Oldal: 197 / 576

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 16:07
Szerző: Nika91127
kiserik írta:
Realista24 írta:

De baszki, ne kelljen mar megallni 2-400km-kent, foleg, ha majd mindenki ugy gondolja, hogy majd megallok gyorstolteni.

Tessek csinalni 800km-es verdakat, addig meg hagyjuk.
Csak ez nem ilyen egyszerű :) Ahhoz, hogy 90-nel, kényelmesen, biztonságosan menj 100km-t, kell kb 15kWh áramnak megfelelő energia, 130-cal kb 20kWh 50-nel meg 7kWh alatt. Ezek jó légellenállás melletti számok. Ugye kb 11 kWh 1 liter benzin/gázolaj. Ebből látszik, hogy mekkora pazarlás a 4-5 literes fogyasztás is, nem még Steve 9 litere. Ez mind a rossz hatásfok miatt, főként a kinti levegő (környezet) fűtésére elmenő energia. Innen csak matek, hogy mekkora akksi kell a 800km-es hatótávhoz. Jelenleg a Teslákban (Model Y és 3) max 70-75 kWh-s akksik vannak. Az EV-kben a legrágább dolog a lóbőr... akarom mondani az akksi. Normál áron nem éri meg annyit beletenni, plusz rohadt nehéz lenne az így is nehéz autó. Ott a csodás iX3. Alávágtak majd 100kWh akksit és alig lehet vele autózni, mert annyit zabál, ráadásul baromi drága gyártani az akksi mérete miatt.

Dottore: utópisztikus vagy nem, almát almával. Azonos tulajdonságok mellett használtan sem olcsóbb az alap Volvo XC60.
Én a saját példám is mondom.
Használt Teslat se tudnék venni, mert 3x annyibe kerül, mint a mostani autóm értéke.
Ez jó buli azoknak, akiknek van rá keret. Ez a magyar lakosság 1%-a saccra. Más országokban lehet több.
De ha olyan sok Tesla lenne, hogy minden második ember ezzel autózna, akkor mekkora dugó lenne a töltőknél? Mennyi erőmű kellene ahhoz, hogy mindenki átálljon elektromos autózásra? Az a sok erőmű és akku gyártás mennyire "zöld"?

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 16:02
Szerző: kiserik
Realista24 írta:
A 7-800km-es normál hatótávra még várni kell nem is keveset. Jelenleg max a Teslának van rá ötlete (a 4860as akksi), de nekik meg fölösleges. 200km-enkent van villámtöltőjük.
De baszki, ne kelljen mar megallni 2-400km-kent, foleg, ha majd mindenki ugy gondolja, hogy majd megallok gyorstolteni.

Tessek csinalni 800km-es verdakat, addig meg hagyjuk.
Csak ez nem ilyen egyszerű :) Ahhoz, hogy 90-nel, kényelmesen, biztonságosan menj 100km-t, kell kb 15kWh áramnak megfelelő energia, 130-cal kb 20kWh 50-nel meg 7kWh alatt. Ezek jó légellenállás melletti számok. Ugye kb 11 kWh 1 liter benzin/gázolaj. Ebből látszik, hogy mekkora pazarlás a 4-5 literes fogyasztás is, nem még Steve 9 litere. Ez mind a rossz hatásfok miatt, főként a kinti levegő (környezet) fűtésére elmenő energia. Innen csak matek, hogy mekkora akksi kell a 800km-es hatótávhoz. Jelenleg a Teslákban (Model Y és 3) max 70-75 kWh-s akksik vannak. Az EV-kben a legrágább dolog a lóbőr... akarom mondani az akksi. Normál áron nem éri meg annyit beletenni, plusz rohadt nehéz lenne az így is nehéz autó. Ott a csodás iX3. Alávágtak majd 100kWh akksit és alig lehet vele autózni, mert annyit zabál, ráadásul baromi drága gyártani az akksi mérete miatt.

Dottore: utópisztikus vagy nem, almát almával. Azonos tulajdonságok mellett használtan sem olcsóbb az alap Volvo XC60.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 15:56
Szerző: Nika91127
kiserik írta:
Steve írta:

Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.

Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.

Legalábbis jelenleg!

Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.

Egy autó így is csak viszi a pénzt.
Pucukám, hát az XC60 alap (nem a plug-in) annyitól indul, mint a Model Y :lol:
Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.

Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.

Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.

Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
A 7-800km-es normál hatótávra még várni kell nem is keveset. Jelenleg max a Teslának van rá ötlete (a 4860as akksi), de nekik meg fölösleges. 200km-enkent van villámtöltőjük.

BMW: ezért mondom, hogy le vannak maradva. Kapálóznak, mert a tortából nekik is kellene, de érdemleges fejlesztés nuku. Európában egyszerűen nem tudnak kilépni a hagyományos autógyártás árnyékából. A Toyota is most kapkod, miután lemaradtak rendesen. A koreaiak és a kínaiak akik komolyan vették/veszik a dolgot.
Elég utópisztikus világ az, ahol mindenki vadiúj 20 milliós Teslával tud furikázni...

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 15:39
Szerző: Realista24
A 7-800km-es normál hatótávra még várni kell nem is keveset. Jelenleg max a Teslának van rá ötlete (a 4860as akksi), de nekik meg fölösleges. 200km-enkent van villámtöltőjük.
De baszki, ne kelljen mar megallni 2-400km-kent, foleg, ha majd mindenki ugy gondolja, hogy majd megallok gyorstolteni. 15-20 millios autokrol beszelunk alaphangon.

Tessek csinalni 800km-es verdakat, addig meg hagyjuk.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 15:37
Szerző: kiserik
Steve írta:
Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.

Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.

Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.

Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.

Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.

Legalábbis jelenleg!

Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.

Egy autó így is csak viszi a pénzt.
Pucukám, hát az XC60 alap (nem a plug-in) annyitól indul, mint a Model Y :lol:
Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.

Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.

Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.

Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
A 7-800km-es normál hatótávra még várni kell nem is keveset. Jelenleg max a Teslának van rá ötlete (a 4860as akksi), de nekik meg fölösleges. 200km-enkent van villámtöltőjük.

BMW: ezért mondom, hogy le vannak maradva. Kapálóznak, mert a tortából nekik is kellene, de érdemleges fejlesztés nuku. Európában egyszerűen nem tudnak kilépni a hagyományos autógyártás árnyékából. A Toyota is most kapkod, miután lemaradtak rendesen. A koreaiak és a kínaiak akik komolyan vették/veszik a dolgot.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 15:12
Szerző: Steve
Realista24 írta:
Steve írta:

Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.

Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.

Legalábbis jelenleg!

Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.

Egy autó így is csak viszi a pénzt.
Te figyi mar Steve testver. Nem egy X5 vagy valami Touring BMW-vel nyomultal? na meg nem mintha az XC60 olyan low budget kategoria lenne, megsem egy Opel Astra vagy Renault Meganrol van szo.
X5 sose volt.525D volt.

Itt jóval olcsóbbak a sokat ment XC60. A Volvo szervízt meg itt minden sarkon elintézi valaki. :)

Egy használt sokat ment Volvo, ami itt népautó, jelentősen low budget, az elektromos kocsikhoz képest.


A lényege a mondandómnak az lett volna, hogy nem tudom kimatekozni, hogy megérje jelenleg az elektromos kocsi.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 14:48
Szerző: Realista24
Steve írta:
Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.

Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.

Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.

Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.

Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.

Legalábbis jelenleg!

Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.

Egy autó így is csak viszi a pénzt.
Te figyi mar Steve testver. Nem egy X5 vagy valami Touring BMW-vel nyomultal? na meg nem mintha az XC60 olyan low budget kategoria lenne, megsem egy Opel Astra vagy Renault Meganrol van szo.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 14:43
Szerző: Halfkey
Majd jön az iCar és te is váltasz :D

Az utolsó mondat egyébként nagyon fontos. Az autó komoly pénz vivõ, amortizáció+adó+tankolás+biztosítás+szervíz+gumicsere kombót nemnagyon úszod meg havi 100.000 alatt.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 14:39
Szerző: Steve
Realista24 írta: Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.

Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.

Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.

Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.
Nekem továbbra is az a hondom, hogy soha nem adnék ki ennyi pénzt kocsira, mint amennyibe a minőségibb elektromos kocsik kerülnek.

Nekem a XC60-am 9litert fogyaszt,mert erős motor van benne, meg nagy nehéz kerekek..De egyszerűen 10évet elbenzinezek azon az áron amennyivel a plug-in hybrid XC60 többe kerül.

Legalábbis jelenleg!

Itt kezdenek a plug-in-ok árai lemenni és az elektromosok tartják az árukat.Kivárok amíg lesz értelme váltani.

