OFF

Filmek, zenék, könyvek, off... Egyszóval minden más.

Hol szoktál borravalót adni?

A szavazás 2024. február 23., péntek 13:03-kor befejeződött.

Benzinkúton
5
2%
Boltban
1
0%
Ètteremben
60
29%
Futárnak
43
21%
Fodrásznál
43
21%
Hotelben/egyéb szálláshelyeken
3
1%
Kocsmában
28
14%
Mindenhol
10
5%
Sehol
12
6%
 
Szavazatok száma: 205

Avatar
Remy
Hozzászólások: 27404
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 20:54
Kedvenc játékosaid: Zidane, CR, Ramos, Jesé, Griezmann, Varane, Marcelo, Modric, Bappé, Ødegaard
Kedvenc csapatod: Real Madrid
Tartózkodási hely: Gotham
Kapcsolat:

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Remy » 2019. december 3., kedd 9:49

ikelemen5 írta:
Illetve a repülőnek is. Túl olcsók a repülőjegyek, és boldog boldogtalan repülget.
Még jó, lol.
2014 - 10.
2016 - 11.
2017 - 12.
2018 - 13.
2022 - 14.

Ballon d'Or
Cristiano Ronaldo 2008, 2013, 2014, 2016, 2017!
Luka Modric 2018!
Karim Benzema 2022!

Schumacher, Verstappen, Alonso, Mick

New England Patriots

Avatar
Pipita
Hozzászólások: 3137
Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 12:32
Kedvenc játékosaid: Ronaldo, Zidane, Guti, Iker, Higuaín, Marcelo, Bale
Kedvenc csapatod: Real, Leeds

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Pipita » 2019. december 3., kedd 9:45

Steve írta: Amúgy nekem főként azzal van bajom, amit leírtam a zöld gondolkodást támogatom.Az értelmes zöld gondolkodást.
Nekem ezt az egyik tanárom úgy magyarázta, hogy vannak a zöldek, meg vannak a sötétzöldek. :mrgreen:

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 27916
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2019. december 3., kedd 8:50

füst írta:
Szerintem annyira nem lesz sikítófrász. Nappal sokkal több fogyasztó működik, ami estére kihullik.
Szerintem te is tudod hogy a csúcsfogyasztás este 7-10 között van. Amikor hazaérnek a népek a napi tevékenységből és már világítani is kell.
Egy-egy otthoni használatra töltő 16 amperrel tölt fázisonként, 2-11 kW kb fázis számtól függően, mintha egésznap klímáznál kb.
Képzeld el ezt egy 40 lakásos társasháznál.
Az energiafelvétel nem ugyanott történik, ezért nem ugyanaz a biztosító látja el a klímát, mint az aksitöltőt. Rengeteg új fogyasztói csatlakozót kellene kiépíteni, olyan szinten kéne ehhez fejleszteni a kisfesz hálózatot, amihez garantálom hogy nincs meg az áramszolgáltatók forrása.
Utóbbival teljesen egyetértek. A napi töltögetés meg nem tudom, hogy mennyire lesz reális. A legtöbben napi 50 km-nél kevesebbet használják az autójukat és, ha napi szinten is felrakja tölteni, akkor akár egy szabályozott lassú töltéssel is lehet tölteni. Ugye a korábban említett az 8-10 órát vesz igénybe.

40 lakásos társasháznál, illetve panel tömböknél a töltés szerintem kivitelezhetetlen. Parkoló helyenként töltő kiépítés túlzott lenne.
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
Halfkey
Hozzászólások: 4418
Csatlakozott: 2013. április 21., vasárnap 2:13

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Halfkey » 2019. december 3., kedd 8:34

Azért kocsik esetében hosszú távon valami alternatíva mindenkép kell, most a környezetvédelemtõl eltekintve is a kõolaj véges.

Tisztán elektromos autózásnál pedig szerintem az a kérdés mennyit tudnak fejlõdni az akksik és a töltési módszerek, mert az elmúlt 15 évet nézve a fejlõdés jelentõs. Kérdés ez folytatódik-e, vagy van e technológiai maximuma a dolognak (nem értek hozzá)

Avatar
ikelemen5
Hozzászólások: 2948
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 9:06
Kedvenc játékosaid: Zidane,Guti,Modric, Kroos
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: ikelemen5 » 2019. december 3., kedd 8:29

Továbbá rogyásig adóztathatják a dízel autó autókat, amíg a hajózásnak nagyon nagyon sokszorosan magasabb a károsanyagkibocsátása, azt pedig engedik. A tehert még értem, de a kabinos világjáró, tengerjáró szarokat, na azokat kitiltanám a francba.

