Mivel az egész apple a lehúzásra(?) épül, ebben nincs semmi meglepő, védik magukat. Ahogy például a másolóipar is arra törekszik, hogy saját gépbe, csak saját, eredeti toner kerüljön, ne lehessen utángyártottat tenni. Ha mégis megteszik, ugrik a garancia. Chipekkel, mindenféle szoftveres megoldással próbálják védeni a szerviz árbevételüket. Akkor ezekkel mi van? Ez nem apple specifikus dolog. Számos iparágra jellemző ez, hiszen továbbra sem a hw-en akarják szarrá keresni magukat, hanem az addicionális szolgáltatásokon. Az, hogy itthon felhúzzák az árát, mint a szemét, megint más kérdés.BBeno írta:mégis csak az apple csinál(t) szoftverzárat a készülékeire amit csak a saját toolkitjükkel lehet babrálni valamint csak az applenél történik meg hogy kicserélnek valami hardvert maszekba és beledöglik a gép, ha csak nem futtatják rajta le a megfelelő hivatalos diagnosztikát. a lényeg hogy a zárt rendszer után a szervizelést is csak saját kézben akarják tartani hogy minél több pénzzel lehessen lehúzni a T. ügyfeleiket.
Nyugaton még mindig utánadvágják egy közepesen erős előfizetésért cserébe.
Mondok jobbat, production print gépeknél még a hivatalos árakat sem teszi közzé sok cég, hogy ne legyen a végfelhasználónak viszonyítási alapja és ne árulhassa boldog boldogtalan, rontva ezzel a cég image-t, hogy ezt a terméket bárhol be lehet szerezni.