Egy autó így is csak viszi a pénzt.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 14:33
Szerző: Nika91127
kiserik írta:
Realista24 írta: 5,5-6,0 korul fogyaszt a Corolla es nem a gyarto, hanem a kollegak adatai alapjan.
Egy 40 literes tankkal, ami biztos megvan, de szerintem 50es talan a kombinak 7-800at el kell, hogy menjen.
Azért arra benevezek, hogy 140-es pályatempóban 5,5-ös fogyasztással elszalad a Corolla.

Az a baj, hogy az EV-k világában nem zárhatod ki a Teslát. Technikailag annyival magasabb szinten vannak a többiektől, mint ha a mai autókhoz mérnél egy 1500ös kockaladát. Egyébként a Teslák nem azért erősek, hogy villogjanak vele, hanem mert megtehetik. Értem ezt úgy, hogy nem a teljesítményük az a tényező, ami csökkenti a max hatótávot. Egy jó EV technológia keveset eszik ha lassan mész és sokat, ha gyorsan (fizika, nagyobb sebességnél nagyobb a légéllenállás). Nem függ a max teljesítménytől.

Az meg nekem mindig mosolyt csal az arcomra, hogy ahogyan dottore is írja, a hibridek nagy része egy pici elektromos autó egy aggregátorral az első csomagtartóban :D

A lerúgott dízelekkel meg csak az a baj, hogy általában a részecskeszűrőt is lerúgják róluk...
Az enyémen rajta van. Meg AdBlue-s is. Ha elromlik, majd kicseréltetem. Lassan 200.000 van benne. Amíg megy, addig használom :) Nincs keret újra.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 14:27
Szerző: Realista24
Én azon nem akadnek ki, ha lenne normális gyorstöltő hálózat.

Fel óra orat elcsapok a szabadidombol egy héten egyszer ha ezen múlna.

Cégnél tudom tölteni, szóval nem lenne semmi vállalhatatlan de ehhez kell egy 7-800kmt tudó auto.

Ha én lennek a BMW és társai, elő sem állnék ilyen szar megoldásokkal.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 14:15
Szerző: kiserik
Realista24 írta:
kiserik írta:

Azért arra benevezek, hogy 140-es pályatempóban 5,5-ös fogyasztással elszalad a Corolla.

Az a baj, hogy az EV-k világában nem zárhatod ki a Teslát. Technikailag annyival magasabb szinten vannak a többiektől, mint ha a mai autókhoz mérnél egy 1500ös kockaladát. Egyébként a Teslák nem azért erősek, hogy villogjanak vele, hanem mert megtehetik. Értem ezt úgy, hogy nem a teljesítményük az a tényező, ami csökkenti a max hatótávot. Egy jó EV technológia keveset eszik ha lassan mész és sokat, ha gyorsan (fizika, nagyobb sebességnél nagyobb a légéllenállás). Nem függ a max teljesítménytől.

Az meg nekem mindig mosolyt csal az arcomra, hogy ahogyan dottore is írja, a hibridek nagy része egy pici elektromos autó egy aggregátorral az első csomagtartóban :D

A lerúgott dízelekkel meg csak az a baj, hogy általában a részecskeszűrőt is lerúgják róluk...
Benevezhetsz. Cegnel van egy huszas minta, excelben kell vezetniuk a fogyasztast. :roll:

En tovabbra is autot akarok, a Tesla meg nem az szamomra jelenleg.
Félreértesz. Régebben is mondtam, neked semmilyen EV-t nem ajánlok, sem Teslát, sem BMW-t, sem VW-t, sem semilyet. Otthon töltés hiánya miatt csak bosszankodnál miatta.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 11:06
Szerző: csababarca
h3x0r írta:
Kerdezd meg a cegnel a Lucid Airt, 850-900-at elmegy, a belseje is minosegi, csak az arat ne nezze meg a fonok. :mrgreen:
Na igen, annál megértem az árat, mert normálisan néz ki a belseje. (legalábbis nekem autósabb)

Visszasírom a régi passatom, 15 évesen 1200 km-t nyomtam le vele egy tankkal (55 literes volt talán), pl Lille-be 5 fővel, agyig pakolva, autópályán végig 140-150 tempomat, németeknél még több.
Mostani superb se rossz, de azért az pálya 150-nél már belenéz a 6 literbe azért. :mrgreen:

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 10:47
Szerző: Realista24
kiserik írta:
Realista24 írta: 5,5-6,0 korul fogyaszt a Corolla es nem a gyarto, hanem a kollegak adatai alapjan.
Egy 40 literes tankkal, ami biztos megvan, de szerintem 50es talan a kombinak 7-800at el kell, hogy menjen.
Azért arra benevezek, hogy 140-es pályatempóban 5,5-ös fogyasztással elszalad a Corolla.

