Realista24 írta: Smart és a tuning Alapból betiltanám azt a verdát.
Miért?
HozzászólásSzerző: mocsok » 2021. augusztus 3., kedd 13:01
Realista24 írta: Smart és a tuning Alapból betiltanám azt a verdát.
HozzászólásSzerző: BarçaNorbi » 2021. augusztus 3., kedd 13:01
Azert reagalt a tobbsegunk ugy, ahogy, mert a leiras alapjan ezt nem villogos tuningnak szanja, hanem hetkoznapi hasznalat kozben javuljon az auto teljesitmenye normal hasznalat soran. Akinek nem szamit az elethossz huzza nyugodtan az autojat akar az egekig, ha erre van igenye, viszont a kerdes nem erre iranyult szerintem.nmate írta: Hobbiból miért ne lehetne tuningolni? Nem mindenkinek az élethossz a cél, lehet csak villogni akar.
HozzászólásSzerző: nmate » 2021. augusztus 3., kedd 12:32
HozzászólásSzerző: lordgabi » 2021. augusztus 3., kedd 12:07
HozzászólásSzerző: raul 4 ever » 2021. augusztus 3., kedd 11:14
A tuning és az optimalizálás két nagyon külön dolog, így van..Yazid írta:___Samy___ írta: Szerintem meg egy kis optimalizalastol nem biztos, hogy baja lesz. Nem ismerem a Hyundaiokat, de szamos autoban tul vannak meretezve az alkatreszek, egy kicsit szegenyebb az uzemanyag felhasznalas, stb.
Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.
egy kis optimalizálástól ne várj semmit, nem lesz bikább az autó.
és nem is véletlenül vannak túl méretezve az alkatrészek, a motorvezérlők is lebutítva, ÉLETHOSSZ! ezeknek a sufnituningos autóknak a motor élettartama le is csökken jócskán, nekem az a 15-30le nem érne meg annyit. régebben mikor divatba jött alig volt pár ilyen szaki pesten, most már van minden városban 10db tuning spíler.
ez a minimum 200Le-s turbós motoroknak lett kitalálva, ott van némi értelme, ott tudnak még lényeges Nm-t kisajtolni motorvezérlő írással meg levegőmennyiséggel.
HozzászólásSzerző: BarçaNorbi » 2021. augusztus 3., kedd 9:39
HozzászólásSzerző: wZoLee7 » 2021. augusztus 3., kedd 9:25
HozzászólásSzerző: Süti » 2021. augusztus 3., kedd 9:21
Nem egy autóról tudok, ami 300e fölött jár így, turbós benzines. A motorok nagy része azért van lefojtva, hogy hozza a CO2 normákat, meg a katalógus fogyasztás adatot ciklusban, simán van bennük mozgástér.Yazid írta:
egy kis optimalizálástól ne várj semmit, nem lesz bikább az autó.
és nem is véletlenül vannak túl méretezve az alkatrészek, a motorvezérlők is lebutítva, ÉLETHOSSZ! ezeknek a sufnituningos autóknak a motor élettartama le is csökken jócskán, nekem az a 15-30le nem érne meg annyit. régebben mikor divatba jött alig volt pár ilyen szaki pesten, most már van minden városban 10db tuning spíler.
ez a minimum 200Le-s turbós motoroknak lett kitalálva, ott van némi értelme, ott tudnak még lényeges Nm-t kisajtolni motorvezérlő írással meg levegőmennyiséggel.
HozzászólásSzerző: Yazid » 2021. augusztus 3., kedd 9:17
___Samy___ írta: Szerintem meg egy kis optimalizalastol nem biztos, hogy baja lesz. Nem ismerem a Hyundaiokat, de szamos autoban tul vannak meretezve az alkatreszek, egy kicsit szegenyebb az uzemanyag felhasznalas, stb.
Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.
HozzászólásSzerző: Süti » 2021. augusztus 3., kedd 9:15
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2021. augusztus 3., kedd 9:02
Hali!_Bushido_ írta:Nézegettem akkoriban az 1,6os kocsikat is, de az már egy árkategóriával nagyobb volt, azokra már nem volt kp. úgyhogy az 1,4es lett belőle. De amúgy igazad van a többi dologban.Marky írta: 1.4-es dizellel orulj, ha elmegy 200 ezret a motor, ne keresd a bajt.
Ha nem tudsz elozni vegyel 2.0 folotti motort vagy/es tanulj meg visszavaltani.
