Testépítés

Forma-1, kézilabda, kosárlabda, motorsportok, Olimpia és minden más.
Avatar
lestat
Hozzászólások: 3630
Csatlakozott: 2013. április 26., péntek 20:36
Kedvenc játékosaid: Beckham,Zidane,C.Ronaldo,Modric,Ramos
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: lestat » 2021. július 18., vasárnap 17:52

realistahuni írta: Korábban voltak itt elég komoly beszélgetések tápkieggel kapcsolatban szóval most nekem is tanácsra lenne szükségem.

Márciusban kezdtem újra edzeni miután nagyjából újra tudtam mozogni egy ACL műtét után. Úgy érzem jól haladok, a rövid távú célokat tartom súlyvesztésben és erőnövekedésben is. Viszont most ebben a kánikulában elkezdtem rohamosan fáradékony lenni, konkrétan koffein nélkül (napi 3-4 kávé) szinte semmi nem megy, legyen az szellemi vagy fizikai tevékenység. Úgy érzem az izomláz is hosszabb ideig eltart, az edzés sokkal szenvedősebb, mint pl májusban. Heti 4 súlyzós edzésem van, hétvégén meg bringa ha az idő engedi.
Alvásra próbálok figyelni, 7-8 óra mindig megvan, kreatin + fehérje + multivitamin megy mint kiegészítő.
Arra lennék kiváncsi ki mihez folyamodott hasonló esetben, köszi. :-*


En a helyedben eroszakkal kevesebbre vennem a koffeint.

Nekem a napi 3-4l viz segit sokat.
Izomlazra meg jeges/hideg furdo vagy minimum hideg zuhany edzes utan. Akàr akkor is ha hazaersz edzesrol nem muszaj egybol edzes utan. Az sokat segit.
Vitaminokban lehet keresni meg a hibat. Lehet valamelyik hianyzik a szervezetedbol.
Cristiano Ronaldo :goat:
2014-La Décima 2016-La Undécima 2017-La Duodecima 2018-La Decimotercera ► Dynasty.
Zinedine Zidane
92:48 :sziv:

Avatar
babaking
Hozzászólások: 1848
Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: babaking » 2021. július 18., vasárnap 17:46

Nekem ilyenkor egy pihenőhét segít. (Mondjuk az edzéseim nagy része futás vagy bicikli szóval nem biztos, hogy csak súlyzósnál is segít)
“Nem lettem sztár Ancelotti, Benítez és Zidane irányítása alatt sem, én pedig nem vagyok bolond, hogy ott keressem a problémákat, ahol nincsenek. Én vagyok ezért a felelős, a javulásra kell törekednem.” - Isco

Avatar
kistari
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 8:39
Kedvenc játékosaid: Figo, Zidane, Marcelo, Roberto Carlos
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: kistari » 2021. július 18., vasárnap 15:24

Én mindig fáradt vagyok :lol:
Néha edzés előtt megiszok egy edzéselőttit. Én reggel 6-ra járok edzeni, így néha még félkóma vagyok mire a terembe érek. Lehet, hogy kevés a vitamin amit szedsz. Én inkább összeválogattam a vitamin pakkomat, hogy a megfelelő dózis legyen mindenből.

Avatar
realistahuni
Hozzászólások: 6213
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 10:57
Kedvenc játékosaid: Zidane, Van Nistelrooy, Modric, Varane, Kovacic, Gerrard
Kedvenc csapatod: Reyes de Europa
Tartózkodási hely: Székelyföld

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: realistahuni » 2021. július 18., vasárnap 12:23

Korábban voltak itt elég komoly beszélgetések tápkieggel kapcsolatban szóval most nekem is tanácsra lenne szükségem.

Márciusban kezdtem újra edzeni miután nagyjából újra tudtam mozogni egy ACL műtét után. Úgy érzem jól haladok, a rövid távú célokat tartom súlyvesztésben és erőnövekedésben is. Viszont most ebben a kánikulában elkezdtem rohamosan fáradékony lenni, konkrétan koffein nélkül (napi 3-4 kávé) szinte semmi nem megy, legyen az szellemi vagy fizikai tevékenység. Úgy érzem az izomláz is hosszabb ideig eltart, az edzés sokkal szenvedősebb, mint pl májusban. Heti 4 súlyzós edzésem van, hétvégén meg bringa ha az idő engedi.
Alvásra próbálok figyelni, 7-8 óra mindig megvan, kreatin + fehérje + multivitamin megy mint kiegészítő.
Arra lennék kiváncsi ki mihez folyamodott hasonló esetben, köszi. :-*
"Nincs gyűlölködés. Csak óriási csalódás van. Nekem az atleti az életem. Megint nem sikerült. Nem tudod milyen érzés. Megalázo. Elvesztettem a foci iránti érdeklődésem. Na mindegy. Most már leszarom."