Az a baj, hogy az EV-k világában nem zárhatod ki a Teslát. Technikailag annyival magasabb szinten vannak a többiektől, mint ha a mai autókhoz mérnél egy 1500ös kockaladát. Egyébként a Teslák nem azért erősek, hogy villogjanak vele, hanem mert megtehetik. Értem ezt úgy, hogy nem a teljesítményük az a tényező, ami csökkenti a max hatótávot. Egy jó EV technológia keveset eszik ha lassan mész és sokat, ha gyorsan (fizika, nagyobb sebességnél nagyobb a légéllenállás). Nem függ a max teljesítménytől.

Az meg nekem mindig mosolyt csal az arcomra, hogy ahogyan dottore is írja, a hibridek nagy része egy pici elektromos autó egy aggregátorral az első csomagtartóban :D

A lerúgott dízelekkel meg csak az a baj, hogy általában a részecskeszűrőt is lerúgják róluk...
Benevezhetsz. Cegnel van egy huszas minta, excelben kell vezetniuk a fogyasztast. :roll:

En tovabbra is autot akarok, a Tesla meg nem az szamomra jelenleg.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 10:42
Szerző: h3x0r
Realista24 írta: Ez az egész akkor érne valamit, ha legalább egy ezrest elmennének, azért meg pluszt is fizetne sok ember. De addig ez csak korlátozás az én szememben zöld köntösbe bújtatva.
Kerdezd meg a cegnel a Lucid Airt, 850-900-at elmegy, a belseje is minosegi, csak az arat ne nezze meg a fonok. :mrgreen:
ikelemen5 írta: A csodálatos hybrid rendszer... nemrég mentem Pestre egy corollával, tele tankból nem fordult meg a Pécs-Budapest útvonalon... ráadásul kényelmetlen is volt.. :x
Nem tudom, hogy mi lesz a megoldás, de ennél egy "egyszerű" turbó benzin motor is kevesebbet fogyaszt.
Octavia iv, pentek reggel tele tankkal + akksi feltoltve Temesvar - Nagyvarad (180 km, ebbol kis szakasz autopalya, nagy resze varosokon, falukon keresztul) benzin + elektromos. 3.8-as fogyasztas 100-on. munkahelyen volt feltoltve ingyen, ugyanez otthoni arammal arban +2 litert jelentene a fogyasztasban.

vasarnap ugyanez a tav, csak vissza (az elozo kep is onnan linkelve), jelenleg a tank kb 2/3-on van, 510 km-t menne csak benzinnel. Teljesen feltoltve, tele tankkal kb 800-at menne.

Masik alkalom, fele ut autopalya, fele orszagut, csak benzinnel 6.4-es fogyasztas.

Augusztustol novemberig 2,4-es atlag fogyasztas, nagy resze varosban, hetvegenkent par szaz km. Novembertol a mai napig 3,2-es atlag, ugyancsak hasonlo fogyasztassal. (februarban nem volt hasznalva az auto, az eves atlag 16 ezer)

Ez arra valo, hogy hetkoznap varosban, agglomeracioban elvagy vele. Ha hetvegen hosszabb utra messz, akkor nem kell a toltessel szarakodj. Viszont ha folyamatosan autopalyazol, akkor a dizel meg mindig jobb opcio.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 10:34
Szerző: Kerlon
Realista24 írta: 5,5-6,0 korul fogyaszt a Corolla es nem a gyarto, hanem a kollegak adatai alapjan.
Egy 40 literes tankkal, ami biztos megvan, de szerintem 50es talan a kombinak 7-800at el kell, hogy menjen.
ceed 1,6 crtdi 136 le 4p liter 800-900km 5-5,5lili

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 10:32
Szerző: kiserik
Realista24 írta: 5,5-6,0 korul fogyaszt a Corolla es nem a gyarto, hanem a kollegak adatai alapjan.
Egy 40 literes tankkal, ami biztos megvan, de szerintem 50es talan a kombinak 7-800at el kell, hogy menjen.
Azért arra benevezek, hogy 140-es pályatempóban 5,5-ös fogyasztással elszalad a Corolla.

