HozzászólásSzerző: h3x0r » 2020. március 14., szombat 20:21
Gábor Wéber
·
Miközben a májusi futamok sorsa is bizonytalan, Ross Brawn pedig a nyári szünet eltörlését is szóba hozta már, hogy pótolni lehessen elmaradt versenyeket, szép lassan a tegnapi nap döntési lassúságának a miértje is napvilágot lát.
Ezek ismeretében érthetőbb, mi tartott annyi ideig a McLaren visszalépésétől számítva. A sztori röviden:
- késő este a McLaren visszalép az Ausztrál Nagydíjtól
- éjfél körül a maradék 9 csapat és Ross Brawn a Crown Hotelben tanácskoznak, Jean Todttal a vonalban
- az FIA szabályai szerint minimum 12 autóval még megrendezésre kerül egy verseny, az alatt törölhető a hétvége
- abban maradnak, hogy döntsenek a csapatok; amennyiben nincs újabb pozitív eset, úgy 4 csapat akár hermetikusan lezárt paddock mellett folytatná (Mercedes, Red Bull, Alpha Tauri, Racing Point), 2 csapat a többség döntését elfogadva tartózkodik (Haas, Williams), a Ferrari, a Renault, az Alfa Romeo a McLarennel együtt visszalépne
- a patthelyzetben Ross Brawn szava dönt, ő pedig a pénteki folytatásra szavaz, a többi napot meg a másnapi helyzettől teszik függővé
- az ülést berekesztik, mindenki aludni tér a reggeli folytatás tudatában
- az ülés után Toto Wolff telefonon beszél Ole Kalleniusszal a Daimler vezérével, aki a európai helyzet eldurvulása miatt meggyőzi Wolffot, de rábízza a döntést
- Wolff felhívja Brawnt és közli, hogy a Mercedes mégsem indul, ezzel a verseny törlése elkerülhetetlenné válik
- kora reggel Brawn értesíti a helyzetről az ausztrál promótert, akik még ekkor is folytatni szeretnék, akár F1-es futam nélkül is
- 8.45-kor megnyitják a kapukat, a kétüléses autóztatás megkezdődik
- 9 órakor Victoria állam egészségügyi felügyelete a vírushelyzetre való tekintettel megtiltja a versenyhétvége nyilvános látogathatóságát, a kapukat ekkor bezárják
- nem sokkal később kiadják a hivatalos közleményt a verseny törléséről.
Kívülről ez rosszabbul nézett ki, mint ahogy a tények ismeretében utólag látszik.