_Bushido_ írta:Nika91127 írta:Kérdés, h mire akarsz autót. Évi km-futás? Egyedül v családdal inkább? Rövid v hosszútáv? Az 1,5 a kötelezö szervizzel, gumival, stb v azon felül? Milyen màrkát zársz ki fixen?
Amiket írtam, azért azok nem is tetszenek.
pl a VW, Fordot én kizárnám - abszolút nem tetszenek. Seat Leon mondjuk tetszik, de akárkitől megkérdeztem, senki sem ajánlja. 3 éve van épkézláb kocsim, ezidőalatt lenyomtam vele 54.000 km-t. Vegyes távra, sok város is van benne, de ha lehet megyek ide-oda az országban, illetve külföldre is. 1,5 millión belül maga a kocsi. EGyelőre még csak 1 max 2 fő részére.
De ilyen Ford Focus, Seat Leon, Hyundai i30, Kia Ceed, Opel Astra féle (méretre mondom) kocsikban gondolkodok.
Másik kérdés a témában: CHIP TUNING (Nem a chipboxos verzió) tapasztalatok?
Egyik ismerősünk már a 3. kocsiját csináltatja meg, és állítja, hogy kisebb lett a fogyasztása + ugye gyorsabb a kocsi és jobban ugrik amikor odalép neki.
A családban van egy 1.6 tdci Focus, 90 LE-s verzió. Ha nagyon sokat városozol, 5,5 a fogyasztása. Ha főleg kint használod 5,0 alá bemegy simán. A kategóriában a Focusnak top 1 a futóműve. Ilyen árkategóriában a Renault egy fos, az 1.5 dci motor maga a pokol, ha nem vigyázott rá az előző gazdája.
A PSA konszern autóiban ugyanaz az 1.6 dízel motor van - elég megbízható darab. Kérdés, hogy a PUG 307-Citroen C4 vonalon mi tetszene.
A Seat az VW konszern, emiatt az árfekvése is magasabb. Skoda Octavia szintén zenész, a VW Golfról nem is beszélve. A régi 1.6 benzinesek stabilak, de torkosak. A legjobb az 1.9 tdi BXE motorkódos ezekhez, csak ott figyelni kell a motor csapágyak cseréjre időben.
Az Opel benzinesei zabálják az olajat, lomhák és sokat fogyasztanak, az 1.3 cdti egy alulméretezett konstrukció, az 1.9 cdti olasz motor, annak minden előnyével és hátrányával. Az 1.7 cdti régi isuzu konstrukció, sokat szidják, de a legjobb.
Az i30-Ceed vonal szerintem ebben az árba még csak az első szériás, ami hát... Nekem az újabbak jobban tetszenek.