HozzászólásSzerző: kiserik » 2019. október 15., kedd 18:07
Borsod megye és Miskolc margójára:
Az egész helyzet nem olyan egyszerű, mint az sokan gondolják. Ezt a térséget a vasgyártásra "építették fel". Bányavárosokat létesítettek, rengeteg ember kellet ebbe az iparágba. Aztán szépen lassan a rendszerváltás idején bezárogatták a bányákat, majd 2000 környékén a vasgyár is csődbe ment elég érdekes körülmények között. Több tízezer ember marad munka, megélhetés nélkül. Ide vezethető vissza Miskolc őskommunizmusa. Nekik tényleg jobb volt az előző rendszer, mert volt munkájuk, plusz mikor elveszették azt, akkor pont V volt a főnök. Megkezdődött az elvándorlás, az ingatlan árak leestek. Minden kapóra jött, hogy bevégezzék a korábbi elképzelést: a senkinek nem kellő, csak nyűg romákat be kell telepíteni 3 megyébe (Heves, Borsod, Szabolcs) Miskolc központtal! Gyönyörűen megfigyelhető ez a folyamat, ha megnézzük pl Miskolc nagy lakótelepének, az Avasnak a lakó összetételének alakulását. Buszokkal hordták a romákat. Aztán megérkezett V és felismerte, hogy használni kellene ezt a népcsoportot, mert elég sokan vannak. Körbe vette magát roma vezetőkkel és mindent megtett, hogy belopja magát a szívükbe, tudatukba. Mikor senki nem akart velük foglalkozni (Ferencnek volt egy mondata Borsodban az egyik országjáráson, mikor még ő volt a góré: nem tárgyalok a cigánykérdésről! Ekkoriban annyival el voltak intézve, hogy alanyi jogon járt a segély és kész) jött V és ""munkát"" adott a romáknak (persze alanyi jogon és nem értékteremtőt, de ezt hagyjuk most), megvédte őket a skinheadektől, gárdistáktól, így vált a hősükké. Visszatérve Borsodra, a betelepítések így abbamaradtak, de a folyamat nem állt meg. Az elértéktelenedett ingatlanok javarészt a hátrányos helyzetű, főként roma lakosság kezébe került. A települések korábban elöregedtek, később ""elcigányosodtak"". Munka továbbra sincs, fejlesztés semmi. Sok mindent elárul, hogy 30 évet kellett várni, hogy az E3-as főút mentén Miskolcot összekössék Szlovákiával az autópálya meghosszabbításával. A lengyel, orosz és szlovák közúti teherforgalom nagy része itt halad át. Persze ez nem M3-as lesz. Azt elterelték Nyíregyháza felé a politikai érdekek. Egy szó, mint szár: nehéz környék, nehéz helyzetek. Egy kérdés van csak ami az ember fejében mocorog ilyenkor: nem tudtak/tudnak, vagy nem akartak/akarnak segíteni az itt élő embereken?