Illetve a repülőnek is. Túl olcsók a repülőjegyek, és boldog boldogtalan repülget.

A tisztán elektromos autózás szerintem is zsákutca. Egyrészt rettentesen leterheli az elektromos hálózatot, másrészt időigényes is.
“I don’t trust fish.They breathe water…..that’s crazy.”

Avatar
füst
Hozzászólások: 3866
Csatlakozott: 2013. április 17., szerda 10:17
Kedvenc játékosaid: Zidane, Reus, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: füst » 2019. december 3., kedd 8:27

Szerintem annyira nem lesz sikítófrász. Nappal sokkal több fogyasztó működik, ami estére kihullik.
Szerintem te is tudod hogy a csúcsfogyasztás este 7-10 között van. Amikor hazaérnek a népek a napi tevékenységből és már világítani is kell.
Egy-egy otthoni használatra töltő 16 amperrel tölt fázisonként, 2-11 kW kb fázis számtól függően, mintha egésznap klímáznál kb.
Képzeld el ezt egy 40 lakásos társasháznál.
Az energiafelvétel nem ugyanott történik, ezért nem ugyanaz a biztosító látja el a klímát, mint az aksitöltőt. Rengeteg új fogyasztói csatlakozót kellene kiépíteni, olyan szinten kéne ehhez fejleszteni a kisfesz hálózatot, amihez garantálom hogy nincs meg az áramszolgáltatók forrása.

Avatar
Kerlon
Hozzászólások: 27916
Csatlakozott: 2013. április 15., hétfő 12:27
Kedvenc csapatod: Levante

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Kerlon » 2019. december 3., kedd 7:41

Steve írta:
istimester írta: W212 facelift cca. 2015.

Szerintem a leggyönyörűbb szedán a világon :)

Az elképzelés egyébként a gyártási ciklus végéről lecsípni egy ideális esetben grafit színű, 4M, nem fekete bőr belsejű darabot. Ezekre 6 évet vagy 160 000 km garanciát vállalnak, úgyhogy még 2022-ig ráérek :mrgreen:

De ez most még a nagyon távlati nedves álom kategóriájú terv jelenleg, ugyanis baromira lefoglal az ingatlan keresés. Vagy nem adják el azt a kurva telket vagy csak úgy adnák el, hogy valami fos gyorsépített házat ők húznak fel rá, ami nekem nem kell. A 120 nm feletti lakások meg gyakorlatilag nincsenek.
Az valóban gyönyörű autó. Mondjuk a lakás kérdés az fontosabb, mint a kocsi. Pláne családos emberként.
kiserik írta: 5 (legjobb esetben 3) éves terv a villanyautó nálam + napelem (ez már megvan). Nagyon nem tartom hülyeségnek és örülök, hogy észhez tértek a nagy európai gyárak is, mint pl a VW.

A hülyeség viszont ott kezdődik, hogy a hazánk (valószínűleg Paks2 miatt) eltörölte a szélenergia felhasználást :-(
Szerintem tök jó, hogy igyekszel környezettudatosan és gazdaságosan tervezni a jövőt.

Magyarországon legalább van napsütés is, nem úgy mint itt nálunk. Sokkal jobban kellene támogatni a napkollektorokat és elérhetővé tenni minél több ember számára.

Elektromos VW-t akartam venni, de pofátlanul drágának tartom. A többi túlárazott ázsiai kisautót amiket lehet kapni szintén.

Szóval maradt a dízel BMW.

Amúgy nekem főként azzal van bajom, amit leírtam a zöld gondolkodást támogatom.Az értelmes zöld gondolkodást.
A napkollektor hőt termel, a nepelem villanyt. Egy technikai újítás, jelen esetben egy villanyautó meg még jó, hogy drágább, mint a kiforrott autók.
füst írta: A lehető legjobb dolog volt, hogy kicsiny hazánk nem foglalkozik komolyabban szélerőművekkel. Pár darab elfér mutatóba, napenergiát valahol 20% környékén lehet maximalizálni a termelésben, az összes többit nukival kell megtermelni. Iletve kellene, ideálisan. Ennél több megújuló szétcseszi a stabilitást, és megemeli az energiaárat.