Gengszter Zoltán, 2019

Avatar
ateeemadrid
Hozzászólások: 3161
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 18:04

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: ateeemadrid » 2021. február 7., vasárnap 17:31

reeed_ati írta: Nem tud valaki olyan webshop-ot, ahol lehet szép kártyával is fizetni??
Proteinbuildert ismerem, hátha van másik is, amiről nem tudok..
Köszi előre is! :)
Viszlay Sport vagy vmi ilyesmi, én onnan rendeltem többször is.

Avatar
reeed_ati
Hozzászólások: 1896
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 21:23
Kedvenc játékosaid: Zinedine Zidane

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: reeed_ati » 2021. február 7., vasárnap 17:29

Nem tud valaki olyan webshop-ot, ahol lehet szép kártyával is fizetni??
Proteinbuildert ismerem, hátha van másik is, amiről nem tudok..
Köszi előre is! :)

Avatar
TheBull6
Hozzászólások: 1758
Csatlakozott: 2013. szeptember 2., hétfő 0:07

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: TheBull6 » 2021. január 18., hétfő 13:46

Nővérem gyerkőcszülés után szeretne futni. Nem igazán volt soha egy futós típus, szerintem egybe 300-500 méternél többet nem futott soha. Első célja, hogy 5km-t fusson, megállás nélkül április-május körül.

Én használok appot futáshoz (Runkeeper), abban van ilyen My First 5km edzésterv, az elsőt múltkor végighallgattam hazafelé. Maga az edzés is szerintem nagyon jól volt felépítve, meg a csaj aki beszélt is nagyon motiváló hatású volt. Nővéremre főleg az lenne, ő szereti ha szeretik és dícsérik, pusholják. :D
Egyetlen bajom, hogy 4 alkalom után a többi mittomén mennyihez már elő kéne fizetni a premium verzióra. Nem szívesen ajánlanék Neki olyat, amiért fizetnie kell..

Letöltöttem aztán egy csomó appot, találtam párat amiben van 5km-es edzésterv, ingyen, 8-9 hetes program, de annyiban kimerül a beszéd, hogy 1 perc futás, 1,5 perc séta.

Kérdésem az lenne, hogy ismertek/használtok valami olyat ahol van ilyen 5km-es terv, akár kis pusholó beszéddel mellé? És akár ingyenes. Ha nem, akkor persze bedobom nőveremnek, ezt ahol nincs duma, de ingyenes, meg az előfizetőst, aztán eldönti.

Köszi-Köszi :salute:

Avatar
Mickey
Hozzászólások: 2557
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 21:20

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: Mickey » 2020. november 12., csütörtök 18:26

ateeemadrid írta: Hi. Tápkiegekről már sok szó esett, de rövid leszek. Viszonylag régóta edzek már, viszont túl komolyan azért nem veszem a dolgot, inkább gym brosra veszem a figurát, egyedül kreatint szedek, mert az kifejezetten bevált, és éreztem a hatását, meg persze edzések után azért egy jó fehérje menni szokott. Na meg ha olyan hangulatba vagyok akk pre-workout. :mrgreen:

Kérdésem az lenne, hogy szép kártya szabadidőzsebet valamire el kéne használni; BCAA, Glutamin, LKarnitin, LArginin vagy valamit érdemes lenne esetleg venni, vagy hagyjam inkább ezeket, úgysem sokat érnek? Meg ha van bármilyen tippetek, amit esetleg érdemes lenne, akkor ne tartsátok magatokban.
A mikrotápanygok a legfontosabbak, első körben ezek legyenek rendben. " Főbb csoportjaik az ásványi anyagok, a vitaminok és a vitaminnak nem minősülő egyéb "
Pláne ebben a cudar helyzetben a D,cink, antioxidánsok....( meg persze a többi )

Fehérje csak akkor kell, ha nem tudod fedezni szilárd táplálékból a szükségleeket, de persze edzés után nagyon praktikus tud lenni, szervezet is jól elvan vele abban az időszakban, kiskapu amit érdemes kihasználni.

Szénhidrát és rost is nagyon lényeges, na meg a zsírok. Telítetlen, de a telített sem ellenség, sőt.
Reggeliz úgy mint egy király.
Ebéddel is mehetnek befele a dolgok.
Aztán csökkentsd a szénhidrátot, tekerheted a rostot, mehet némi zsír.
De edzés után ki kell használni a szervezetet, jól átbsztad.... megint mehet a szénhidrát, de nem kell sok zsír se rost.
Lefekvés előtt mehet némi kazeines fehérje, omega3 mellé.
Esti órákban menj edzeni, tesztonak jót tesz, de közben a csajokat is kergesd, az még jobban megdobja a termelést.