Az a baj, hogy az EV-k világában nem zárhatod ki a Teslát. Technikailag annyival magasabb szinten vannak a többiektől, mint ha a mai autókhoz mérnél egy 1500ös kockaladát. Egyébként a Teslák nem azért erősek, hogy villogjanak vele, hanem mert megtehetik. Értem ezt úgy, hogy nem a teljesítményük az a tényező, ami csökkenti a max hatótávot. Egy jó EV technológia keveset eszik ha lassan mész és sokat, ha gyorsan (fizika, nagyobb sebességnél nagyobb a légéllenállás). Nem függ a max teljesítménytől.

Az meg nekem mindig mosolyt csal az arcomra, hogy ahogyan dottore is írja, a hibridek nagy része egy pici elektromos autó egy aggregátorral az első csomagtartóban :D

A lerúgott dízelekkel meg csak az a baj, hogy általában a részecskeszűrőt is lerúgják róluk...

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 10:08
Szerző: Marky
Nika91127 írta:
hehetheoriginal írta: Lerugott kombi passat a pdtdi-vel, elmegy 1100 km-t egy tankkal, 6 literrel. :kalapos:
Fákat meg ültessen a kormany bazmeg
Kombi Passat, 2.0 CRTDI, 150 paci.
35ezer km-re vetítve a számolt átlagom 5,3 liter. Ebben van városi használat, közút, autópálya vegyesen.
Nyáron a Szombathely-Jesolo-Szombathely vonalon tankolás nélkül megfordultam, gyorsforgalmin és autópályán közlekedve.
Ugyanez, csak HDi-vel 5.5. Egy teletankkal 1200+km megvan siman, 130-nal alig fordul 2000 fole a fordulatszammero 6-ban. Nem veletlen, hogy ezek a 2 literes common-rail dizelek baromi dragak lettek hasznaltan is :)

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 9:56
Szerző: Nika91127
hehetheoriginal írta:
ikelemen5 írta: 43 literes a tankja. 150 tempomat, és 500-km-t mentem oda-vissza, mert csak a régi 6-osn volt 200 km. a táv. Az M6-os az picivel hosszabb.
8 liter felett fogyasztott, ráadásul elképesztően hangos volt a menetzaj.
Én nagyot csalódtam a "világelső autómárkában".

Nem vagyok Alonso, sőt. Saját autóval 120-tempomat.
az viszont jogos, gondolom belebasztak egy 1.4es szart, felhuzva 200 loerore, melle 4000mAh akksi a xiaomi telefonbol kb, meg még ratettek esetleg egy turbot, biztos, ami biztos, ezek tény, hogy többet fogyasztanak, es rovidebb az elettertamuk, mert jobban pöccre vannak huzva, hogy a kibocsatasi normaknak a kis űrtartalommal megfeleljenek.
a politika meg a "hozzaertok", akik javasolgatnak a politikanak konkretan idiotak, es lobbistak az autogyaraknal.
kizart, hogy egy nemet, olasz vagy francia autogyar mernoket megkerdezed, es egyetertene ezzel a fejlesztesi irannyal...
Hehito, a Toyota Hybrid nem így működik.
Azok Atkinson-ciklusú benzinmotorok, amik jellemzően szívók (1,5-1,8-2,5 literes talán), kis teljesítménnyel és az akksikat töltik, ami az elektromotort hajtva. Ezt egy elég kellemetlen járaskultúrával teszi (felpörög magas fordulatra).

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 9:49
Szerző: Nika91127
hehetheoriginal írta: Lerugott kombi passat a pdtdi-vel, elmegy 1100 km-t egy tankkal, 6 literrel. :kalapos:
Fákat meg ültessen a kormany bazmeg
Kombi Passat, 2.0 CRTDI, 150 paci.
35ezer km-re vetítve a számolt átlagom 5,3 liter. Ebben van városi használat, közút, autópálya vegyesen.
Nyáron a Szombathely-Jesolo-Szombathely vonalon tankolás nélkül megfordultam, gyorsforgalmin és autópályán közlekedve.
Anno kolléga hybrid RAV4, Salzburgba oda-vissza 8,5-9 liter (145 tempomat).