A villanyautókkal pedig új problémákat is a nyakunkba veszünk majd, képzeljük csak el, hogy egy ilyen villanyautókra átállt nagyobb, milliós városban esténként mindenki egyszerre akarja majd tölteni a verdát. Olyan sikítófrászban lesz majd a hálózat a rászabaduló terheléstől, hogy öröm lesz nézni. Nem állunk még erre készen, nagyon nem. Megújulókkal meg teljesen elképzelhetetlen ez a jövőkép.
Szerintem annyira nem lesz sikítófrász. Nappal sokkal több fogyasztó működik, ami estére kihullik. Gyakorlatilag este meg az autók miatt lesz fogyasztás. Egy-egy otthoni használatra töltő 16 amperrel tölt fázisonként, 2-11 kW kb fázis számtól függően, mintha egésznap klímáznál kb.

Amúgy szerintem vakvágány a villanyautózás, sokkal inkább a hybrid felé kellett volna elmozdulni. A kibocsájtás nagy része mindig kigyorsításnál van, azt meg a 25-50km-es plugin, de még a lágy hybridek is kiküszöbölik.

Illetve ugye a tüzelőcellás (hidrogén "hatjás") autókban is több van szerintem és egyszerűbb lenne a számukra a töltőállomások kialakítása, mint a villamoshálózat bővítése.
"A futball alapvetően egy észjáték lenne, egy nagy sebességű, valós idejű stratégiai játék, amiben nem mindig neked kell adnod a gólpasszt, nem mindig neked kell lőnöd a gólt, de nem is mindig neked kell megszerezned a labdát."
K

Avatar
füst
Hozzászólások: 3866
Csatlakozott: 2013. április 17., szerda 10:17
Kedvenc játékosaid: Zidane, Reus, Modric
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: füst » 2019. december 3., kedd 0:23

A lehető legjobb dolog volt, hogy kicsiny hazánk nem foglalkozik komolyabban szélerőművekkel. Pár darab elfér mutatóba, napenergiát valahol 20% környékén lehet maximalizálni a termelésben, az összes többit nukival kell megtermelni. Iletve kellene, ideálisan. Ennél több megújuló szétcseszi a stabilitást, és megemeli az energiaárat.

A villanyautókkal pedig új problémákat is a nyakunkba veszünk majd, képzeljük csak el, hogy egy ilyen villanyautókra átállt nagyobb, milliós városban esténként mindenki egyszerre akarja majd tölteni a verdát. Olyan sikítófrászban lesz majd a hálózat a rászabaduló terheléstől, hogy öröm lesz nézni. Nem állunk még erre készen, nagyon nem. Megújulókkal meg teljesen elképzelhetetlen ez a jövőkép.

h.csabi
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 23:58

Re: OFF

HozzászólásSzerző: h.csabi » 2019. december 2., hétfő 23:54

kiserik írta: A hülyeség viszont ott kezdődik, hogy a hazánk (valószínűleg Paks2 miatt) eltörölte a szélenergia felhasználást
Az atomenergia még mindig a legtisztább energiaforrás. Szélenergiával nem lennénk előrébb, mint nappal (ezzel így is eltúlzott energiapolitika érvényesült). Sőt, most már a németek is elkezdték kinyírni a szárazföldi szélerőműveket.
Az pedig tök jó, hogy van a tetőn napelem, csak az utcában ne legyen túl sok házon, mert szétnyírja a hálózatot.

Avatar
Steve
Hozzászólások: 7415
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2019. december 2., hétfő 23:19

istimester írta: W212 facelift cca. 2015.