Mire költsd el?
Paff....gőzöm sincs.

Edzés után mehet közvetlen jóféle szénhidrát, hozzá csapni glutamint és bcaa-t.
BCAA+Glutamin mehet edzés közben is nyugodtan.

De edzés közben, mehet elektrolites energiaital is. https://vizmegoldas.hu/taplalkozas/elek ... zetunkben/

Amiket felsoroltál....
Eleget érnek, sok dolognak megvan a haszna, csak utána kell olvasni....nem kezdeném leírni, mert a világháló okosabb tőlem.

el magico
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 20:11
Kedvenc játékosaid: Cristiano, Ramos, Marcelo
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: el magico » 2020. november 12., csütörtök 18:01

ateeemadrid írta: Hi. Tápkiegekről már sok szó esett, de rövid leszek. Viszonylag régóta edzek már, viszont túl komolyan azért nem veszem a dolgot, inkább gym brosra veszem a figurát, egyedül kreatint szedek, mert az kifejezetten bevált, és éreztem a hatását, meg persze edzések után azért egy jó fehérje menni szokott. Na meg ha olyan hangulatba vagyok akk pre-workout. :mrgreen:

Kérdésem az lenne, hogy szép kártya szabadidőzsebet valamire el kéne használni; BCAA, Glutamin, LKarnitin, LArginin vagy valamit érdemes lenne esetleg venni, vagy hagyjam inkább ezeket, úgysem sokat érnek? Meg ha van bármilyen tippetek, amit esetleg érdemes lenne, akkor ne tartsátok magatokban.
Vitaminokat szedjél mindenképp. Fehérje után a legfontosabb. A felsoroltak közül én a BCAA-t választanám, bár se LKarnitint, se LArginint nem ittam sosem.

Avatar
ateeemadrid
Hozzászólások: 3161
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 18:04

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: ateeemadrid » 2020. november 12., csütörtök 17:39

Hi. Tápkiegekről már sok szó esett, de rövid leszek. Viszonylag régóta edzek már, viszont túl komolyan azért nem veszem a dolgot, inkább gym brosra veszem a figurát, egyedül kreatint szedek, mert az kifejezetten bevált, és éreztem a hatását, meg persze edzések után azért egy jó fehérje menni szokott. Na meg ha olyan hangulatba vagyok akk pre-workout. :mrgreen:

Kérdésem az lenne, hogy szép kártya szabadidőzsebet valamire el kéne használni; BCAA, Glutamin, LKarnitin, LArginin vagy valamit érdemes lenne esetleg venni, vagy hagyjam inkább ezeket, úgysem sokat érnek? Meg ha van bármilyen tippetek, amit esetleg érdemes lenne, akkor ne tartsátok magatokban.

Avatar
Mickey
Hozzászólások: 2557
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 21:20

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: Mickey » 2020. október 21., szerda 12:52

Számolj mindent, ahogy jön, nem kell szigorúra venni.

Kalória többlet legyen izomépítésnél, szénhidrátokra meg zsírokra rostokra figyelj szintén.
Lefekvés körül is jó lehet valami kazein fehérje. ( próbálj változatosan táplálkozni, ne fásulj bele, az gyötrelmes tud lenni )

Eszegessél "sokszor," kevesebbet. Pihenj eleget és legyen következetes a testmozgás.

Az eredmény majd jönni fog.

Kitartást.

filatáska
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2013. május 15., szerda 22:18

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: filatáska » 2020. október 21., szerda 12:38

Sziasztok! :) Súlyzós edzés mellé próbálkozom összeállítani egy étrendet.
Azt vágom, hogy 2 testsúlykilogrammonkénti fehérjét kell bevinnem tömegeléskor.
A kérdésem az lenne az itteni szakértőkhöz, hogy ebbe csak az elsődleges fehérjeforrásokat számoljam bele (hús, hal, tojás, túró, proteinshake stb), vagy pedig beleszámolhatom a másodlagos fehérjéket is (rizs, tészta, kenyér, zabpehely, burgonya)??

Nyilván az első opcióval kicsivel többet kell ennem, ami az esetemben mindig nagy harc. :D
Köszi előre is ha valaki jártas ebben!

