Nem olyan egyszerű elektromos autót csinálni, mint ahogyan az annak tűnik. A model s már 7 éve a piacon van. 7 éve nem tud senki még csak hasonlót sem csinálni. Ez ebben a szférában baromi hosszú idő. Bele gondolni is émelyítő, hogy milyen dolgok lehetnek a Tesla polcain, amik csak arra várnak, hogy leemeljék őket, mikor szükséges, mint a plaid rendszert tették. Pár hónapja beadtak egy szabadalmat egy olyan présgép szerűségre, amelyik egybe ki tud nyomni egy autót. Mindenki arra gondolt, hogy egy újabb agymenés egy újabb hátha majd egyszer, erre bemutatták a Cybertruck-ot, ami bemutatja az alapját az egyben préselhető autónak. Bámulatos.major írta:
Lemaradasuk a gyartasban teljesen behozhato, nagyobb is a kapacitasuk / tokejuk ra. Azert nem olyan nagy a szakadek mar a tobbi elektromos auto es a Tesla kozott. Viszont az elektromos autoval el fog tunni a kulonbseg a kinai, nemet, japan auto kozott mert mig a belso egesu motor igenyelte a nemet szaktudast es precizitast azert valljuk be egy villanymotor nem. A jovo a szoftverben lesz, pont mint a mobiltelefonok kb mindegy mar ki gyartja a kozepszeru kinai cegek csinalnak teljesen jo telefonokat a lenyeg, hogy az oprendszer jo legyen es elerheto legyen hozza minden app. Na itt viszont europa labdaba se rughat ezzel a tulszabalyozott rendszerrel, csak nezd meg Amerikaban mar miota forgalomban vannak az onvezeto autok, Kina mekkora adartmennyiseghez fer hozza, na ezt nem fogjak behozni a nemetek es nem is annyira az erosseguk a szoftver (szerintem).
Az adatmennyiségi előnyben igazad van. Abban és az autópilóta rendszerben szinte behozhatatlan előnyük van. Ez nem feltétlen az európai szabályokon múlik (bár jó szarok és elavultak ilyen tekintetben), hanem azon, hogy Amerikában sokkal de sokkal több ilyen autó van, így sokkal többet tudnak tanulni az autók egymástól. Egyébként még nincsenek önvezető autók, majd csak most fogják megkapni a következő upgradet valamikor jövőre, amiben már benne lesz az 5-ös szintű önvezetés (ugye ez a tényleges autópilóta, a többi szint csak vezetési segédlet). Na ehhez viszont már nagyon alkalmatlan lesz az európai szabályozás.
Az európai gyáraknak ott lesz létjogosultsága, hogy az amerikaiak nem csinálnak olyan minőséget. Itt a Porche Taycan, ami már tudja azt, amit a 7 évvel ezelőtti Tesla, de sokkal jobb az anyagminőség, az összeszerelés, a kényelem, a luxus. Olyan igazi német technológia. Mondjuk kb duplájába is kerül Én nagy reményt fűzök a ID3-ashoz és a VW konszernhez. Kellenek az olcsó, jó elektromos autók ahhoz, hogy az árak egyre lejjebb menjenek.
Szélben meggyőzhető vagyok (szokták is mondani, hogy ne pisiljek széllel szemben ) de napban nemfüst írta:Na ebben egyetértünk. És hozzá is teszem rögtön, hogy ennek egyetlen életképes formája van, ha a szenet lecseréljük atomra.Ennek egyik alapvető követelménye, hogy a szennyező energiát lecseréljük környezetbarátra.
A szélerőművekkel kár viccelődni, a nappal meg babráljanak az egyenlítő mentén ahol magas a napsütéses órák száma. Nálunk jó indulattal az energiatermelés 15-20%-át lehetne solar-ral biztosítani, a maradék lehetne atom. Egy ideális világ szerint. 1-2 gázerőmű meg elfér talonba ha kiesés van valahol, akkor be lehet röffenteni.
Ennél csak rosszabb verziók vannak.
A "klímavészhelyzet"et nem a szélerőmű fogja megoldani, és nem a nap.
Hiába forog olyan szépen nyugodtan füst nélkül a szélkerék, és hiába van ráragasztva szép zöldleveles matrica. 10-12 évet bír ki, és szemétként ottmarad, mert senkinek se éri meg elvinni, még a szeméttelepek se veszik át.
Ha pedig nem fúj a szél, akkor hirtelen csak a szenet/földgázt lehet elkezdeni égetni, a nukleáris reaktort nem lehet csettintésre ki-be kapcsolgatni, hogy azzal szabályozzanak. Szóval mindenhogy szopó, csak tetézi a problémát a szélerőmű. Minél több van belőle, annál több bajt okoznak.
USA 10 éve, Németo. 10 év múlva.
Az atommal csak két baj van: nagyon drága kiépíteni és iszonyatosan (na itt szó szerint iszonyatosan) veszélyes. Emlékezzünk itt meg Fukushimára