Szerintem a leggyönyörűbb szedán a világon :)

Az elképzelés egyébként a gyártási ciklus végéről lecsípni egy ideális esetben grafit színű, 4M, nem fekete bőr belsejű darabot. Ezekre 6 évet vagy 160 000 km garanciát vállalnak, úgyhogy még 2022-ig ráérek :mrgreen:

De ez most még a nagyon távlati nedves álom kategóriájú terv jelenleg, ugyanis baromira lefoglal az ingatlan keresés. Vagy nem adják el azt a kurva telket vagy csak úgy adnák el, hogy valami fos gyorsépített házat ők húznak fel rá, ami nekem nem kell. A 120 nm feletti lakások meg gyakorlatilag nincsenek.
Az valóban gyönyörű autó. Mondjuk a lakás kérdés az fontosabb, mint a kocsi. Pláne családos emberként.
kiserik írta: 5 (legjobb esetben 3) éves terv a villanyautó nálam + napelem (ez már megvan). Nagyon nem tartom hülyeségnek és örülök, hogy észhez tértek a nagy európai gyárak is, mint pl a VW.

A hülyeség viszont ott kezdődik, hogy a hazánk (valószínűleg Paks2 miatt) eltörölte a szélenergia felhasználást :-(
Szerintem tök jó, hogy igyekszel környezettudatosan és gazdaságosan tervezni a jövőt.

Magyarországon legalább van napsütés is, nem úgy mint itt nálunk. Sokkal jobban kellene támogatni a napkollektorokat és elérhetővé tenni minél több ember számára.

Elektromos VW-t akartam venni, de pofátlanul drágának tartom. A többi túlárazott ázsiai kisautót amiket lehet kapni szintén.

Szóval maradt a dízel BMW.

Amúgy nekem főként azzal van bajom, amit leírtam a zöld gondolkodást támogatom.Az értelmes zöld gondolkodást.

kiserik
Hozzászólások: 5839
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2019. december 2., hétfő 23:18

Steve írta:
kierkegaard írta: Nem teny az, hanem hulyeseg.
Nem tudom miota divat szidni a "zoldforradalmarokat".
Ok legalabb probalkoznak, kiallnak valami igazan fontos mellett. neha par aktivista mellenyul es rossz temaba kot bele..dehat istenem..

Szemelyes kedvencem, hogy mostanaban a veganokba kotnek bele. A "muhus" megemlitese utan pedig egybol ugrott a tuliskolazott nepesseg.
Ettől függetlenül ami pl Svédországban folyik szerintem nem korrekt. Nézd én jól keresek, de ettől még pofátlannak tartom, hogy 16 millió forintnak megfelelő összegekért adják a gagyi elektromos kocsikat, a jobb márkájúakat/minőségűeket 25 millió forint körül!

A pofátlan túlárazás közben meg büntetgetnek azért a dízel kocsiért, amire pár évvel ezelőtt ösztönöztek, hogy vegyél.

Akkor még az akkumulátorok lebontásáról és a brutálisan megugró áram fogyasztás/kitermelésről még nem is beszéltünk.

A környezetvédelem fontos. De ne arra használják fel, hogy embereket kizsákmányoljanak. Én így látom.
Érdemes megvizsgálni a dolgokat másik oldalról is. A Dízeles hülyeségbe nem látok bele. Az a svédek dolga a villanyosba már inkább.

Mint minden új dolog, így a villany autó is drága, főleg a jó. Még. Kevés a normális villany autó, így a Tesla mondhatjuk, hogy monopol helyzetben van. Amerikában elég jó áron hozzá lehet jutni, és ez meglátszik az eladási statisztikákon is. Nálunk drágább az euro-dollár egyenlőség miatt. De. Folyamatosan jönnek az újabb villany autók, amik nyomni fogják az árakat lefelé. Pár év. A másik de, hogy számold össze kb mennyit költesz az autódra 5-10-15 év alatt (szervíz, olaj, alkatrészek, üzemanyag, stb), majd számold ezt ki a villanyossal. Meglesz az árkülönbség :)

Az akkuk lebontásán folyamatosan dolgoznak. Gyakorlatilag már bebizonyosodott, hogy sokkal jobban bírják, mint ahogy tervezve volt. A jövő afelé viszi az irányt, hogy nem lebontani kell őket, hanem betenni megújuló energia farmokba aksiként. Ugye az akkuk nem elromlanak, hanem veszítenek a tároló kapacitásukból, így az autók hatótávja romlik (mondjuk 10 év alatt leromlik 80-90%-ra). A kocsiból kilököd, de ez az aksi még nagyon sokáig tud energiát tárolni.