Avatar
Mickey
Hozzászólások: 2557
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 21:20

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: Mickey » 2020. szeptember 23., szerda 12:37

'shutterisland írta:
Ezt a tömegelést én sem értettem soha, mármint nem vonzott a dolog
szerintem a regi " tomegelek majd dietazok " stilusnal sokkal korszerubb a testkompozicio valtoztatas.

nagyjabol tiszta kajaval, kozepes ch + magas feherje bevitellel, a sulyzos edzeseket alkalmankent aerobbal, kardioval keiegeszitve, hosszu tavon egy sportos, esztetikus fizikum elerese.

mondjuk a versenyzoknel meg mindig az elso verzio a nyero a tudtommal, de ugye az elsport mar csak a kemia miatt is mas.
Ez a testkompozíció változtatás jól hangzik, olyan scifi, de jól hangzik.

Egy egészséges, jó megjelenésű, sportos fizikumhoz...ami magasság/ tömeg terén nem kirívó különösebben, nem kell hosszútávú magas fehérje, meg agyonig számolt CH meg egyéb tápanyag.
Napi szinten 3-4 értelmesebb étkezés és specifikus testedzés, aztán meglesz az eredménye.
Nem kell különösebben belemerülni semmibe sem.

A versenyzőknél, ott több minden nyerő...mert az egy teljesen más világ. De ott is nagyok az eltérések, van példa formajavulásra/minőség javulásra, egyszerre is. Ami elég UFO, de van ilyen is.

Avatar
KAG
Hozzászólások: 8276
Csatlakozott: 2014. március 18., kedd 20:53
Kedvenc játékosaid: G.H#14 ; LuMo#19 ; M#12 ; SR#4
Kedvenc csapatod: Real Madrid C.F

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: KAG » 2020. szeptember 23., szerda 12:28

Tömegeles is lehet esszeru, minimal zsirral jaro dolog.
Es ha ezt koveti egy szalkasitas, jelentosen latvanyosabb eredmenyt ersz el.

Persze ha csak egy atlagostol erosebb, pl felhobbi crossfit user szeru alkat a cel, akkor folosleges.

90 100 kilos szaraz izomtomegetnem ersz el mashogy.

Egyik haverom most punpalta fel magat 120-ra
Lenne ra egy talca sor, hogy kisebb a testzsir szazaleka igy a tomegeles vegen, mint a forumozok 95% nak.
Legyen az akar skiny fat fele informatikus , vagy barmi mas alkat.
ZIDANE

Avatar
Mickey
Hozzászólások: 2557
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 21:20

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: Mickey » 2020. szeptember 23., szerda 12:24

kierkegaard írta: Mondjuk van ertelme annak ha valaki tomegel?

Ugye a kaloria tobblet nem azt jelenti, hogy te izmot fogsz felepiteni hanem zsirt halmozol fel. Aki mondjuk szalkasra akarja gyurni magat az minimalis kaloria deficittel edz. Aki meg izmot akar epiteni az meg annyit eszik, hogy a szukseges kaloriaja meglegyen
Csak annyi, hogy gyarapodáshoz kell az energia, a tápanyag.
Aztán az ember kitapasztalja meg kiszámolja, CH ra zsírokra és fehérjére milyen mértékben reagál a teste.
Kell a többlet CH és protein szinten is,
De protein / aminosavak még inkább fogyasztásnál kellenek, hogy bevédjük adott mennyiségű húst, mert elvesszük a többlet energiát amivel gazdálkodhatna.

Szóval csak annyi, hogy lepucolni magunkat és gyarapodni izomzatban...kettő elég macerás, bár biztos vannak ilyen olyan emberek, nekem macerás volt .
Így aztán lett a tömegelés meg a szálkásítás, mentálisan is egy kiskapu az embernek .

Egyébként tisztán, nagyon nehéz minőségi izomzatot felpakolni. A sok sok kg mögött, ott van a zsír és a folyadék.
Több kg-nyi minőségi izomzatnak, nagy ára van. Persze biztos akad ilyen olyan ember, itt is.

Avatar
'shutterisland
Hozzászólások: 4859
Csatlakozott: 2013. április 16., kedd 1:45
Kedvenc játékosaid: LM / GD
Kedvenc csapatod: fcb / esp / arg
Tartózkodási hely: UK

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: 'shutterisland » 2020. szeptember 23., szerda 12:18

Ezt a tömegelést én sem értettem soha, mármint nem vonzott a dolog
szerintem a regi " tomegelek majd dietazok " stilusnal sokkal korszerubb a testkompozicio valtoztatas.

nagyjabol tiszta kajaval, kozepes ch + magas feherje bevitellel, a sulyzos edzeseket alkalmankent aerobbal, kardioval keiegeszitve, hosszu tavon egy sportos, esztetikus fizikum elerese.

mondjuk a versenyzoknel meg mindig az elso verzio a nyero a tudtommal, de ugye az elsport mar csak a kemia miatt is mas.

