát almával. Azonos tulajdonságok mellett használtan sem olcsóbb az alap Volvo XC60.
Használt Teslat se tudnék venni, mert 3x annyibe kerül, mint a mostani autóm értéke.
Ez jó buli azoknak, akiknek van rá keret. Ez a magyar lakosság 1%-a saccra. Más országokban lehet több.
De ha olyan sok Tesla lenne, hogy minden második ember ezzel autózna, akkor mekkora dugó lenne a töltőknél? Mennyi erőmű kellene ahhoz, hogy mindenki átálljon elektromos autózásra? Az a sok erőmű és akku gyártás mennyire "zöld"?