Energia fogyasztás: érdemes megnézni, hogy mennyi áramot vesz fel egy ilyen autó és mennyit egy jobb klíma...

kierkegaard
Hozzászólások: 1692
Csatlakozott: 2018. július 17., kedd 14:59

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kierkegaard » 2019. december 2., hétfő 23:08

Nem a kocsis temaba akartam beleszolni. Kicsit se ertek hozza, de ha olvasok rola akkor ugyan azt irjak amit ti is.

Amugy az akkumulatorokat ha jol tudom eleg jol tudjak ujrahasznositani

Avatar
istimester
rex madridistae
Hozzászólások: 3310
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 13:22
Kedvenc játékosaid: Iván Helguera, Raúl
Kedvenc csapatod: DAC
Tartózkodási hely: Felvidék

Re: OFF

HozzászólásSzerző: istimester » 2019. december 2., hétfő 23:05

kierkegaard írta: Nem teny az, hanem hulyeseg.
Nem tudom miota divat szidni a "zoldforradalmarokat".
Ok legalabb probalkoznak, kiallnak valami igazan fontos mellett. neha par aktivista mellenyul es rossz temaba kot bele..dehat istenem..

Szemelyes kedvencem, hogy mostanaban a veganokba kotnek bele. A "muhus" megemlitese utan pedig egybol ugrott a tuliskolazott nepesseg.
Bocsánat, de csak jobban ismerem a saját ismertségi-baráti körömet.

Egyébként mi, a villamosenergia-termelésben résztvevők is próbálkoznánk, helyette áltaĺában valami törvényileg előírt műszakilag értelmetlen faszságot kell kibekkelnünk.

Avatar
Steve
Hozzászólások: 7415
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2019. december 2., hétfő 22:58

kierkegaard írta: Nem teny az, hanem hulyeseg.
Nem tudom miota divat szidni a "zoldforradalmarokat".
Ok legalabb probalkoznak, kiallnak valami igazan fontos mellett. neha par aktivista mellenyul es rossz temaba kot bele..dehat istenem..

Szemelyes kedvencem, hogy mostanaban a veganokba kotnek bele. A "muhus" megemlitese utan pedig egybol ugrott a tuliskolazott nepesseg.
Ettől függetlenül ami pl Svédországban folyik szerintem nem korrekt. Nézd én jól keresek, de ettől még pofátlannak tartom, hogy 16 millió forintnak megfelelő összegekért adják a gagyi elektromos kocsikat, a jobb márkájúakat/minőségűeket 25 millió forint körül!

A pofátlan túlárazás közben meg büntetgetnek azért a dízel kocsiért, amire pár évvel ezelőtt ösztönöztek, hogy vegyél.

Akkor még az akkumulátorok lebontásáról és a brutálisan megugró áram fogyasztás/kitermelésről még nem is beszéltünk.

A környezetvédelem fontos. De ne arra használják fel, hogy embereket kizsákmányoljanak. Én így látom.

Avatar
istimester
rex madridistae
Hozzászólások: 3310
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 13:22
Kedvenc játékosaid: Iván Helguera, Raúl
Kedvenc csapatod: DAC
Tartózkodási hely: Felvidék

Re: OFF

HozzászólásSzerző: istimester » 2019. december 2., hétfő 22:58

W212 facelift cca. 2015.

Szerintem a leggyönyörűbb szedán a világon :)

Az elképzelés egyébként a gyártási ciklus végéről lecsípni egy ideális esetben grafit színű, 4M, nem fekete bőr belsejű darabot. Ezekre 6 évet vagy 160 000 km garanciát vállalnak, úgyhogy még 2022-ig ráérek :mrgreen:

De ez most még a nagyon távlati nedves álom kategóriájú terv jelenleg, ugyanis baromira lefoglal az ingatlan keresés. Vagy nem adják el azt a kurva telket vagy csak úgy adnák el, hogy valami fos gyorsépített házat ők húznak fel rá, ami nekem nem kell. A 120 nm feletti lakások meg gyakorlatilag nincsenek.

kiserik
Hozzászólások: 5839
Csatlakozott: 2016. március 14., hétfő 9:23

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kiserik » 2019. december 2., hétfő 22:54

5 (legjobb esetben 3) éves terv a villanyautó nálam + napelem (ez már megvan). Nagyon nem tartom hülyeségnek és örülök, hogy észhez tértek a nagy európai gyárak is, mint pl a VW.

