sentry írta:valószínűleg a sokak által klasszikusnak vélt filmeket, és komoly tartalommal bíró filmek számodra azért nem nyerik el a tetszésed, mert borzasztó felületesen nézed a dolgokat...
...valahogy próbáld meg a filmeket mélyebben nézni, és értelmezni.
Igazából sztem nagyon abba nemlehet beleszólni ki hogy néz egy filmet. Régen én is úgymond ugrottam, amikor valaki lehúzott egy általam nagyon jónak tartott filmet, de ma már elfogadom, hogy ahány ember annyi ízlés és annyi mozinézési szokás, beleértve magamat is.
Úgygondolom, hogy ennek ha nem is pontról pontra meghatározott, de bizonyos szintjei vannak.
Hogy próbáljam érzékeltetni van mondjuk egy jelenet pl a Metropolisból, amikor a munkásosztály fejlehajtva megy a lifthez, hogy majd azzal lemenjenek a föld alá a melóba és van aki ebből csak ennyit lát és nem is akar többet, mert neki ez is elég. (ez lehet réj)
Van aki továbblép és azt látja, hogy ez bizony a munkásosztály, mint reménytelen sorsába beletörődött egykedvű tömeg, akik a földet nézve haladnak a lift felé, aztán a lifttel történő lefelé haladás jól szimbolizálja, hogy mennyire mélybe taszított ez a társadalmi réteg. (itt tartok kb én)
Aztán az igazán hozzá értők még ezen is továbbtudnak gondolkodni és hozzákapcsolják a néhány képkockával korábbi jelenetet, amikor a felsőközép osztálybeliek egy futóversenyét láthatjuk a felszínen és ezt rögtön párhuzamba, illetve ellentétbe hozzák a munkásosztályos jelentettel. A vízszintes és a függőleges mozgás ellentétére mutatnak rá, valamint további szimbólumokra hívják fel a figyelmet, mint a felsőközéposztálybeliek világos tiszta fehér ruhája szemben a munkásosztály sötét szürkés koszos ruháival vagy a munkásosztálybeliek lehajtott fejjel való cammogása és a felsőközéposztálybeliek felemelt fővel történő gyors mozgása (futása), ami akár a szabaság jelképe is lehet. És még számtalan dolog lehet csak ezzel a néhány képkockával kapcsolatban, ami egészre filmre kiterjesztve rengeteg meglátást szül. (sajnos én még erre nemvagyok képes, hogy így átlássam a dolgokat, de igyekszem)