Van nehany motor, amiben tenyleg van nemi erotartalek, de ha ilyen tunyingbokszokkal szethajtjak, akkor nem kell csodalkozni, ha 120 ezernel mar elreped a henger.
Viszont úgy összességében érdekelt az itteniek véleménye - tapasztalata a témában. Mellesleg 120e lesz benne nemsokára.
Fel-le váltogatás megy már. Mellesleg ugye ez előtt Smartok voltak alattam, automata váltóval, elég furcsa is volt, amikor először beültem egy váltós kocsiba, s Egerből haza kellett hozni, de végül lassacskán megtanultam újra a dolgokat kezelni
Amúgy a legtöbb pici Smart elég kevés lóerős, városi kicsi autó. Ez viszont fel van tuningolva. megy, mint a golyó, ha úgy lép oda neki az ember. Plusz van egy másik is... Az egyik Smart szerelő poénból csinált egy brutális Smartot feltuningolva, elképesztő volt, megnéztük, meghallgattuk, amikor odalépett a gázpedálnak, durva hangja volt - persze a fogyasztása is, nem átlagembernek való, de egyszer úgy mentem volna vele
Másfelől meg elég cikinek tartom, hogy pl Balaton felé rengeteg 2-4 kipufógós autók benn állnak a sorban, vonatoznak a többi vacak kocsi után, amikor egy pici odalépés a részükről és már több 100 méterrel előrébb lennének. Nyilván nem az értelmesen haladókat mondom, hanem akik országúton is 70-80al mennek, s elképesztően feltartják a sort, kb "vonatot" képezve.
itt jelen helyzetben 20-30 LE-ről van szó.___Samy___ írta: Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.
Hál Isten nincs baj a vezetéssemmel, tudok így is előzni, csak mégis hiányzik az a picike plusz belőle. nem feltétlen a lóerő. mert ugye előző kocsim is csak 5 LE_vel volt több, de nagyon sokat számít ezekszerint az a kb 200 kg plusz súly.ANDS írta: Almási Zoli erre szakosodott, neki már könnyedén megy, hogy 400- 500 LE- re feltuningolja az utcai autókat, de azt az erőt át is kell vinni az útra, kerekek hamarabb kopnak, a váltó, a kuplung, minden jobban igénybe lesz véve, megszállottaknak való, nem átlag autósoknak. Autópályán 150 LE bőven elég voltaz 1400 kg- autóhoz, mostani autómban 250 LE van, jó érzés, de autópályán felesleges, városban felesleges. Országúton jól jön előzéskor. De ha tudsz vezetni, akkor 100LE- vel is tudsz előzni.
HozzászólásSzerző: _Bushido_ » 2021. augusztus 3., kedd 8:44
Nézegettem akkoriban az 1,6os kocsikat is, de az már egy árkategóriával nagyobb volt, azokra már nem volt kp. úgyhogy az 1,4es lett belőle. De amúgy igazad van a többi dologban.Marky írta: 1.4-es dizellel orulj, ha elmegy 200 ezret a motor, ne keresd a bajt.
Ha nem tudsz elozni vegyel 2.0 folotti motort vagy/es tanulj meg visszavaltani.
Van nehany motor, amiben tenyleg van nemi erotartalek, de ha ilyen tunyingbokszokkal szethajtjak, akkor nem kell csodalkozni, ha 120 ezernel mar elreped a henger.
itt jelen helyzetben 20-30 LE-ről van szó.___Samy___ írta: Ha ezeket optimalizaljak, meg nem lesz szukseg uj alkatreszekre, de az is igaz, hogy nem 50 lovat kap ajandekba az auto.
Hál Isten nincs baj a vezetéssemmel, tudok így is előzni, csak mégis hiányzik az a picike plusz belőle. nem feltétlen a lóerő. mert ugye előző kocsim is csak 5 LE_vel volt több, de nagyon sokat számít ezekszerint az a kb 200 kg plusz súly.ANDS írta: Almási Zoli erre szakosodott, neki már könnyedén megy, hogy 400- 500 LE- re feltuningolja az utcai autókat, de azt az erőt át is kell vinni az útra, kerekek hamarabb kopnak, a váltó, a kuplung, minden jobban igénybe lesz véve, megszállottaknak való, nem átlag autósoknak. Autópályán 150 LE bőven elég voltaz 1400 kg- autóhoz, mostani autómban 250 LE van, jó érzés, de autópályán felesleges, városban felesleges. Országúton jól jön előzéskor. De ha tudsz vezetni, akkor 100LE- vel is tudsz előzni.
HozzászólásSzerző: Realista24 » 2021. augusztus 3., kedd 8:26
HozzászólásSzerző: ___Samy___ » 2021. augusztus 3., kedd 8:14
HozzászólásSzerző: Marky » 2021. augusztus 2., hétfő 23:51
HozzászólásSzerző: _Bushido_ » 2021. augusztus 2., hétfő 22:57
1,4 dízel. 90 LE. Hyundai i30. Előző kocsim 1,5ös dízel volt, 95 LE, de kb 200 kg-al kevesebb. Viszont fürgeségben elég nagy a különbség.raul 4 ever írta:_Bushido_ írta: Autó tuningolás. Csinálta valaki? Érdemes? Milyet? A korábbi autómban volt egy full egyszerű tuning box, amit rá kell kapcsolni a motorra, így ki is vehető. Ellenben van egy komolyabb dolog, számítógéppel csinálják, chiptuning (dízelnél azt írják 20-30 lóerő) - ebben gondolkodom. 1,4es kocsinál nagyon érzeni, hogy országúton jóval nehezebben indul meg, mint ahogy én szeretném.
1 szóval: ne.
Többel: milyen kocsid van? 1.4 dízel? gondolom akkor 3 hengeres vw amit az 1.9ből csaptak le, vagy toyota?
Azok ilyen mennyi lóerősek? 75-85? Akkor az azt jelenti, hogy (mondjuk ha 80 lóból lesz 100), hogy 25%-kal fog egy szűk fordulatszám tartományban több kw-ot termelni a motorod. Az már jelentős többletterhelés a kuplungra, féltengelyekre (bár nyilván 1-2szer kibírják, meg nem hirtelen szakad rá több erő az egész erőátvitelre (meg a motor forgó elemeire, MINDRE!!), hanem már zárt kuplungnál, meg haladás közben, de azért akkor is).
Aztán azon kívül, hogy nem tudod kiautózni a többletet, mert (valószínűleg) a fordulatszám skála végén lesz erősebb a motor, a többlet telj. több hővel jár, a kenési+hűtőrendszerben is utána kéne menni --> minimum tökéletes olaj+vízkör (pumpákkal, csövekkel, hőcserélőkkel, megfelelő minőségű folyadékokkal).. persze ha szempont a tartósság.. Meg ugye patika turbó kell nyilván, meg pl. a tüzelőanyagellátásnak is ki kell bírnia, hogy több naftát kezel -> lehet nincs is annyi keresztmetszet a gyári rendszerben...
Szóvl ha erősebb kocsi kell, spórolj a gyengébbel a kevesebb adón, fogyasztáson, olcsóbb alkatrészeken és vegyél később egy erősebbet.
Vagy a pénteki alfa 1.9 jtd az erőmérőből. Ott pedig adott volt minden --> köbcenti, turbó, s alig hozott vmit a tuningbox..
HozzászólásSzerző: raul 4 ever » 2021. augusztus 2., hétfő 22:21
_Bushido_ írta: Autó tuningolás. Csinálta valaki? Érdemes? Milyet? A korábbi autómban volt egy full egyszerű tuning box, amit rá kell kapcsolni a motorra, így ki is vehető. Ellenben van egy komolyabb dolog, számítógéppel csinálják, chiptuning (dízelnél azt írják 20-30 lóerő) - ebben gondolkodom. 1,4es kocsinál nagyon érzeni, hogy országúton jóval nehezebben indul meg, mint ahogy én szeretném.
HozzászólásSzerző: 'shutterisland » 2021. augusztus 2., hétfő 21:49
itt uk-ben kb fullon van minden vendeglatohely a csucsidokben.A többi (nagyobb) városban mik a tapasztalaitok étkezés témakörben? Régen (covid előtt) jó dolog volt családostul, vagy akár kettesben elmenni egyet enni - mármint menüzni, nem puccos helyre - most meg kb mindenki házhoz rendeli. Ennyire elkényelmesedtek az emberek vagy ennyire fosnak a vírustól? Nálunk pl rengeteg vendég maradt otthon, inkább kiszállíttatja. Pedig régen a sok öreg nagyokat beszélgetett ott helyben a többiekkel, ügyes-bajos dolgaikról.
HozzászólásSzerző: _Bushido_ » 2021. augusztus 2., hétfő 21:44
HozzászólásSzerző: Marky » 2021. augusztus 2., hétfő 13:31
Jelenlévő fórumozók: 94 regisztrált és 0 vendég
© 2011-2022 Madridom.hu | Médiaajánlat | Adatvédelem