A hülyeség viszont ott kezdődik, hogy a hazánk (valószínűleg Paks2 miatt) eltörölte a szélenergia felhasználást :-(

kierkegaard
Hozzászólások: 1692
Csatlakozott: 2018. július 17., kedd 14:59

Re: OFF

HozzászólásSzerző: kierkegaard » 2019. december 2., hétfő 22:45

Nem teny az, hanem hulyeseg.
Nem tudom miota divat szidni a "zoldforradalmarokat".
Ok legalabb probalkoznak, kiallnak valami igazan fontos mellett. neha par aktivista mellenyul es rossz temaba kot bele..dehat istenem..

Szemelyes kedvencem, hogy mostanaban a veganokba kotnek bele. A "muhus" megemlitese utan pedig egybol ugrott a tuliskolazott nepesseg.

Avatar
Steve
Hozzászólások: 7415
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2019. december 2., hétfő 22:20

istimester írta: Erre szoktam volt mondani a zöld mozgalmárkodó (általában bölcsész - és ez itt most nem cseszegetés, hanem egyszerű ténymegállapitás) ismerőseimnek, hogy nyugodtan számolják ki mekkora carbon footprint egy új autót legyártani vs. használni tovább a 10 évest ami már a ház előtt parkol.

Mondjuk totál leszarom, mert a személyautóknak világ szinten is olyan marginális a kibocsátása, hogy egy dizel E220-ra még én is beruházok, ha az anyagiak megengedik :mrgreen:
De az a legjobb, hogy itt pár éve adó kedvezményt adtak a cégeknek, ha flottában veszik a dízel luxus kocsikat. :lol:

Csomóak vették a céges BMW-r, céges Audit majd privátba kivásárolták. Most meg büntetgetik. :roll:

Azért egy kocsi nem olyan, mint a ruhád, hogy megunod lecseréled 1-2 év múlva.Nem korrekt büntetgetni ezzel embereket szerintem.

E220d melyik évjáratban gondolkozol?

Avatar
istimester
rex madridistae
Hozzászólások: 3310
Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 13:22
Kedvenc játékosaid: Iván Helguera, Raúl
Kedvenc csapatod: DAC
Tartózkodási hely: Felvidék

Re: OFF

HozzászólásSzerző: istimester » 2019. december 2., hétfő 22:11

Erre szoktam volt mondani a zöld mozgalmárkodó (általában bölcsész - és ez itt most nem cseszegetés, hanem egyszerű ténymegállapitás) ismerőseimnek, hogy nyugodtan számolják ki mekkora carbon footprint egy új autót legyártani vs. használni tovább a 10 évest ami már a ház előtt parkol.

Mondjuk totál leszarom, mert a személyautóknak világ szinten is olyan marginális a kibocsátása, hogy egy dizel E220-ra még én is beruházok, ha az anyagiak megengedik :mrgreen:

Avatar
Steve
Hozzászólások: 7415
Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo
Kedvenc csapatod: Real Madrid

Re: OFF

HozzászólásSzerző: Steve » 2019. december 2., hétfő 21:59

istimester írta:
Steve írta: Itt kitiltják a városból a régi dízeleket és extrán megadóztatják az új dízeleket is most januártól. Viszont ez Euro6 motoros és nem új, szóval egyelőre engem békén hagynak.

Imádtam a Mazdát, de ez a kocsi fantasztikus és piszok jó áron is vettem.

Januártól a volt Mazdámra is 3x annyi lett volna az éves adó, mert ugyan benzines volt, de 2,5 literes motor. Szóval jó ez így.
Hülye ekonácizmus.
Őrület. Ha vettél 2-3 éve (3 évnél fiatalabb kocsit újnak számítják) mondjuk egy Volvo XC90-et, vagy van egy régi V70 Volvod, amiből itt rengeteg van akkor olyan 8000-11.000 koronára -amit szorozz be 32-vel, hogy megkapd forintban- is kijöhet az éves adót, a drága üzemanyag mellé. :ozil: :ozil: :ozil:

Szóval kb 350.000 forintodba is kerülhet évente egy dízel kocsi, csak az adó.


Én egyelőre jól kisakkoztam a 4éves Euro6 motorral. :coffee:


Vissza:

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: 148 regisztrált és 0 vendég