HozzászólásSzerző: babaking » 2020. március 4., szerda 15:22
Néha azt érzem, hogy a FIA a sportnak a legnagyobb ellenfele. Manapság nem "menö" ez a fajta kommunikáció, amikor mindenki mindenhol az átláthatóságra törekszik.
A Ferrarinak meg azért van a külön megállapodása az FIA-val mert brutál sok nézöt és ezáltal pénzt hoznak a sportba. Azért nem zárják ki öket utólag mert brutál sok nézöt és ezáltal pénzt hoznak a sportba. Kimi óta a vörösöknek szurkolok és egyiket sem tartom korrektnek.
Röhej, hogy a csapatoknak akkora hatalma van, hogy bedobják, hogy lépnek és máris bármit megkapnak. Egyébként ez is jól mutatja, hogy ez a sport már nem vonzó a gyártóknak, mert nem tologanak az utánpótlás csapatok. Akkor ugyanis be lehetne inteni a nagycsapatoknak, hogy menjetek.
Néhány ok, hogy miért nem vonzó (szerintem):
- több pénzt visz mint hoz (a Merci is ezen dilemmázik évek óta, hogy sok a költség)
- az új környezettudatosabb generációnak nem imponál, nincs akkora presztízse a körükben (nem véletlen, hogy az USA-ba mennek új nézökért akik másképp állnak a környezetszennyezéshez)
- a technikát nem tudják az utcai autóban hasznosítani söt, megfordult - az utcai fejlesztést hozzák az F1-be, ellenben az Formula-e vel ahol még az eredeti irány müködik (nézzétek hány gyári csapat van ott)
és egy kis off: szerintem egy ideális világban, ahol a közlekedés nagyrésze tömegközlekedés, ahol a légiforgalom és a hajóforgalom kibocsátását csökkentettük (pl azzal, hogy nem rendelünk filléres dolgokat Kínából másnapi kézbesítéssel), az energiaellátás megújuló energiaforrásokra épül, és a termelés sem szennyez (tehát egy jövöbeni utópia amikor megoldottuk a felmelegedés kérdését) bele fog férni, hogy legyen 1-2 tradicionális "környezetszennyezö" sorozat, mint az F1, illetve, hogy aki autóbuzi az hobbiból a hétvégen mehessen oldtimerrel, vagy V12-essekkel, mert azok lesznek a kivételek.
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.