Avatar
Mickey
Hozzászólások: 2557
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 21:20

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: Mickey » 2020. szeptember 23., szerda 12:13

soadroli írta: Tiszteletem!
El szeretnék kezdeni kicsit komolyabban edzeni.
Fehérjét, bca-t meg vitamint akarok venni kezdésnek. Melyik oldalt ajánljátok? Scitec, bitotech? Meg van ez a puregoldprotein, erről most hallottam először de egész jó áraik vannak :D
Első körben rázódj bele a testmozgásba, élvezd a dolgot...
Nézd meg hogy reagálsz rá, különösebb ráfordítás nélkül.

Aztán meg lehet gondolkodni, mit akarsz kezdeni a testeddel, milyen módon és miknek a segítségével, mi a cél.

Kiegészítőből, szerettem a BSN, Muscletech dolgokat. ( Scivation Xtend ) Speciális szénhidrát. Vitargo akár. ( manapság meg sok növényi kivonatot fogyasztok, némi ásványi anyag meg vitamin---Forever és hazai termékek ötvözete )

Csirke meg minőségi étrend....
Ez jó, csak legyen meg a változatosság. Legyenek meg a mikor/makro tápanyagok...szénhidrát, fehérje, zsírok és rostok. ( vitam nyomelem ásvány ) Abban az időszakban, amikor célszerű őket fogyasztani.

De én első körben mozognék, jól esően.
Étkeznék reggel délben délután , valamennyire egészséges tudattal.
Edzés után meg megihatsz egy fehérje shaket banánnal vagy valami értelmes szénhidráttal, közben pedig mehet glutamin és bcaa egy egy kávéskanállal vagy kettővel, esetleg hozzá elektrolit por, ez is lényeges.
Utána meg egyél egy teljes kaját, csak nem sok zsírral és rosttal. Zsírokat inkább reggel meg délben. Inzulin index meg érzékenység stb...

Avatar
Mickey
Hozzászólások: 2557
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 21:20

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: Mickey » 2020. szeptember 23., szerda 12:01

filatáska írta: Zsírégetéshez futás vagy biciklizés között van különbség hatékonyság szempontjából?
Csináld azt, amit kedvedre van.
Kellő ideig ( lehetőleg több mint fél óra ) és megfelelő intenzitással...ne terheld le magad szervek terén, ne kapkodj levegő után és az izomzatodat is bizonyos szintig vedd igénybe.

Aztán a zsír/felhalmozott energia meg majd szépen használódik.
Nagyon nagy vonalakban. Mozogj, nem kimerítően, kellő ideig.

Avatar
Tjacks
Hozzászólások: 661
Csatlakozott: 2013. szeptember 10., kedd 14:43
Kedvenc játékosaid: Raúl, Robi Carlos
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: Tjacks » 2020. szeptember 23., szerda 11:54

kierkegaard írta: Mondjuk van ertelme annak ha valaki tomegel?

Ugye a kaloria tobblet nem azt jelenti, hogy te izmot fogsz felepiteni hanem zsirt halmozol fel. Aki mondjuk szalkasra akarja gyurni magat az minimalis kaloria deficittel edz. Aki meg izmot akar epiteni az meg annyit eszik, hogy a szukseges kaloriaja meglegyen
Ezt a tömegelést én sem értettem soha, mármint nem vonzott a dolog. Amikor kondizni jártam és sokat edzettem egyre többet ettem, nulla kiegészítéssel csak a rendes házi koszt. Sikerült ~2 év alatt 8kg-ot híznom, a futás mellett abszolút elégedett voltam az eredménnyel.

Más kérdés hogy azóta megnősültem+ hamarosan jön a második gyerek és csak zabálok mint egy zsírdisznó.... :lol:

Hamarosan kezdenem is kell magammal valamit.

kierkegaard
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2018. július 17., kedd 14:59

Re: Testépítés

HozzászólásSzerző: kierkegaard » 2020. szeptember 23., szerda 11:02

Mondjuk van ertelme annak ha valaki tomegel?

Ugye a kaloria tobblet nem azt jelenti, hogy te izmot fogsz felepiteni hanem zsirt halmozol fel. Aki mondjuk szalkasra akarja gyurni magat az minimalis kaloria deficittel edz. Aki meg izmot akar epiteni az meg annyit eszik, hogy a szukseges kaloriaja meglegyen


Vissza: “Sportok”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég